Szkolenie Wprowadzenie do SIX SIGMA

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 

  •  czym jest Lean Six Sigma i do czego służy? 
  •  jakie są główne atuty i korzyści zastosowania Lean Six Sigma? 
  •  co to takiego VoC (Voice of Customer) i CTQ (Critical to Quality) i dlaczego są ważne? 
  •  co to takiego DMAIC? 
  •  jak prowadzić projekty i kontrolować rezultaty usprawnień przy wykorzystaniu podejścia DMAIC? 
  •  jak ocenić czy realizowany proces biznesowy jest efektywny? 
  •  jak zdiagnozować i usunąć źródła problemów i wąskie gardła w procesie? 
  •  jakie najskuteczniejsze narzędzia zastosować do rozwiązania problemu? 
  •  jak wykorzystać statystykę do doskonalenia procesów? 
  •  w jaki sposób podnosić jakość procesu oraz zmniejszać koszty jego realizacji?

Profil uczestnika

Szkolenie kierowane do specjalistów procesowych, inżynierów i analityków procesów, specjalistów produkcji, logistyki, gospodarki remontowej, zapatrzenia, sprzedaży i dystrybucji, kierowników średniego i operacyjnego szczebla zarządzania, uczestników procesów biznesowych zaangażowanych w projekty usprawniające.

Agenda

  • Geneza Lean Six Sigma 
  • Pojęcie procesu i istota podejścia procesowego w zarządzaniu 
  • Korzyści z zastosowania narzędzi Lean Six Sigma 
  • Klient procesu i orientacja na klienta 
  • Proces DMAIC 
  • Zarządzanie zmianą w przedsiębiorstwie i kluczowe role (Project Manager, Sponsor itd.) 
  • Analiza kosztów i korzyści (CBA – Cost Benefis Analysis) 
  • Pozyskiwanie głosu klienta (VOC – Voice of the Customer) oraz wymagań klienta (CTQ – Critical to Quality) 
  • Pojęcie strumienia wartości 
  • Mapowanie procesu w praktyce 
  • Definiowanie miar dla CTQ 
  • Analiza mapy procesu AS IS 
  • Filozofia Lean oraz główne źródła marnotrawstwa (muda) 
  • Ocena wydolności procesu 
  • Benchmarking 
  • Zastosowanie analizy Pareto. 
  • Diagram Ishikawy (Fish bone)

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1500 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 1

KOD SZKOLENIA: MG-SX-01

Udostępnij swoim znajomym