Dzień szkoleniowy pomyślany jako mini turniej sprawdzający umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne, mający za zadanie zdiagnozowanie aktualnego poziomu wiedzy i kompetencji uczestników z zakresu sprzedaży i szeroko rozumianej profesjonalnej obsługi klienta. O poziomie grupy świadczyć będzie rozegranie kilku scenek z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, rozwiązanie kwestionariusza Indywidualny Kwestionariusz Umiejętności Komunikacyjnych.

Profil uczestnika

Dla kogo?

  • firmy realizujące projekty kreatywne, oprogramowanie IT, marketingowe i eventowe rozważające adaptację elastycznych metod pracy;
  • dyrektorzy, managerowie i specjaliści (HR, zarządzanie projektami);
  • kierownicy projektów;
  • wszyscy chętni do uczestnictwa w rozwijaniu swoich zespołów;
  • osoby, które muszą jednoczyć pracowników wokół swoich projektów;
  • menedżerowie zespołów

Agenda

Symulacja biznesowa to interaktywny warsztat behawioralny, stworzony na bazie mechanizmów tradycyjnych gier (planszowych, fabularnych i karcianych). To w istocie nauka na bazie własnych doświadczeń, analiza procesu decyzyjnego i możliwość poznania często nieoczywistych konsekwencji podejmowanych decyzji.

Uczestnicy wcielają się w różne role, pracując w symulowanym świecie – rzeczywistości stworzonej na potrzeby warsztatu. Świat ten, choć daleki od codziennej rzeczywistości pracy, odzwierciedla konkretne warunki biznesowe. Dlatego uczestnicy, dzięki wsparciu trenera, z łatwością przenoszą swoje spostrzeżenia i wnioski na rzeczywistość własnej pracy, zespołu lub całej firmy, działając jednocześnie w nowym otoczeniu, dalekim od codziennej rutyny.

Symulacja biznesowa jest skutecznym narzędziem testowania nowych koncepcji i rozwiązań. Sprawdza się zarówno w przypadku konieczności wprowadzenia zmiany w organizacji, np. poprzez wdrożenie nowej metody pracy, jak i na poziomie poszczególnych zespołów, gdzie wpływa na poziom integracji zespołów i pozwala na identyfikację potencjalnych problemów. Wreszcie, co nie mniej ważne, jest również użyteczna jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji, innowacyjność, a także ewolucję kultury organizacyjnej.

Symulacja biznesowa połączona jest z warsztatem feedbackowym, który umożliwia dyskusję i refleksję nad zrealizowanymi zadaniami.

Polecamy uzupełnić warsztaty feedbackowe o tematy związane z zarządzaniem zespołem, komunikacją, zespołami rozproszonymi, wprowadzeniem do zwinnego zarządzania projektami.

Przykładowe programy warsztatów można znaleźć na naszej stronie internetowej: MG-ZP-01 Agile project management – teoria, filozofia, praktyka; SF-KB-28 Komunikacja w zespołach projektowych.

Royal Garden to kompleksowa i wielowarstwowa symulacja z możliwością szerokiej implementacji. Może być wykorzystywana zarówno jako skuteczne narzędzie w procesie doskonalenia kompetencji na poziomie zachowań kluczowych, jak i diagnostycznie.

Mimo, że mechanizm symulacji oparty został na zasadach i filozofii Agile, samo szkolenie nie jest skierowane wyłącznie do osób zainteresowanych zwinnym zarządzaniem i może być z powodzeniem wykorzystane do zwiększenia efektywności pracy zespołowej.

Przykłady zastosowań symulacji:

  • Wsparcie transformacji Agile – pozwala na empiryczne zrozumienie zasad i filozofii Agile oraz identyfikację potencjalnych problemów przy wdrażaniu nowej metody pracy w organizacji;
  • Integracja grup i zespołów – zwiększenie efektywności pracy zespołowej, poprawa komunikacji i współpracy, także w przypadku pracy w zespołach rozproszonych;
  • Uczenie się przez doświadczenie – efektywne przyswajanie nowych technik i narzędzi dzięki doświadczeniu i zrozumieniu, jak własne zachowanie, decyzje i styl komunikacji wpływają na wynik symulacji.

Korzyści

Royal Garden powstał w oparciu o zasady zwinnego zarządzania projektami, zgodnie z filozofią i manifestem Agile.

Pokazuje skomplikowany projekt zarówno z perspektywy zarządczej, jak i operacyjnej. Istnieją zespoły operacyjne (deweloperskie), które w praktyce są zespołami samorządnymi. Ich zadaniem w trakcie projektu jest organizowanie własnej pracy i ustalanie zasad komunikacji, aby ich przepływ pracy był niezakłócony, a wizja Sun King i kryteria jakościowe mogły być spełnione.

W symulacji położono nacisk na następujące elementy:

  • Filozofia Agile – ze szczególnym naciskiem na wzajemną niezawodność, transparentność, otwartość na współpracę, a przede wszystkim na koncepcję „kultury jednego zespołu”;
  • Komunikacja – na poziomie zespołu operacyjnego (deweloperskiego) oraz współpraca z drugim zespołem, a także z kierownikami projektu i szeregiem interesariuszy w projekcie, których pomoc i opinia często okazują się niezbędne do osiągnięcia sukcesu.
  • Analiza informacji – każda rola w symulacji posiada część specjalistycznej wiedzy, a dopiero zebranie wszystkich informacji i prawidłowa analiza pozwala na pomyślną realizację projektu.

Wymagane przygotowanie uczestników

Symulacja nie wymaga specjalnego przygotowania.

Symulację można przeprowadzić w następujących wariantach:

  • Grupa 16 uczestników (wariant zalecany)
  • Grupa 8 uczestników (wariant minimalny)
  • Grupa 9 – 13 uczestników (wariant optymalny)

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 2500 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: MG-SB-02

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *