Checklista "Dobre praktyki w feedbacku"

Konstruktywny feedback to dar. Użyj tej checklisty, aby upewnić się, że Twoja informacja zwrotna jest wartościowa, motywująca i wspierająca rozwój mentee.

Przed rozmową:
  • Zbierz konkretne przykłady: Unikaj ogólników. Odwołuj się do konkretnych sytuacji i zachowań, a nie do cech osobowości.
  • Określ cel feedbacku: Co chcesz osiągnąć? Jaka zmiana w zachowaniu mentee byłaby pożądana?
  • Sprawdź swoje intencje: Upewnij się, że Twoim celem jest pomoc i wsparcie, a nie krytyka czy udowodnienie racji.
  • Wybierz odpowiedni czas i miejsce: Zapewnij prywatność i wystarczającą ilość czasu na spokojną rozmowę.
W trakcie rozmowy:
  • Zacznij od pytania o zgodę: "Czy to dobry moment, abyśmy porozmawiali o...?" / "Czy jesteś otwarty/a na informację zwrotną na temat...?".
  • Stosuj model SBI (Situation-Behavior-Impact): Opisz Sytuację, konkretne Zachowanie i jego Wpływ na Ciebie/zespół/projekt.
  • Mów w pierwszej osobie ("Komunikat Ja"): Zamiast "Zawsze się spóźniasz", powiedz "Kiedy spóźniłeś się na spotkanie, poczułem, że mój czas nie jest szanowany".
  • Oddziel fakty od interpretacji: Przedstaw to, co zaobserwowałeś, a następnie zapytaj o perspektywę mentee ("Zauważyłem, że... Jak to wygląda z Twojej strony?").
  • Skup się na przyszłości: Po omówieniu przeszłości, skoncentrujcie się na tym, co można zrobić inaczej w przyszłości.
  • Słuchaj aktywnie: Daj mentee przestrzeń na odpowiedź. Zadawaj pytania, aby upewnić się, że dobrze go rozumiesz.
  • Zakończ pozytywnym akcentem: Podkreśl mocne strony mentee i wyraź wiarę w jego/jej zdolność do rozwoju.
Po rozmowie:
  • Zaplanujcie kolejne kroki: Wspólnie ustalcie, co mentee może zrobić w związku z otrzymanym feedbackiem.
  • Zaoferuj wsparcie: "Jak mogę Ci pomóc w realizacji tego planu?".
  • Sprawdź efekty: Wróć do tematu na kolejnym spotkaniu, aby zobaczyć, jakie postępy poczynił mentee.

Bank 50 "pytań otwarcia"

Użyj tych pytań, aby lepiej poznać mentee, zrozumieć jego motywacje i zdiagnozować potrzeby. Wybierz te, które najlepiej pasują do kontekstu rozmowy.

Pytania na rozpoczęcie i budowanie relacji
  1. Co Cię sprowadza do mentoringu?
  2. Gdybyś miał/a opisać swoją dotychczasową karierę w trzech słowach, jakie by one były?
  3. Jaka jest najcenniejsza lekcja, jakiej nauczyłeś/aś się w ostatnim roku?
  4. Co robisz, żeby się zrelaksować i naładować baterie?
  5. Z jakiego osiągnięcia (zawodowego lub prywatnego) jesteś najbardziej dumny/a?
  6. Co daje Ci najwięcej energii w pracy?
  7. A co najbardziej Cię tej energii pozbawia?
  8. Jak wygląda Twój idealny dzień w pracy?
  9. Gdybyś nie musiał/a pracować, czym byś się zajął/zajęła?
  10. Kto jest dla Ciebie największą inspiracją i dlaczego?
Pytania o cele i aspiracje
  1. Gdzie widzisz siebie za 5 lat?
  2. Jak wygląda dla Ciebie sukces?
  3. Jaki jest Twój największy cel zawodowy na ten rok?
  4. Co musiałoby się stać, abyś uznał/a ten proces mentoringowy za udany?
  5. Jaka jest jedna rzecz, którą chciałbyś/chciałabyś zmienić w swoim życiu zawodowym?
  6. Jakie nowe umiejętności chciałbyś/chciałabyś zdobyć?
  7. Jaki wpływ chciałbyś/chciałabyś wywierać na swoje otoczenie/firmę?
  8. Co stoi na przeszkodzie w realizacji Twoich celów?
  9. Czego najbardziej się obawiasz w kontekście swojej kariery?
  10. Gdybyś miał/a nieograniczone zasoby, jaki projekt byś zrealizował/a?
Pytania o mocne strony i zasoby
  1. W jakich sytuacjach czujesz się najbardziej kompetentny/a?
  2. Jakie są Twoje trzy największe talenty?
  3. Za co chwalą Cię inni?
  4. Jakie zadania wykonujesz z łatwością, podczas gdy dla innych są one trudne?
  5. Opowiedz o sytuacji, w której udało Ci się rozwiązać trudny problem.
  6. Jakie masz nawyki, które wspierają Twój rozwój?
  7. Kto w Twoim otoczeniu może Cię wspierać?
  8. Z jakich swoich dotychczasowych doświadczeń możesz czerpać?
  9. Co wiesz na pewno o sobie?
  10. Jak dbasz o swój rozwój?
Pytania o wyzwania i obszary do rozwoju
  1. Z jakim wyzwaniem mierzysz się obecnie?
  2. Jaka umiejętność, gdybyś ją opanował/a, miałaby największy wpływ na Twoją karierę?
  3. W jakich sytuacjach tracisz pewność siebie?
  4. Jaki feedback najczęściej otrzymujesz?
  5. Co odkładasz na później?
  6. Czego chciałbyś/chciałabyś się oduczyć?
  7. Gdybyś mógł/mogła cofnąć czas, jaką decyzję zawodową podjąłbyś/podjęłabyś inaczej?
  8. Jak radzisz sobie z porażką lub krytyką?
  9. Co Cię frustruje w Twojej obecnej roli?
  10. Jaka jest najtrudniejsza rozmowa, którą musisz przeprowadzić?
Pytania pogłębiające i refleksyjne
  1. Co to dla Ciebie znaczy?
  2. Jakie widzisz inne możliwości?
  3. Co by się stało, gdybyś nic nie zrobił/a w tej sprawie?
  4. Jaki mały krok możesz zrobić już jutro?
  5. Czego potrzebujesz, aby pójść do przodu?
  6. Jakie założenia przyjmujesz w tej sytuacji?
  7. Jak wyglądałaby ta sytuacja z perspektywy innej osoby?
  8. Co podpowiada Ci intuicja?
  9. Czego nauczyła Cię ta sytuacja?
  10. O co jeszcze nie zapytałem/am, a co jest ważne?

Szablon agendy pierwszego spotkania

Pierwsze spotkanie jest kluczowe dla zbudowania relacji i nadania tonu całej współpracy. Poniższa agenda pomoże Ci w jego uporządkowaniu.

1. Przełamanie lodów i wzajemne poznanie się (ok. 15 min)
  • Przedstawienie się (ścieżka kariery, zainteresowania, co Cię inspiruje).
  • Podzielenie się swoimi oczekiwaniami wobec procesu mentoringu.
2. Omówienie roli mentora i mentee (ok. 10 min)
  • Co mentor może zaoferować? Czym jest, a czym nie jest mentoring?
  • Jaka jest rola i odpowiedzialność mentee?
3. Wstępna diagnoza potrzeb i celów mentee (ok. 25 min)
  • Gdzie jesteś teraz? Jakie są Twoje największe wyzwania?
  • Gdzie chcesz być za 6-12 miesięcy? Co chcesz osiągnąć?
  • Wspólne zdefiniowanie 1-3 głównych celów na proces mentoringowy.
4. Ustalenie zasad współpracy (Kontrakt) (ok. 15 min)
  • Omówienie i akceptacja kontraktu (poufność, częstotliwość, forma spotkań).
  • Ustalenie preferowanych form komunikacji między spotkaniami.
5. Podsumowanie i plan na kolejne spotkanie (ok. 5 min)
  • Podsumowanie kluczowych ustaleń.
  • Ustalenie terminu i tematu kolejnego spotkania.

Szablon "Kontraktu mentoringowego"

Kontrakt mentoringowy to umowa między mentorem a mentee, która formalizuje ich współpracę i ustala wspólne oczekiwania. Skorzystaj z poniższego szablonu jako punktu wyjścia.

1. Cele i oczekiwane rezultaty
  • Główny cel współpracy (np. rozwój kompetencji liderskich, przygotowanie do nowej roli).
  • Kluczowe obszary do rozwoju dla mentee.
  • Mierzalne wskaźniki sukcesu (po czym poznamy, że cel został osiągnięty?).
2. Zasady współpracy
  • Poufność: Wszystkie rozmowy są poufne i pozostają między mentorem a mentee.
  • Szczerość i otwartość: Zobowiązujemy się do otwartej komunikacji i konstruktywnego feedbacku.
  • Zaangażowanie: Obie strony zobowiązują się do aktywnego udziału i przygotowania do spotkań.
  • Odpowiedzialność: Mentee jest odpowiedzialny za swój rozwój, a mentor za wspieranie tego procesu.
3. Logistyka spotkań
  • Częstotliwość: Spotkania będą odbywać się (np. raz na dwa tygodnie, raz w miesiącu).
  • Czas trwania: Każde spotkanie potrwa (np. 60-90 minut).
  • Forma: Spotkania będą (np. online, na żywo, hybrydowo).
  • Odwoływanie spotkań: Spotkanie należy odwołać z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
  • Czas trwania procesu: Współpraca jest zaplanowana na okres (np. 6 miesięcy).

Zarządzanie zmianą krok po kroku – jak przeprowadzić zespół przez transformację, używając modelu ADKAR 

Jedyną stałą w biznesie jest zmiana. A jednak, według licznych badań, nawet 70% inicjatyw transformacyjnych kończy się porażką. Dlaczego? Ponieważ firmy popełniają fundamentalny błąd: zarządzają projektem, technologią i harmonogramem, zapominając o najważniejszym – o ludziach. Zmiana nie zawodzi na poziomie strategicznym czy technicznym. Zmiana zawodzi na poziomie ludzkim. Twoja rola jako managera nie polega na byciu jedynie przekaźnikiem komunikatów z góry. Twoją rolą jest bycie przewodnikiem zmiany – kimś, kto rozumie psychologię transformacji i potrafi przeprowadzić każdego członka zespołu przez trudną, emocjonalną podróż od starego, znanego porządku do nowego, niepewnego jutra. W tym ostatnim, podsumowującym artykule z serii, damy Ci kompletną mapę i zestaw narzędzi do nawigacji w tym trudnym terenie. Poznasz model ADKAR, który jest dla zmiany tym, czym GPS dla podróży, i nauczysz się, jak budować strategię, która zamieni opór w zaangażowanie. 

Od czego zacząć, czyli jak zmapować pole bitwy przed ogłoszeniem zmiany? 

Zanim powiesz pierwsze słowo o planowanej zmianie, musisz wykonać pracę stratega – zrozumieć ludzki krajobraz, w którym będziesz operować. Każda zmiana tworzy w organizacji naturalne obozy: entuzjastów, sceptyków i otwartych przeciwników. Twoim zadaniem jest ich zidentyfikowanie, aby móc dostosować do nich swoją komunikację i strategię. 

Najlepszym narzędziem do tego jest mapa interesariuszy (stakeholder map), w tym przypadku skupiona na postawie wobec zmiany. Stwórz prostą macierz, gdzie na osi pionowej umieścisz poziom wpływu danej osoby w organizacji (od niskiego do wysokiego), a na osi poziomej jej przewidywaną postawę wobec zmiany (od silnego przeciwnika do gorącego zwolennika). Umieść na tej mapie wszystkich kluczowych członków Twojego i sąsiednich zespołów. W ten sposób otrzymasz cztery grupy, z których każda wymaga innego podejścia: 

  1. Wysoki Wpływ / Zwolennicy (Promotorzy): To Twoja gwardia przyboczna. Najważniejsi sojusznicy. Musisz ich zaangażować jako pierwszych, jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem. Uczyń z nich część „komitetu sterującego zmianą”, wysłuchaj ich opinii, daj im poczucie współtworzenia. To oni będą Twoimi ambasadorami, którzy pomogą Ci przekonać resztę organizacji. 
  1. Wysoki Wpływ / Przeciwnicy (Krytycy): To Twoje największe ryzyko. To wpływowe osoby, które z różnych powodów (np. obawa przed utratą statusu, przywiązanie do starych metod) będą blokować zmianę. Nie ignoruj ich. Wręcz przeciwnie – spotkaj się z nimi na rozmowy jeden na jeden. Aktywnie wysłuchaj ich obaw, okaż empatię. Twoim celem nie jest przekonanie ich od razu, ale zneutralizowanie ich oporu poprzez pokazanie, że ich głos jest słyszany, a ich obawy są traktowane poważnie. 
  1. Niski Wpływ / Zwolennicy (Sojusznicy): To cicha armia entuzjastów. Nie mają formalnej władzy, ale ich pozytywne nastawienie jest kluczowe dla budowania oddolnego poparcia. Utrzymuj ich dobrze poinformowanych, daj im wczesne „sneak peeki” korzyści ze zmiany, zachęcaj do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami. 
  1. Niski Wpływ / Przeciwnicy (Sceptycy): To grupa, która będzie narzekać przy ekspresie do kawy, ale nie ma realnej siły, by zatrzymać zmianę. Nie poświęcaj im zbyt wiele indywidualnej uwagi. Dobra, masowa komunikacja i pozytywny wpływ Promotorów i Sojuszników powinny wystarczyć, by z czasem przekonali się do zmiany. 

Jak przeprowadzić ludzi przez 5 emocjonalnych etapów zmiany, czyli czym jest model ADKAR? 

Mapa interesariuszy pokazuje, z kim masz do czynienia. Model ADKAR, stworzony przez Prosci, pokazuje, przez co każda z tych osób musi przejść, aby zmiana mogła się powieść. ADKAR to akronim od pięciu kolejnych etapów, które stanowią kamienie milowe w procesie indywidualnej transformacji. Pamiętaj: organizacja nie przechodzi przez zmianę. Robią to pojedynczy ludzie. 

A – Awareness (Świadomość): Dlaczego zmiana jest potrzebna? To pierwszy i absolutnie fundamentalny krok. Zanim poprosisz kogoś, by coś zmienił, musisz precyzyjnie wyjaśnić, dlaczego status quo jest nie do utrzymania. Ludzie muszą zrozumieć biznesowy powód zmiany. 

  • Twoja rola jako managera: Komunikuj „dlaczego” w sposób otwarty, szczery i powtarzalny. Nie ukrywaj problemów. Mów o zagrożeniach rynkowych, skargach klientów, nieefektywności procesów. Używaj danych i faktów. Na tym etapie nie mówisz jeszcze o rozwiązaniu, tylko budujesz świadomość problemu. 

D – Desire (Chęć): Co ja z tego będę miał/a? Gdy ludzie zrozumieją, dlaczego zmiana jest konieczna dla firmy, natychmiast zadają sobie drugie pytanie: „A co z tego wynika dla mnie?”. To słynne „WIIFM” (What’s In It For Me?). Na tym etapie musisz odwołać się do ich osobistych motywacji. 

  • Twoja rola jako managera: Prowadź rozmowy jeden na jeden i grupowe. Pokaż, jak zmiana może pozytywnie wpłynąć na ich pracę – np. „Dzięki nowemu systemowi pozbędziemy się wreszcie tych frustrujących, ręcznych raportów” albo „Nowa struktura otworzy dla Was nowe możliwości rozwoju i awansu”. Zaangażuj swoich Promotorów, aby opowiadali o korzyściach. 

K – Knowledge (Wiedza): Jak mam to robić po nowemu? Gdy ludzie chcą zmiany, potrzebują wiedzy, jak jej dokonać. To etap edukacji i nauki. 

  • Twoja rola jako managera: Zapewnij swojemu zespołowi dostęp do najwyższej jakości szkoleń, materiałów, dokumentacji i warsztatów. Nie wystarczy wysłać im linka do prezentacji. Musisz aktywnie promować naukę i dać im na nią czas. 

A – Ability (Umiejętność): Czy ja naprawdę potrafię to zrobić? Wiedza teoretyczna to jedno, a praktyczna umiejętność to drugie. To najtrudniejszy etap, na którym wielu ludzi się poddaje, bo czują się niekompetentni i boją się porażki. 

  • Twoja rola jako managera: Musisz stać się coachem i mentorem. Stwórz bezpieczne środowisko do ćwiczeń. Organizuj sesje praktyczne, symulacje, pracę w parach. Daj ludziom wsparcie i feedback. Bądź cierpliwy i celebruj małe postępy. Pokaż, że popełnianie błędów na początku jest normalną częścią procesu nauki. 

R – Reinforcement (Wzmocnienie): Dlaczego mam kontynuować ten nowy sposób pracy? Ludzie z natury mają tendencję do wracania do starych, wygodnych nawyków. Ostatni etap polega na utrwaleniu zmiany i sprawieniu, by stała się ona nową normalnością. 

  • Twoja rola jako managera: Aktywnie wzmacniaj nowe zachowania. Publicznie chwal osoby, które są pionierami zmiany. Świętuj małe i duże sukcesy. Upewnij się, że systemy (np. premiowy, oceny) nagradzają nowy, a nie stary sposób pracy. I co najważniejsze – usuwaj bariery, które utrudniają pracę po nowemu. 

Jak zaplanować i zakomunikować zmianę, aby zbudować momentum od pierwszego dnia? 

Komunikacja w procesie zmiany to nie pojedynczy e-mail czy spotkanie. To starannie zaplanowana kampania, która ma na celu przeprowadzenie ludzi przez pierwsze dwa etapy modelu ADKAR – budowanie Świadomości i Chęci. Twój plan komunikacyjny, czyli playbook, powinien być rozpisany w czasie. 

Oto przykładowy, 10-dniowy harmonogram, który możesz zaadaptować: 

  • Dzień -7: Spotkanie z Promotorami. Informujesz ich o zmianie jako pierwszych. Prosisz o feedback. Czynisz z nich swoich sojuszników i współtwórców komunikacji. 
  • Dzień -2: Spotkanie dla wszystkich managerów. Przekazujesz im kluczowe komunikaty, odpowiadasz na ich pytania. Muszą być w pełni przygotowani i mówić jednym głosem. 
  • Dzień 0: Oficjalne ogłoszenie. Najlepiej w formie spotkania dla wszystkich (all-hands), prowadzonego przez sponsora zmiany (np. dyrektora). Zaraz po spotkaniu wysyłasz maila z podsumowaniem kluczowych informacji i linkiem do strony FAQ. 
  • Dzień 1: Spotkania zespołowe. Twoja kluczowa rola. Prowadzisz spotkanie ze swoim zespołem, na którym tłumaczysz, co ta zmiana oznacza konkretnie dla nich. Odpowiadasz na trudne pytania. 
  • Dzień 3-5: Sesje Q&A / Otwarte Drzwi. Dedykowany czas, w którym Ty i inni liderzy jesteście dostępni, aby odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości. 
  • Dzień 10: Pierwszy raport z postępów. Pokaż, że zmiana już się dzieje. Podziel się pierwszymi pozytywnymi sygnałami. 

Kluczowym elementem budowania pędu jest szybkie zwycięstwo (quick-win). Zmiana często wydaje się wielka, abstrakcyjna i odległa. Musisz pokazać ludziom małą, namacalną korzyść tu i teraz, w ciągu pierwszych 72 godzin. Zastanów się: Jaka jest jedna, mała, ale niezwykle irytująca rzecz, którą ta zmiana naprawi? Może nowy system CRM pozwoli zautomatyzować jeden, znienawidzony przez wszystkich raport? Jeśli tak, upewnij się, że właśnie ta funkcjonalność zostanie zaprezentowana i wdrożona jako pierwsza. Taki „quick-win” przełamuje opór, buduje zaufanie i pokazuje, że zmiana naprawdę przyniesie ulgę, a nie tylko dodatkową pracę. 

Jak sprawić, by zmiana była trwała i nie skończyła się powrotem do starych nawyków? 

Faza Wzmocnienia (Reinforcement) jest tą, o której managerowie najczęściej zapominają, a która decyduje o trwałym sukcesie. Entuzjazm związany z nowością szybko mija, a siła starych nawyków jest ogromna. Twoim zadaniem jest aktywne i świadome wzmacnianie nowego porządku, aż stanie się on drugą naturą. Możesz to robić za pomocą czterech potężnych dźwigni. 

1. Pozytywny feedback i publiczne uznanie: Twoje oczy i uszy muszą być wyczulone na nowe, pożądane zachowania. Gdy widzisz, że pracownik skutecznie używa nowego systemu, podejdź i powiedz mu o tym. Gdy na spotkaniu zespołowym ktoś podzieli się sukcesem osiągniętym dzięki nowemu procesowi, zatrzymaj się i publicznie to pochwal. „Złapuj ludzi na robieniu czegoś dobrze” i głośno o tym mów. 

2. Celebrowanie postępów i kamieni milowych: Nie czekaj na wielki finał za sześć miesięcy. Podziel wdrożenie zmiany na mniejsze etapy i świętujcie osiągnięcie każdego z nich. To buduje poczucie postępu i utrzymuje wysoką energię w zespole. 

3. Usuwanie barier i starych ścieżek: To najpotężniejsza forma wzmocnienia. Musisz sprawić, by nowy sposób pracy był łatwiejszy i wygodniejszy niż stary. Jeśli wdrażasz nowy system, jak najszybciej wyłącz stary. Jeśli prosisz o nową formę raportowania, przestań przyjmować raporty w starym formacie. Każda pozostawiona „furtka” do starych nawyków będzie pokusą, by do nich wrócić. 

4. Dopasowanie systemów formalnych: Upewnij się, że formalne systemy w firmie wspierają zmianę. Czy cele w systemie premiowym nagradzają za korzystanie z nowych narzędzi? Czy w kryteriach oceny pracowniczej uwzględnione są nowe, pożądane kompetencje? Jeśli systemy formalne wciąż nagradzają stare zachowania, Twoja zmiana jest skazana na porażkę. 

Kompas Lidera Zmiany

Zmiana to proces indywidualny, a nie wydarzenie firmowe. Twoim zadaniem jest przeprowadzenie każdej osoby z zespołu przez 5 kolejnych etapów modelu ADKAR (Świadomość, Chęć, Wiedza, Umiejętność, Wzmocnienie). 

Zmapuj ludzi, zanim zaczniesz komunikować. Zidentyfikuj swoich promotorów, krytyków i sojuszników na mapie interesariuszy, aby dostosować do nich swoją strategię komunikacji i zaangażowania. 

Zbuduj pęd przez szybkie zwycięstwa (quick-wins). Pokaż zespołowi małe, namacalne korzyści ze zmiany już w pierwszych dniach, aby przełamać naturalny opór i zbudować zaufanie do procesu. 

Utrwalaj zmianę, usuwając stare ścieżki i nagradzając nowe. Najskuteczniejszym wzmocnieniem jest sprawienie, by nowy sposób pracy był obiektywnie łatwiejszy i bardziej satysfakcjonujący niż stary. 

Bądź przewodnikiem w podróży w nieznane 

Dotarliśmy do końca naszego Alfabetu Managera. Nieprzypadkowo kończymy go literą „Z jak Zarządzanie Zmianą”. To kompetencja, która jest ostatecznym sprawdzianem i syntezą wszystkich poprzednich. Nie da się skutecznie prowadzić ludzi przez zmianę bez empatii (E), jasnej komunikacji (K), umiejętności budowania motywacji (M), negocjowania (N) czy rozwijania ludzi (R). 

Twoja zdolność do nawigowania w chaosie i niepewności, do bycia stabilnym i godnym zaufania przewodnikiem, gdy wokół wszystko się zmienia, jest tym, co definiuje prawdziwe przywództztwo. To ona sprawia, że ludzie nie tylko podążą za Tobą, ale zrobią to z zaangażowaniem i wiarą we wspólny sukces. 

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o kompleksowych programach rozwoju przywództwa. Wyposażamy liderów w zintegrowany zestaw kompetencji, który pozwala im nie tylko zarządzać teraźniejszością, ale przede wszystkim z odwagą i skutecznością prowadzić swoje zespoły w nieznaną, pełną wyzwań przyszłość. 

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję  politykę prywatności.

O autorze:
Klaudia Janecka

Klaudia to doświadczona specjalistka z ponad 10-letnim stażem w obszarze zarządzania relacjami z klientami i sprzedaży, obecnie pełniąca funkcję Key Account Managera w EITT. Jej unikalne połączenie wykształcenia w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji społecznej z bogatym doświadczeniem w obszarze technologii pozwala jej skutecznie łączyć świat IT z biznesem, dostarczając klientom dopasowane rozwiązania rozwojowe.

W swojej pracy Klaudia kieruje się głębokim zrozumieniem potrzeb klientów i profesjonalnym podejściem do budowania relacji biznesowych. Jej doświadczenie w obszarach programowania, AI i cyberbezpieczeństwa, połączone z wiedzą o projektach dofinansowanych do szkoleń, pozwala jej skutecznie wspierać organizacje w maksymalizacji korzyści z inwestycji szkoleniowych przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z ich celami strategicznymi.

Aktywnie angażuje się w rozwój osobisty i zawodowy, śledząc najnowsze trendy w branży technologicznej. Wierzy, że w dynamicznie zmieniającym się świecie IT kluczem do sukcesu jest nieustanne poszerzanie horyzontów oraz elastyczność w dostosowywaniu się do ewoluujących wymagań rynkowych, co znajduje odzwierciedlenie w strategiach rozwoju EITT.