Szkolenie Od analityka do stratega – jak wykorzystywać dane do tworzenia planów strategicznych
Każdego dnia jesteśmy bombardowani ogromną ilością informacji, których nie jesteśmy w stanie dokładnie przetworzyć, nie mówiąc już o skutecznym wykorzystaniu w biznesie. Szkolenie zwraca uwagę na kreatywne spojrzenie na dostępne dane, by nauczyć się w przejrzysty i prosty sposób wydobywać dane strategicznie ważne. Skupia się na zagadnieniach związanych z przełamywaniem barier poznawczych i analitycznych, by wykraczać w analizach poza oczywiste wnioski.
Profil uczestnika
Dyrektorowie i managerowie działów sprzedaży, dyrektorowie i managerowie działów marketingu, właściciele małych i średnich firm, researcherzy, project managerowie, osoby zainteresowane zwiększeniem umiejętności analizy danych dotyczyczących rozwoju biznesu.
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 – Myślenie przez pajęczynę – działanie mózgu a procesy analityczne
- Myślenie lateralne
- Skróty poznawcze, heurystyki
- Mózg i obszary poznawcze
- Dane – jak nasz umysł je analizuje?
Moduł 2 – Pudełka i pudełeczka – metody gromadzenia i segregowania danych
- Mind mapping
- Mapy myśli – korzyści i case studies
- Zasady tworzenia map myśli – 8 reguł mind mappingu
- Hierarchizowanie danych za pomocą mind mappingu – ćwiczenia praktyczne
Moduł 3 – Techniki wzmacniające myślenie strategiczne
- Kwiat lotosu
- SCAMPER
- Diagram Ishikawy
- Metoda Disneya
- Case studies – zastosowanie w pracach analityczno-strategicznych
Dzień 2
Moduł 4 – Obszary blokad myślenia kreatywnego w analizie strategicznej
- Błędy w analizach i ich skutki
- Blokady myślenia optymistycznego i pesymistycznego w analizie danych
- Emocje i rozum w myśleniu analitycznym
- Metoda sześciu kapeluszy DeBono – case study
Moduł 5 – Metody podejmowania kreatywnych decyzji strategicznych.
- Ocena ryzyka
- Ocena strategicznych potrzeb biznesu
- Pobudzanie kreatywności w zespołach
Moduł 6– Zapalenie żarówki – gra symulacyjna
- Studium przypadku, przy rozwiązaniu którego uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać nowe narzędzia i metody kreatywnej analizy danych
- Wskazówki trenera dotyczące podjętych decyzji
Korzyści
Dzięki szkoleniu:
- Dowiesz się jak patrzeć na dane i stawiać konstruktywne pytania
- Poznasz metody pomagające wzmacniać potencjał twórczy własny i zespołu
- Poznasz podstawową wiedzę na temat potencjału twórczego człowieka i funkcjowania procesów analitycznych w mózgu
- Dowiesz się jak twórczo analizować zgromadzone dane i przekładać je na cele strategiczne zespołu i firmy
- Nauczysz się unikać błędów w analizie danych
Zagadnienia
- Działanie mózgu a procesy analityczne.
- Metody gromadzenia i segregowania danych.
- Techniki wzmacniające myślenie strategiczne.
- Obszary blokad myślenia kreatywnego w analizie strategicznej.
- Metody podejmowania kreatywnych decyzji strategicznych.
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1500 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-08
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym szkoleniu, zadzwoń do nas +48 22 487 84 90 lub wyślij wiadomość.