Od analityka do stratega – jak wykorzystywać dane do tworzenia planów strategicznych

Każdego dnia jesteśmy bombardowani ogromną ilością informacji, których nie jesteśmy w stanie dokładnie przetworzyć, nie mówiąc już o skutecznym wykorzystaniu w biznesie. Szkolenie zwraca uwagę na kreatywne spojrzenie na dostępne dane, by nauczyć się w przejrzysty i prosty sposób wydobywać dane strategicznie ważne. Skupia się na zagadnieniach związanych z przełamywaniem barier poznawczych i analitycznych, by wykraczać w analizach poza oczywiste wnioski.

Profil uczestnika

Dyrektorowie i managerowie działów sprzedaży, dyrektorowie i managerowie działów marketingu, właściciele małych i średnich firm, researcherzy, project managerowie, osoby zainteresowane zwiększeniem umiejętności analizy danych dotyczyczących rozwoju biznesu.

Agenda

Dzień 1

Moduł 1  – Myślenie przez pajęczynę – działanie mózgu a procesy analityczne

  • Myślenie lateralne
  • Skróty poznawcze, heurystyki
  • Mózg i obszary poznawcze
  • Dane – jak nasz umysł je analizuje?

Moduł 2 – Pudełka i pudełeczka – metody gromadzenia i segregowania danych

  • Mind mapping
  • Mapy myśli – korzyści i case studies
  • Zasady tworzenia map myśli – 8 reguł mind mappingu
  • Hierarchizowanie danych za pomocą mind mappingu – ćwiczenia praktyczne

Moduł 3 – Techniki wzmacniające myślenie strategiczne

  • Kwiat lotosu
  • SCAMPER
  • Diagram Ishikawy
  • Metoda Disneya
  • Case studies – zastosowanie w pracach analityczno-strategicznych

Dzień 2

Moduł 4  – Obszary blokad myślenia kreatywnego w analizie strategicznej

  • Błędy w analizach i ich skutki
  • Blokady myślenia optymistycznego i pesymistycznego w analizie danych
  • Emocje i rozum w myśleniu analitycznym
  • Metoda sześciu kapeluszy DeBono – case study

Moduł 5 – Metody podejmowania kreatywnych decyzji strategicznych.

  • Ocena ryzyka
  • Ocena strategicznych potrzeb biznesu
  • Pobudzanie kreatywności w zespołach

Moduł 6– Zapalenie żarówki – gra symulacyjna

  • Studium przypadku, przy rozwiązaniu którego uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać nowe narzędzia i metody kreatywnej analizy danych
  • Wskazówki trenera dotyczące podjętych decyzji

Korzyści

Dzięki szkoleniu:

  • Dowiesz się jak patrzeć na dane i stawiać konstruktywne pytania
  • Poznasz metody pomagające wzmacniać potencjał twórczy własny i zespołu
  • Poznasz podstawową wiedzę na temat potencjału twórczego człowieka i funkcjowania procesów analitycznych w mózgu
  • Dowiesz się jak twórczo analizować zgromadzone dane i przekładać je na cele strategiczne zespołu i firmy
  • Nauczysz się unikać błędów w analizie danych

Zagadnienia

  • Działanie mózgu a procesy analityczne.
  • Metody gromadzenia i segregowania danych.
  • Techniki wzmacniające myślenie strategiczne.
  • Obszary blokad myślenia kreatywnego w analizie strategicznej.
  • Metody podejmowania kreatywnych decyzji strategicznych.

INFORMACJA CENOWA:
od 1500 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: SF-KB-10

MASZ PYTANIA?

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym szkoleniu, zadzwoń do nas +48 22 487 84 90 lub wyślij wiadomość.

Leave this field blank

REJESTRACJA

Leave this field blank



INNE SZKOLENIA

Udostępnij swoim znajomym