Szkolenie Jak profesjonalnie obsługiwać klienta – szkolenie dla działów obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego
Praktyczne informacje o szkoleniu
- KATEGORIA: Doskonalenie kompetencji
- KOD SZKOLENIA: SF-OK-13
- CZAS TRWANIA: 2 dni
- INFORMACJA CENOWA od: 1600 zł netto za jedną osobę
- RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
- JĘZYK SZKOLENIA: polski
- FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online
Opis szkolenia
Szkolenie koncentruje się na rozwoju profesjonalnych umiejętności obsługi klienta, zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego. Program warsztatów łączy teorię z praktyką, wykorzystując rzeczywiste sytuacje z życia biznesowego. Uczestnicy poprzez ćwiczenia i symulacje doskonalą techniki komunikacji, budowania relacji oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem kamery i analizy przypadków.Profil uczestnika
Agenda
1. „Szlifowanie diamentów” – czynniki sukcesu w obsłudze klienta
- obsługa klienta oparta na standardach firmowych i osobistych
- sztuka kreowania wizerunku osób obsługujących klienta.
2. Gdzie leży klucz do świata klienta
- typologia klienta jako mapa prowadząca do budowy pozytywnych relacji i zrozumienia klienta
- zasady współpracy z różnymi programami klientów.
3. Budowanie pozytywnych relacji z klientem
- nawiązanie kontaktu z klientem
- metody otwartego wyrażania pozytywnych intencji
- zachowania wzbudzające zaufanie klienta
- elementarne zasady savoir-vivre w kontakcie z klientem.
4. Psychologia klienta – jak zrozumieć motywacje i problemy klientów
- metody odkrywania motywów zachowań klienta (4 efektywne techniki)
- pozytywne emocje klienta – jak do nich dotrzeć i je podtrzymać
- negatywne emocje klienta – jak je zrozumieć i neutralizować.
5. Profesjonalna komunikacja z klientem
- metody aktywnego słuchania – klucz do zdobycia zaufania klienta
- trening języka korzyści i nawiązywania do zmysłów klienta
- umiejętne zadawanie odpowiednich pytań, gwarantujących powodzenie w rozmowie z klientem
- reguły i zasady profesjonalnego wykorzystywania „mowy ciała”.
6. Trudne sytuacje w obsłudze klienta
- obiekcje, skargi i uwagi klientów – jak na nie optymalnie odpowiedzieć? (7 technik)
- pomoc w sytuacjach beznadziejnych – proponowanie alternatyw odpowiadających potrzebom niezadowolonych klientów.
7. Czy klient wróci? Praktyczne metody budowania i pielęgnowania lojalności
- techniczne metody budowania lojalności z klientem: newsletter, pielęgnowanie ważnych okazji, itp
- jak nie brać „zakładników”? Zgubne praktyki w budowaniu lojalności klientów.
8. Podsumowanie i ocena szkolenia
Korzyści
- nawiązywanie i podtrzymywanie prawidłowego kontaktu z klientem
- analizowanie motywów postępowania i rozwiązywanie problemów klientów
- stosowanie efektywnej komunikacji i używanie języka korzyści
- adekwatne reagowanie na obiekcje, skargi i uwagi klientów
- wypracowanie osobistych metod budowania lojalności klientów.
Wymagane przygotowanie uczestników
- Podstawowa znajomość zasad komunikacji interpersonalnej
- Minimum 3-miesięczne doświadczenie w pracy z klientem
- Gotowość do udziału w ćwiczeniach praktycznych z wykorzystaniem kamery
- Otwartość na przyjmowanie informacji zwrotnej
Zagadnienia
- Standardy obsługi klienta i budowanie profesjonalnego wizerunku firmy
- Psychologia klienta i metody analizy jego potrzeb
- Techniki aktywnego słuchania i komunikacji werbalnej
- Znaczenie i interpretacja mowy ciała w obsłudze klienta
- Typologia klientów i dostosowanie stylu obsługi
- Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami
- Budowanie długotrwałych relacji i lojalności klientów
- Savoir-vivre w obsłudze klienta
- Techniki zadawania pytań i prowadzenia rozmowy
- Strategie neutralizacji negatywnych emocji klienta
- Praktyczne narzędzia wspierające obsługę klienta
- Metody budowania i utrzymywania pozytywnych relacji biznesowych
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu
Anna Polak
+48 600 010 440
anna.polak@eitt.pl
ul. Ząbkowska 3103-736 Warszawa
Organizacja szkolenia
- Minimalna liczba uczestników: 4 osób
- Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
- Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
- Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)
Formy realizacji szkolenia
Szkolenie stacjonarne
- Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
- Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Przerwy kawowe i lunch
- Bezpośrednia interakcja z trenerem
- Networking w grupie
- Ćwiczenia warsztatowe w zespołach
Szkolenie zdalne
- Wirtualne środowisko szkoleniowe
- Materiały w formie elektronicznej
- Interaktywne ćwiczenia online
- Breakout rooms do pracy w grupach
- Wsparcie techniczne podczas szkolenia
- Nagrania sesji (opcjonalnie)
Możliwość dofinansowania
Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:
- Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
- Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
- Projektów unijnych realizowanych przez PARP
- Programu Akademia HR (PARP)
- Regionalnych programów operacyjnych
W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!
Zaufali nam
Poznaj naszą firmę

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu
Anna Polak
+48 600 010 440
anna.polak@eitt.pl
ul. Ząbkowska 3103-736 Warszawa
FAQ — Często zadawana pytania
- Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
- Kick-off projektu
- Strategiczne przywództwo i myślenie
- Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
- Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
- Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
- Budowa organizacji przyszłości
- Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania