Grywalizacja – metody zwiększania zaangażowania i efektywności pracowników
Rywalizacja jest jednym z najstarszych kół napędowych efektywnej współpracy międzyludzkiej. W czasach projektów i ciągłych interakcji w zespołach tworzenie pozytywnej rywalizacji jest kluczowym elementem motywowania pracowników. Opierając się na nowoczesnych, biznesowych grach zespołowych oraz najnowszych obserwacjach psychologii graczy, uczestnik dostanie pakiet użytecznych i praktycznych rozwiązań do zaimplementowania w swoich zespołach. Dzięki wiedzy i doświadczeniu zdobytym podczas przeprowadzonych w trakcie szkolenia gier, nauczy się samemu projektować gry na użytek swojej pracy oraz posiądzie wiedzę jak interpretować zachowania współpracowników-graczy.
Profil uczestnika
Kierownicy działów sprzedaży, marketingu, Human Resources, HR business partnerzy, specjaliści działów marketingu i HR, project managerowie, wszystkie osoby zainteresowane tematyką gamifikacji oraz chcące poznać grywalizacyjne metody podnoszenia własnej motywacji i efektywności oraz zaangażowania zespołu.
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 – ABC grywalizacji
- Grywalizacja – co to jest i skąd się wzięło?
- Korzyści z wprowadzania grywalizacji w zespołach
- Jaki biznes – taka gra – dostosowywanie gier do branży
- Dlaczego gry działają? – model gratyfikacji w pracy zespołowej
Moduł 2 – Gracz i jego pozycja w grze – interpretacja zachowań
- Typologie graczy wg Richarda Bartle’a
- Test graczy Andreasena i Downeya
- Motywacje gracza vs motywacja pracownika
- Gracz w zespole – jak grupa wpływa na psychologię gracza?
- Neurokognitywistyczne koncepcje działania gier – dlaczego nasz mózg lubi grać?
Moduł 3 – Podstawy mechaniki gier
- Mechanika MDA – o czym musi pamiętać twórca? Co interesuje gracza?
- Czego potrzebują wściekłe ptaki? – tetrada potrzeb gracza
- LPB – nagrody w grach
- 3F – motywatory w grach
- Krzywa dynamiki gry
Dzień 2
Moduł 4 – Wpraw machinę w ruch – gra w trzęsienie ziemi
- Gra symulacyjna, podczas której uczestnicy sami doświadczą przeniesienia doświdczeń gracza na analizę od strony biznesu.
- Uczestnicy wraz z trenerem nauczą się rozpoznawać typy graczy podczas gry i dokonywać ocen motywacji ich działań.
- Gracze zaobserwują różnice pomiędzy interakcjami w rywalizacji wewnątrz zespołu i między grupami.
Moduł 5 – Interface
- Tworzenie interface’u – jak przekazywać instrukcje
- Tworzenie angażujących historii i tła gry
- P-S-R – zasady tworzenia interface’u gry
- Wprowadzenie gracza i zmiany warunków gry
Moduł 6 – Wielki twórca – gra w tworzenie gry
- Podczas tego modułu uczestnicy sami stworzą gry pasujące do specyficznych realiów biznesowych i celów wskazanych przez trenera.
- Przygotowanie do stworzenia gry poprzedzi analiza case studies.
- Analiza z trenerem obejmująca sprawdzenie z:
- MDA
- Piramidą graczy
- Krzywą gry
Korzyści
Dzięki szkoleniu:
- Dowiesz się skąd idea gier przeniosła się do świata biznesu
- Poznasz podstawowe składniki gier biznesowych i zespołowych
- Dowiesz się w jaki sposób projektować gry na potrzeby biznesu i zarządzania zespołem
- Otrzymasz szablon gry do wykorzystania wraz ze swoim zespołem
- Nauczysz się poprawnie interpretować zachowania graczy w oparciu o ich typologię
- Nauczysz się tworzyć angażujące historie wprowadzające Twoich pracowników w świat gry i rywalizacji
- Poznasz 8 grywalizacyjnych metod pobudzania aktywności pracownika przez grę
Zagadnienia
- ABC Grywalizacji.
- Interface.
- Mechanika Gier.
INFORMACJA CENOWA:
od 1590 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-GR-01
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym szkoleniu, zadzwoń do nas +48 22 487 84 90 lub wyślij wiadomość.
INNE SZKOLENIA