Szkolenie ITIL® 4 Foundation (szkolenie zdalne z egzaminem)

W cenę szkolenia został wliczony egzamin. Szkolenie należy kupić razem z egzaminem.

  • Szkolenie ITIL® 4 wprowadza uaktualnioną wersję modelu zarządzania usługami IT 
  • Wersja 4 przejmuje wybrane elementy z poziomu Practitioner, szczególnie pryncypia 
  • ITIL® 4 wprowadza także, w duchu myślenia systemowego, sposób zarządzania produktami oraz usługami jako łańcuchami wartości, od wyrażonego zapotrzebowania do mierzalnej wartości. Praktyki ITIL są osadzone w spójnym ekosystemie, w którym produkty i usługi są dostarczane w nieprzerwanym cyklu tworzenia, testowania, wdrażania, informacji zwrotnej i doskonalenia. 

Cele szkoleniowe: 

  • Zrozumienie pryncypiów, kluczowych pojęć i wymiarów zarządzania usługami 
  • Pozyskanie sprawności w wykorzystaniu praktyk ITIL
  • Przygotowanie do egzaminu ITIL® 4 Foundation
“ITIL” is a registered trademark of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.

Profil uczestnika

  • Kadra zarządzająca  i pracownicy organizacji IT planujących doskonalenie wewnętrznych procesów w oparciu o najlepsze praktyki ITIL® 4, pracowników firm świadczących usługi IT.
  • Osoby, które pragną podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania usługami informatycznymi i zdając egzamin uzyskać „Foundation Certificate In IT Service Management” (ITIL 4 Edition)

Agenda

  1. Wprowadzenie
  2. Kluczowe koncepcje zarządzania usługami
    • Wartość i jej tworzenie
    • Organizacje, dostawcy usług, konsumenci usług i inni interesariusze
    • Produkty a usługi
    • Model relacji usługowych
    • Wartość: rezultaty, koszty i ryzyka
  3. Cztery wymiary zarządzania usługami
    • Organizacje i ludzie
    • Informacja i technologia
    • Partnerzy i dostawcy
    • Strumienie wartości i procesy
  4. System wartości usługi
    • Szansa, popyt i wartość
    • Zasady przewodnie ITIL
    • Nadzór
    • Łańcuch wartości usługi
    • Ciągłe doskonalenie
    • Praktyki
  5. Ogólne praktyki zarządzania
    • Zarządzanie architekturą
    • Ciągłe doskonalenie
    • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
    • Zarządzanie wiedzą
    • Mierzenie i raportowanie
    • Zarządzanie zmianą organizacyjną
    • Zarządzanie portfelem
    • Zarządzanie projektem
    • Zarządzanie relacjami
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Zarządzanie finansowe usługami
    • Zarządzanie strategiczne
    • Zarządzanie dostawcami
    • Zarządzanie pracownikami i talentami
  6. Praktyki zarządzania usługami
    • Zarządzanie dostępnością
    • Analiza biznesowa
    • Zarządzanie potencjałem wykonawczym i wydajnością
    • Kontrola zmian
    • Zarządzanie incydentami
    • Zarządzanie zasobami IT
    • Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
    • Zarządzanie problemami
    • Zarządzanie wydaniami
    • Zarządzanie katalogiem usług
    • Zarządzanie konfiguracją usług
    • Zarządzanie ciągłością działania usług
    • Projektowanie usług
    • Centrum obsługi użytkowników (service desk)
    • Zarządzanie poziomem świadczenia usług
    • Zarządzanie wnioskami o usługę
    • Walidacja i testowanie usług
  7. Techniczne praktyki zarządzania
    • Zarządzanie wdrożeniami
    • Zarządzanie infrastrukturą i platformą
    • Rozwój i zarządzanie oprogramowaniem
  8. Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych

Korzyści

  • Poznanie pojęć, wybranych modeli oraz koncepcji stosowanych w ITIL® 4.  
  • Poznanie systemu wartości usługi oraz omówienie praktyk zdefiniowanych w bibliotece ITIL® 4. 
  • Punkty PDU: 14
  • Poziom zaawansowania: podstawowy 

Metody szkoleniowe:

  • prezentacja
  • dyskusje
  • praca indywidualna i w grupach
  • ćwiczenia utrwalające i konsolidujące  
  • omówienie próbnych egzaminów  

Wersje językowe:

  • Egzamin i materiały – angielski
  • Prowadzenie zajęć – polski, angielski

Egzamin w fomie on-line realizowany za pośrednictwem PeopleCert:

  • po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje maila z wytycznymi nt rejestracji do egzaminu on-line.
  • uczestnik z poziomu swojego konta ustala termin egzaminu bezpośrednio z PeopleCert
  • do realizacji egzaminu wystarczy: komputer, kamera internetowa i połączenie internetowe
  • egzamin realizowany jest w obecności proktora – przedstawiciela firmy PeopleCert, który zdalnie obserwuje jego przebieg 
  • za pomocą kamerki, uczestnik pokazuje pomieszczenie, w którym będzie zdawał egzamin (cel: weryfikacja, czy w pomieszczeniu nie ma osób trzecich i pomocy naukowych)

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1500 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: MG-IF-02

Udostępnij swoim znajomym