Tworzenie aplikacji AR z ARToolKit – od podstaw do wdrożenia
Opis
Szkolenie wprowadza uczestników w świat tworzenia aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (AR) przy użyciu biblioteki ARToolKit. Program łączy fundamentalną teorię AR z praktycznymi aspektami implementacji, prowadząc uczestników od podstawowych koncepcji po zaawansowane techniki. Zajęcia realizowane są w formie warsztatów, gdzie każdy element teoretyczny jest natychmiast przekładany na praktyczne ćwiczenia programistyczne. Uczestnicy poznają pełen cykl życia aplikacji AR, od projektu po wdrożenie.
Profil uczestnika
- Programiści aplikacji mobilnych zainteresowani AR
- Deweloperzy JavaScript i WebGL chcący rozszerzyć umiejętności
- Twórcy aplikacji interaktywnych i gier
- Specjaliści UX/UI pracujący z technologiami immersyjnymi
- Programiści aplikacji webowych zainteresowani AR
- Deweloperzy C++ chcący poznać AR
- Projektanci interakcji człowiek-komputer
- Inżynierowie oprogramowania poszukujący nowych technologii
Agenda
- Wprowadzenie do AR i ARToolKit
- Podstawy rozszerzonej rzeczywistości
- Architektura ARToolKit
- Konfiguracja środowiska programistycznego
- Pierwsze kroki z biblioteką
- Implementacja funkcjonalności AR
- Rozpoznawanie znaczników
- Śledzenie obiektów w przestrzeni
- Renderowanie obiektów 3D
- Interakcja z elementami AR
- Zaawansowane techniki
- Optymalizacja wydajności
- Obsługa wielu znaczników
- Kalibracja kamery
- Zaawansowane efekty wizualne
- Wdrażanie i testowanie
- Debugowanie aplikacji AR
- Testowanie w różnych warunkach
- Optymalizacja pod urządzenia mobilne
- Przygotowanie do publikacji
Korzyści
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił samodzielnie tworzyć aplikacje wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość z użyciem ARToolKit. Zdobędzie umiejętność implementacji różnorodnych funkcjonalności AR, od prostych po zaawansowane. Nauczy się efektywnie wykorzystywać możliwości biblioteki ARToolKit w swoich projektach. Będzie w stanie projektować i implementować intuicyjne interfejsy AR. Opanuje techniki optymalizacji wydajności aplikacji AR. Zdobędzie praktyczną wiedzę o cyklu życia aplikacji wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość. Nauczy się testować i debugować aplikacje AR w różnych środowiskach.
Wymagane przygotowanie uczestników
- Znajomość programowania obiektowego
- Podstawowa wiedza o grafice komputerowej
- Doświadczenie w tworzeniu aplikacji mobilnych
- Umiejętność rozwiązywania problemów programistycznych
Zagadnienia
- Podstawy rozszerzonej rzeczywistości
- Architektura ARToolKit
- Przetwarzanie obrazu w AR
- Śledzenie znaczników
- Renderowanie 3D
- Kalibracja kamery
- Optymalizacja wydajności
- Interakcja użytkownika
- Testowanie aplikacji AR
- Debugowanie AR
- Wdrażanie aplikacji
- Najlepsze praktyki AR
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1250 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 1
KOD SZKOLENIA: IT-SD-394
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!