Tworzenie aplikacji AR z ARToolKit – od podstaw do wdrożenia

Opis

Szkolenie wprowadza uczestników w świat tworzenia aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (AR) przy użyciu biblioteki ARToolKit. Program łączy fundamentalną teorię AR z praktycznymi aspektami implementacji, prowadząc uczestników od podstawowych koncepcji po zaawansowane techniki. Zajęcia realizowane są w formie warsztatów, gdzie każdy element teoretyczny jest natychmiast przekładany na praktyczne ćwiczenia programistyczne. Uczestnicy poznają pełen cykl życia aplikacji AR, od projektu po wdrożenie.

Profil uczestnika

  • Programiści aplikacji mobilnych zainteresowani AR
  • Deweloperzy JavaScript i WebGL chcący rozszerzyć umiejętności
  • Twórcy aplikacji interaktywnych i gier
  • Specjaliści UX/UI pracujący z technologiami immersyjnymi
  • Programiści aplikacji webowych zainteresowani AR
  • Deweloperzy C++ chcący poznać AR
  • Projektanci interakcji człowiek-komputer
  • Inżynierowie oprogramowania poszukujący nowych technologii

Agenda

  1. Wprowadzenie do AR i ARToolKit
    • Podstawy rozszerzonej rzeczywistości
    • Architektura ARToolKit
    • Konfiguracja środowiska programistycznego
    • Pierwsze kroki z biblioteką
  2. Implementacja funkcjonalności AR
    • Rozpoznawanie znaczników
    • Śledzenie obiektów w przestrzeni
    • Renderowanie obiektów 3D
    • Interakcja z elementami AR
  3. Zaawansowane techniki
    • Optymalizacja wydajności
    • Obsługa wielu znaczników
    • Kalibracja kamery
    • Zaawansowane efekty wizualne
  4. Wdrażanie i testowanie
    • Debugowanie aplikacji AR
    • Testowanie w różnych warunkach
    • Optymalizacja pod urządzenia mobilne
    • Przygotowanie do publikacji

Korzyści

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił samodzielnie tworzyć aplikacje wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość z użyciem ARToolKit. Zdobędzie umiejętność implementacji różnorodnych funkcjonalności AR, od prostych po zaawansowane. Nauczy się efektywnie wykorzystywać możliwości biblioteki ARToolKit w swoich projektach. Będzie w stanie projektować i implementować intuicyjne interfejsy AR. Opanuje techniki optymalizacji wydajności aplikacji AR. Zdobędzie praktyczną wiedzę o cyklu życia aplikacji wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość. Nauczy się testować i debugować aplikacje AR w różnych środowiskach.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Znajomość programowania obiektowego
  • Podstawowa wiedza o grafice komputerowej
  • Doświadczenie w tworzeniu aplikacji mobilnych
  • Umiejętność rozwiązywania problemów programistycznych

Zagadnienia

  • Podstawy rozszerzonej rzeczywistości
  • Architektura ARToolKit
  • Przetwarzanie obrazu w AR
  • Śledzenie znaczników
  • Renderowanie 3D
  • Kalibracja kamery
  • Optymalizacja wydajności
  • Interakcja użytkownika
  • Testowanie aplikacji AR
  • Debugowanie AR
  • Wdrażanie aplikacji
  • Najlepsze praktyki AR

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1250 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 1

KOD SZKOLENIA: IT-SD-394

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *