Szkolenie Programowanie w języku Java (Poziom Basic)

Pierwszy poziom szkolenia zakłada zaznajomienie ze składowymi środowiska programistycznego i uruchomieniowego, składnią języka programowania i dostępnymi typami danych. Pozwoli to programiście swobodnie posługiwać się założeniami programowania sekwencyjnego. Po zapoznaniu się z założeniami programowania sekwencyjnego wprowadzane są elementy programowania zorientowanego obiektowo oraz programowania funkcyjnego. Uczestnik zapoznaje się również z mechanizmem obsługi wyjątków.

Agenda

1. Podstawowe pojęcia, przygotowanie środowiska i narzędzi programistycznych

  • Platforma i język Java – charakterystyka technologii, specyfikacja języka programowania oraz platformy uruchomieniowej
  • JVM, JRE & JDK – wyjaśnienie pojęć maszyny wirtualnej, platformy uruchomieniowej oraz narzędzi deweloperskich
  • narzędzia Java SE – omówienie dostępnych Zintegrowanych Środowisk Programistycznych – IDE
  • kompilacja i uruchomienie – proces przetwarzania kodu źródłowego do kodu binarnego oraz jego uruchomienie
  • dystrybucja i archiwum Java – sposoby dystrybuowania aplikacji, wprowadzanie formatu JAR

2. Narzędzia

  • Zintegrowane środowiska programistyczne
  • Narzędzia kontroli wersji i wspierające pracę zespołową – przykładowe rozwiązania umożliwiające zespołową pracę nad projektem

3. Podstawy języka – podstawowa charakterystyka języka, omówienie konstrukcji umożliwiających programowanie sekwencyjne

  • Zmienne – czym jest zmienna, przekazywanie danych przez referencje i przez wartości
  • typy proste i obiektowe – wbudowane typy podstawowe jako nieobiektowe reprezentacje danych, klasy opakowujące jako obiektowe reprezentacje typów danych
  • operatory – wbudowane operatory arytmetyczne, logiczne, bitowe
  • instrukcje sterujące, warunkowe – sterowanie przebiegiem programu przy wykorzystaniu bloków warunkowych, pętli itp
  • wyrażenia – tworzenie rozbudowanych wyrażeń ewaluowanych do pojedynczych wartości

4. Programowanie obiektowe – podstawowe konstrukcje programowania zorientowanego obiektowo

  • obiekty i klasy – pojęcie obiektu jako struktury złożonej oraz klasy jako wzorca obiektu
  • składowe obiektu – pola i metody, stan obiektu i jego funkcjonalność
  • konstruktory i bloki inicjalizacyjne – sposoby dostosowania procedury utworzenia obiektu
  • elementy statyczne – składowe przynależące do klasy
  • dziedziczenie i polimorfizm – definiowanie typów rozszerzających istniejące klasy, reużywanie klasy bazowej
  • klasy abstrakcyjne i interfejsy – typy abstrakcyjne
  • nadpisywanie i przeciążanie metod – modyfikowanie funkcjonalności dziedziczonych z klas bazowych

5. Przetwarzanie tekstu – zestaw klas i metod wspomagających przetwarzanie łańcucha znaków

  • szczegóły klasy String
  • bufory tekstowe (StringBuilder, StringBuffer) – synchronizowane I niezsynchronizowane klasy buforów pomagające efektywniej łączyć i transformować fragmenty łańcuchów
  • wyrażenia regularne
  • atomizacja (StreamTokenizer, StringTokenizer, Scanner) – podział łańcucha znaków na fragmenty wedle zadanych znaków separatorów
  • podstawy lokalizacji i formatowania
  • obsługa daty i czasu w Javie

6. Wyjątki – obsługa błędów

  • mechanizm działania wyjątków – omówienie ogólnego mechanizmu tworzenia, rzucania i łapania klas wyjątków
  • hierarchia typów – hierarchia klas wyjątków, wyjątki „checked” i „unchecked”
  • przegląd wbudowanych typów – podstawowe klasy wyjątków reprezentujące konkretny problem
  • tworzenie własnych wyjątków – deklarowanie własnych typów wyjątków
  • asercje – wbudowany mechanizm asercji jako sposób walidowania kodu

7. Tablice, kolekcje i klasy generyczne – przegląd typów tabelarycznych

  • deklaracja, utworzenie tablicy – zasady tworzenia tablic typów podstawowych i obiektowych
  • tablice wielowymiarowe
  • Kolekcje platformy: Java Collection Framework – omówienie wbudowanych interfejsów i implementacji dla struktur kolekcyjnych: lista, zbiór, kolejka i mapa – porównanie poszczególnych implementacji
  • porównanie obiektów, metody equals & hashCode, interfejs Comparable – sposoby sortowania struktur kolekcyjnych
  • typy generyczne – tworzenie klas parametryzowanych typami, praktyczna użyteczność typów generycznych, metody generyczne

8. Zaawansowane elementy obiektowe

  • Klasy wewnętrzne
  • Klasy anonimowe

9. Programowanie funkcyjne w Java 8

  • Metody domyślne i statyczne w interfejsach
  • Interfejsy funkcyjne – tworzenie interfejsów funkcyjnych oraz przegląd wbudowanych interfejsów funkcyjnych
  • Lambda-wyrażenie – implementacja interfejsów funkcyjnych przy pomocy lambda- wyrażenia
  • Referencje do metod – pobieranie referencji do metod, rodzaje referencji
  • Stream API, zastosowanie do kolekcji 

Wymagane przygotowanie uczestników

Wskazana jest podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku.

Zagadnienia

Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnego wykładu uzupełnianego ćwiczeniami praktycznymi i warsztatami. 

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 3900 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 5

KOD SZKOLENIA: IT-JV-01

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *