Szkolenie IBM System z Hardware Management Console (HMC) Operations
Praktyczne informacje o szkoleniu
- KATEGORIA: Technologie
- PODKATEGORIA: IBM, z/OS
- KOD SZKOLENIA: ES24G
- CZAS TRWANIA: 2 dni
- INFORMACJA CENOWA od: 4500 zł netto za jedną osobę
- RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
- JĘZYK SZKOLENIA: polski
- FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online
Opis szkolenia
Ten kurs uczy nawigacji, obsługi i technik odzyskiwania dla konsoli zarządzania sprzętem (HMC) w środowisku System z. Poprzez wykłady i ćwiczenia praktyczne poznasz procedury konfiguracji i obsługi konsoli HMC, zdobędziesz dogłębne umiejętności określania problemów, przećwiczysz operacje konsoli HMC i wykorzystasz możliwości odzyskiwania udostępniane przez serwery System z.
Profil uczestnika
Ten kurs średnio zaawansowany jest przeznaczony dla personelu operacyjnego i technicznego, który bezpośrednio zajmuje się instalacją, obsługą, wsparciem systemów i wsparciem oprogramowania w środowisku komputera mainframe System z.
Agenda
Dzień 1
- Powitanie
- Jednostka 1: Sprzęt serwera IBM mainframe: Przegląd
- Jednostka 2: Korzystanie z klasycznego interfejsu użytkownika HMC
- Jednostka 3: Korzystanie z interfejsu użytkownika w stylu drzewa HMC
- Jednostka 4: Korzystanie z HMC do monitorowania serwerów System z
- Laboratoria pomocnicze
Dzień 2
- Przegląd
- Jednostka 5: Profile aktywacji i zadania operacyjne
- Jednostka 6: Operacja pojedynczego obiektu: Sesja CPC Laboratoria pomocnicze
Wymagane przygotowanie uczestników
Powinieneś mieć wiedzę na temat:
- Podstawowych koncepcji i terminologii przetwarzania danych i wejścia/wyjścia
- Obsługi konsoli z/OS, w tym wyświetlania urządzenia, zadania i stanu konsoli
Zagadnienia
Identyfikacja serwerów zEnterprise 196 i 114, System z10, System z9 oraz zSeries
Opis głównych różnic w funkcjach i cechach serwerów System z
Opis i wyjaśnienie koncepcji partycjonowania logicznego
Identyfikacja sposobu przypisywania różnych zasobów do partycji LPAR podczas inicjalizacji
Opis funkcji udostępnianych przez HMC i SE
- Style interfejsu użytkownika, łączność lokalna i zdalna
Identyfikowanie strony głównej HMC, aby zalogować się do aplikacji HMC
Używanie klasycznego interfejsu użytkownika, aby:
- Zalogować się i wylogować
- Otworzyć obiekty
- Nawigować po miejscu pracy HMC, używając różnych technik wyboru
- Wyjść z zadania w oknie
- Przeglądać książki online i korzystać z funkcji Pomocy
- Identyfikować różne typy grup
- Grupa CPC, sprzęt sterujący
- Grupa obrazów, system operacyjny sterujący
- Budować nowe grupy CPC i obrazów
- Identyfikować zawartość okna Szczegóły i określać status obiektu
- Identyfikować różne listy zadań
Używanie interfejsu użytkownika drzewa, aby:
- Zalogować się i wylogować
- Otworzyć obiekty
- Nawigować po miejscu pracy HMC, używając różnych technik wyboru
- Wyjść z zadania na panelu
- Przeglądać książki online i korzystać z funkcji Pomocy
- Identyfikować różne typy grup
- Grupa CPC, sprzęt sterujący
- Grupa obrazów, system operacyjny sterujący
- Budować nowe grupy CPC i obrazów
- Identyfikować zawartość okna Szczegóły i określać status obiektu
- Identyfikować różne listy zadań
Opis sposobu zgłaszania i prezentowania wyjątków na konsoli HMC za pomocą drzewa lub klasycznego interfejsu użytkownika
Określanie typu i przyczyny wyjątku z wykorzystaniem konsoli HMC
Opis trzech typów komunikatów sprzętowych, które mogą pojawić się na konsoli HMC
Określanie przyczyny komunikatu sprzętowego z użyciem konsoli HMC
Pobieranie komunikatów sprzętowych z dziennika
Wyświetlanie i wysyłanie komunikatów do systemu operacyjnego za pomocą zadania Komunikaty systemu operacyjnego konsoli HMC
Opis funkcji wymagających użycia identyfikatora administratora dostępu
Wykonywanie zadań związanych z administratorem dostępu przy użyciu konsoli HMC
Opisanie celu, funkcji zastosowania różnych typów profili aktywacji
- Resetowanie profilu
- Profil obrazu
- Profil grupy
- Ładowanie profilu
Użycie HMC, aby tworzyć nowe profile, modyfikować, wyświetlać lub usuwać istniejące
Użycie HMC, aby określić lub zmienić przypisania profili
Zapewnienie zaleceń operacyjnych dla ustawień użytkownika HMC
Użycie konsoli HMC, aby wykonać
- Ręczną operację ładowania
- Reset systemu
- Określenie problemu w przypadku awarii ładowania
Wywoływanie wyświetlacza aktywności systemu i opis jego celu
Tworzenie sesji HMC/SE z użyciem zadania Single Object Operations
Identyfikacja różnicy między miejscem pracy HMC i SE
Nawigacja za pomocą klasycznego lub drzewiastego interfejsu użytkownika w celu identyfikacji
statusu CP, kanału i CHPID dla fizycznego CPC i wszystkich LP
Identyfikacja punktu wejścia dla paneli I/O i Channel Problem Determination
Wylogowanie z sesji CPC
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu
Klaudia Janecka
+48 539 064 686
klaudia.janecka@eitt.pl
ul. Ząbkowska 3103-736 Warszawa
Organizacja szkolenia
- Minimalna liczba uczestników: 4 osób
- Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
- Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
- Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)
Formy realizacji szkolenia
Szkolenie stacjonarne
- Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
- Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Przerwy kawowe i lunch
- Bezpośrednia interakcja z trenerem
- Networking w grupie
- Ćwiczenia warsztatowe w zespołach
Szkolenie zdalne
- Wirtualne środowisko szkoleniowe
- Materiały w formie elektronicznej
- Interaktywne ćwiczenia online
- Breakout rooms do pracy w grupach
- Wsparcie techniczne podczas szkolenia
- Nagrania sesji (opcjonalnie)
Możliwość dofinansowania
Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:
- Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
- Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
- Projektów unijnych realizowanych przez PARP
- Programu Akademia HR (PARP)
- Regionalnych programów operacyjnych
W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!
Zaufali nam
Poznaj naszą firmę

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu
Klaudia Janecka
+48 539 064 686
klaudia.janecka@eitt.pl
ul. Ząbkowska 3103-736 Warszawa
FAQ — Często zadawana pytania
- Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
- Kick-off projektu
- Strategiczne przywództwo i myślenie
- Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
- Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
- Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
- Budowa organizacji przyszłości
- Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania