Szkolenie IBM Planning Analytics: Design and Develop Models in Architect (v2.0)

Praktyczne informacje o szkoleniu

  • KATEGORIA: Technologie
  • KOD SZKOLENIA: P8361G
  • CZAS TRWANIA: 5 dni
  • INFORMACJA CENOWA od: 7500 zł netto za jedną osobę
  • RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
  • JĘZYK SZKOLENIA: polski
  • FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online

Opis szkolenia

Ten kurs ma na celu nauczenie modelarzy, jak zbudować kompletny model w IBM Planning Analytics przy użyciu narzędzia Architect. Poprzez serię wykładów i ćwiczeń praktycznych studenci nauczą się, jak konfigurować i weryfikować wymiary, kostki i widoki, ręcznie wprowadzać dane do tych struktur i definiować dane, które użytkownicy mogą zobaczyć. Studenci nauczą się również, jak przesyłać dane do modelu IBM Planning Analytics, w tym jak używać skryptów TurboIntegrator do wykonywania transferu danych. Ponadto kurs przedstawia, jak dostosowywać ścieżki wierceń, konwertować waluty, modelować różne wymagania fiskalne i wdrażać aplikacje IBM Planning Analytics w sieci.

Profil uczestnika

Modelarze

Agenda

1: Przegląd IBM Planning Analytics

• Przegląd zarządzania wynikami finansowymi
• Określenie pozycji IBM Planning Analytics w systemie zarządzania wynikami
• Opis komponentów i architektury IBM Planning Analytics
• Opisz podstaw serwera TM1
• Opis podstawowych koncepcji modelowania

2: Tworzenie wymiarów

• Opis kostek i wymiarów
• Tworzenie wymiarów ręcznie
• Edycja wymiarów
• Tworzenie wymiarów za pomocą TurboIntegrator

3: Tworzenie kostek i widoków

• Opis kostki i punktów danych
• Tworzenie kostek
• Konstruowanie widoków danych w kostkach
• Tworzenie i używanie listy wyboru

4: Ładowanie i utrzymywanie danych

• Identyfikacja źródeł danych
• Tworzenie procesów ładowania danych
• Tworzenie procesów usuwania danych w kostce
• Tworzenie procesów aktualizowania i utrzymywania modelu

5: Dodawanie reguł biznesowych

• Opis reguły
• Konstruowanie reguł dla elementów lub konsolidacji
• Używanie funkcji w regułach
• Optymalizacja wydajności reguł
• Opisywanie reguł w arkuszu kalkulacyjnym reguł

6: Optymalizacja wydajności reguł

• Opis konsolidacji i rzadkości
• Poprawa wydajności konsolidacji za pomocą SKIPCHECK
• Zastosowanie FEEDERS, aby zoptymalizować agregacje
• Sprawdzenie dokładności reguł i podajników

7: Przeniesienie danych do modelu

• Opis karty Zaawansowane w TurboIntegrator
• Wczytanie niestandardowych danych do kostki
• Dodanie podzbioru do wymiaru
• Użycie logiki w skryptach
• Eksport danych do ASCII
• Przenoszenie danych między wersjami
• Konstruowanie obowiązków

8: Dostosowanie ścieżki wierceń

• Wyświetlanie powiązanych danych
• Tworzenie procesu wiercenia
• Tworzenie reguły przydzielania ćwiczeń
• Edycja procesu wiercenia

9: Korzystanie z reguł zaawansowanego modelowania

• Opis wirtualnych kostek
• Wypisanie zastosowania kostek wyszukiwania
• Tworzenie i używanie kostki profili rozproszonych
• Wprowadzenie ruchomej wagi w kostce

10: Konwertowanie walut

• Opis wyzwań walutowych
• Tworzenie wymiaru walutowego
• Tworzenie kostki walutowej
• Tworzenie reguł konwersji walut

11: Model dla różnych wymagań fiskalnych

• Określenie kwestii związanych z czasem
• Użycie dyskretnych wymiarów czasu
• Wdrożenie modelu ciągłego wymiaru czasu

12: Wdrażanie aplikacji IBM Planning Analytics

• Wyjaśnienie typów aplikacji
• Uzyskanie dostępu do aplikacji IBM Planning Analytics
• Tworzenie nowej aplikacji
• Ustawianie dostępnych klientów
• Stosowanie zabezpieczeń w aplikacji
• Aktywacja i dezaktywacja aplikacji

Załącznik A: Optymalizacja i dostrajanie modeli
• Identyfikacja cech dużych modeli
• Opis strategii mających na celu poprawę wydajności modelu

Załącznik B: Identyfikacja wspólnych struktur danych
• Identyfikacja cech baz danych operacyjnych i raportowania
• Omówienie przetwarzania analitycznego online (OLAP)
• Zbadanie podstawowych zasad projektowania modelu
• Identyfikacja podstawowych zadań wymaganych do utworzenia modelu IBM Planning Analytics i wdrożenia go

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Zrozumienie metryk i czynników napędzających Twój biznes
  • Znaczne doświadczenie w korzystaniu z arkuszy kalkulacyjnych Microsoft Excel (funkcje, makra itp.)
  • Podstawowa znajomość OLAP i IBM Planning Analytics
  • Aby zdobyć tę wiedzę, odwiedź następujące strony internetowe:
  • IBM Planning Analytics Learning Center
  • IBM Planning Analytics Community
  • IBM Planning Analytics YouTube Channel

Organizacja szkolenia

  • Minimalna liczba uczestników: 4 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
  • Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
  • Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)

Formy realizacji szkolenia

Szkolenie stacjonarne

  • Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
  • Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
  • Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Przerwy kawowe i lunch
  • Bezpośrednia interakcja z trenerem
  • Networking w grupie
  • Ćwiczenia warsztatowe w zespołach

Szkolenie zdalne

  • Wirtualne środowisko szkoleniowe
  • Materiały w formie elektronicznej
  • Interaktywne ćwiczenia online
  • Breakout rooms do pracy w grupach
  • Wsparcie techniczne podczas szkolenia
  • Nagrania sesji (opcjonalnie)

Możliwość dofinansowania

Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:

  • Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
  • Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
  • Projektów unijnych realizowanych przez PARP
  • Programu Akademia HR (PARP)
  • Regionalnych programów operacyjnych

W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.

+48 22 487 84 90

biuro@eitt.pl

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *

Zaufali nam

Zobacz wiecej

Poznaj naszą firmę

Kim jesteśmy

Kreujemy
dedykowane warsztaty

Zespół

Zespół doświadczonych
ekspertów-praktyków

Akredytacje

Stawiamy na najwyższą jakość
usług szkoleniowych

FAQ — Często zadawana pytania

Oferujemy szkolenia w różnych, dopasowanych do potrzeb formatach: stacjonarnie (w siedzibie klienta lub naszym centrum szkoleniowym), interaktywnie online na żywo z trenerem oraz w formule hybrydowej. Szczegółowa informacja o dostępnych formach realizacji dla konkretnego szkolenia znajduje się zawsze w jego opisie na stronie.
Szkolenia otwarte online zazwyczaj odbywają się w godzinach 9:00 - 17:00 czasu polskiego. W przypadku szkoleń zamkniętych, dedykowanych dla firm, harmonogram jest elastyczny i ustalamy go indywidualnie z klientem, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb organizacji.
Do prowadzenia interaktywnych szkoleń online wykorzystujemy sprawdzone i popularne platformy wideokonferencyjne, takie jak Microsoft Teams czy Zoom. Zapewniają one płynną komunikację, możliwość pracy w grupach i bezpośredni kontakt z trenerem. Informację o platformie używanej podczas konkretnego szkolenia przekazujemy uczestnikom przed jego rozpoczęciem.
Do komfortowego udziału w szkoleniu online wystarczy standardowy komputer (stacjonarny lub laptop) ze stabilnym dostępem do internetu oraz zainstalowaną aktualną wersją przeglądarki internetowej. Zalecamy korzystanie ze słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku i komunikacji, choć nie jest to bezwzględnie wymagane. Posiadanie kamery internetowej zazwyczaj również nie jest obowiązkowe.
Tak, każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych przygotowanych przez naszych ekspertów. Zazwyczaj dostarczamy je w formie elektronicznej (np. pliki PDF) na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, po potwierdzeniu udziału i dokonaniu płatności.
Po pomyślnym ukończeniu większości naszych szkoleń uczestnicy otrzymują imienny Certyfikat Ukończenia EITT, potwierdzający zdobyte kompetencje. Dodatkowo, oferujemy szkolenia akredytowane (np. z zakresu ITIL®, PRINCE2®), które przygotowują do oficjalnych egzaminów certyfikacyjnych uznanych międzynarodowo. Informacja o rodzaju certyfikatu dostępnego po konkretnym szkoleniu znajduje się zawsze w jego szczegółowym opisie.
Proces zapisu zależy od rodzaju szkolenia. Na szkolenia otwarte (dostępne dla każdego chętnego) można zapisać się bezpośrednio przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie danego szkolenia. W przypadku zainteresowania szkoleniem zamkniętym (dedykowanym dla pracowników jednej firmy), prosimy o bezpośredni kontakt mailowy lub telefoniczny – przygotujemy ofertę dopasowaną do Państwa potrzeb.
Standardowo cena szkolenia obejmuje: udział w zajęciach prowadzonych przez doświadczonego trenera-praktyka, komplet autorskich materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej oraz imienny Certyfikat Ukończenia EITT. W przypadku szkoleń akredytowanych, cena często zawiera również koszt podejścia do oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego. Szczegółowy zakres świadczeń dla danego kursu jest zawsze podany w jego opisie.
Preferowaną formą płatności za nasze szkolenia jest przelew bankowy, realizowany na podstawie wystawionej faktury pro forma lub faktury VAT. Szczegółowe informacje dotyczące terminów i warunków płatności są przekazywane w procesie potwierdzenia zapisu na szkolenie lub znajdują się w regulaminie.
Oczywiście! Naszą specjalnością są szkolenia zamknięte, projektowane "na miarę" – zgodnie z indywidualnymi potrzebami i celami biznesowymi danej organizacji. Jeśli interesuje Państwa temat spoza naszej regularnej oferty lub chcieliby Państwo zmodyfikować program istniejącego kursu, zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy dedykowane rozwiązanie.
Jesteśmy elastyczni i dostosowujemy się do potrzeb klienta. Szkolenia zamknięte możemy zorganizować nawet dla niewielkich grup – zwykle minimum uczestników to 4 osoby, a koszt jest często kalkulowany dla całej grupy. Dbając o najwyższą jakość i komfort nauki, w przypadku bardzo licznych grup (powyżej 40 osób) zazwyczaj rekomendujemy podział na mniejsze zespoły, aby zapewnić efektywną interakcję.
Państwa opinia jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ pozwala nam stale doskonalić naszą ofertę. Po każdym szkoleniu wysyłamy uczestnikom link do krótkiej ankiety ewaluacyjnej online. Zawsze można również skontaktować się z nami bezpośrednio mailowo lub telefonicznie, aby przekazać swoje uwagi.
  1. Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
  2. Kick-off projektu
  3. Strategiczne przywództwo i myślenie
  4. Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
  5. Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
  6. Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
  7. Budowa organizacji przyszłości
  8. Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania