Szkolenie IBM Lotus Domino 8.5.x Help Desk Troubleshooting

Ten kurs wykorzystuje scenariusze, aby nauczyć przedstawicieli pomocy technicznej IBM® Lotus® Notes® i Lotus Domino® poziomu 2, jak rozwiązywać problemy z Lotus Notes i Lotus Domino. Poznasz rzeczywiste typy połączeń i przypadków, które będziesz diagnozować i rozwiązywać na co dzień. Podczas scenariuszy będziesz wykonywać typowe zadania administratora Lotus Domino; zarządzać stacjami roboczymi użytkowników; i rozwiązywać problemy z serwerem, bezpieczeństwem bazy danych i bazą danych użytkowników. Rozwiążesz również problemy z routingiem i dostarczaniem poczty, pocztą Lotus Notes i replikacją. Aby uzyskać skuteczne narzędzie pomocy technicznej, które może pomóc w udzielaniu wskazówek i terminowych szkoleń użytkownikom, zapoznaj się również z biblioteką MultiMedia Library for Lotus Software.

Profil uczestnika

Ten kurs średnio zaawansowany jest przeznaczony dla przedstawicieli wsparcia technicznego poziomu 2 Lotus Domino i Lotus Notes, którzy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo haseł, odzyskiwanie identyfikatora Notes i rozwiązywanie drobnych problemów, takich jak dostęp do pliku poczty użytkownika, zarządzanie bazami danych Lotus Notes, replikacją i dostępem do sieci Web.

Agenda

Lekcja 1: Wprowadzenie do rozwiązywania problemów IBM Lotus Domino Help Desk

  • Zdobywanie wiedzy na temat typów połączeń, które otrzymasz
  • Używanie zewnętrznych zasobów, aby znaleźć odpowiedzi
  • Wykonywanie typowych zadań administratora Lotus Domino

Lekcja 2: Zarządzanie stacją roboczą użytkownika

  • Praca z zasadami i diagnozowanie rozwiązań problemów użytkownika
  • Rozbicie klienta Lotus Notes
  • Pomoc użytkownikom w zarządzaniu ich identyfikatorami i hasłami Lotus Notes
  • Używanie widżetów i Live Text

Lekcja 3: Zarządzanie problemami bezpieczeństwa serwera i bazy danych

  • Diagnozowanie problemów z dostępem do serwera
  • Określanie efektywnego dostępu użytkownika do bazy danych

Lekcja 4: Zarządzanie problemami aplikacji użytkownika

  • Odświeżanie lub zastępowanie projektu aplikacji
  • Kompaktowanie aplikacji lokalnej
  • Archiwizowanie dokumentów aplikacji
  • Diagnozowanie problemów z zasadami archiwizacji poczty

Lekcja 5: Rozwiązywanie problemów z routingiem i dostarczaniem poczty

  • Opisywanie składników i proces routingu poczty
  • Reagowanie na niepowodzenia dostarczania poczty
  • Wyświetlanie oczekujących i martwych wiadomości
  • Śledzenie ścieżki wiadomości e-mail
  • Używanie Lotus Protector przeciwko spamowi
  • Pracowanie z Lotus Notes na urządzeniach mobilnych

Lekcja 6: Rozwiązywanie problemów z pocztą Lotus Notes

  • Zastępowanie projektu kontaktów
  • Identyfikowanie problemów z korzystaniem z Directory Catalogs
  • Zabezpieczenie poczty Notes za pomocą podpisu cyfrowego i szyfrowania
  • Rozwiązywanie problemów z pocztą, kalendarzem i delegowaniem harmonogramu
  • Rozwiązywanie problemów z nieobecnością w biurze
  • Praca z zewnętrznymi kalendarzami, kontaktami i zaproszonymi osobami na spotkania
  • Praca z iNotes®

Lekcja 7: Rozwiązywanie problemów z replikacją

  • Tworzenie i szyfrowanie repliki aplikacji
  • Ustawianie opcji replikacji
  • Używanie zarządzanych replik
  • Diagnozowanie problemami z replikacją aplikacji
  • Rozwiązywanie konfliktów replikacji

W celu praktycznego, bezpośredniego szkolenia laboratoria są dołączane na końcu wybranych lekcji. Aby wzmocnić instruktaż, na końcu wybranych tematów w ramach lekcji są dołączane działania lub punkty kontrolne.

Wymagane przygotowanie uczestników

Powinieneś mieć:

  • Trzy miesiące doświadczenia jako przedstawiciel pomocy technicznej poziomu 1
  • Podstawowe umiejętności pomocy technicznej

Powinieneś uczestniczyć lub mieć równoważne umiejętności w zakresie podstawowego rozwiązywania problemów pomocy technicznej dla IBM Lotus Domino 8

Zagadnienia

  • Używanie zasobów pomocy technicznej do rozwiązywania problemów
  • Zarządzanie stacjami roboczymi użytkowników
  • Identyfikowanie problemów z bezpieczeństwem serwera i bazy danych
  • Zarządzanie problemami z bazą danych użytkowników
  • Rozwiązywanie problemów z routingiem i dostarczaniem poczty
  • Rozwiązywanie problemów z pocztą Lotus Notes
  • Rozwiązywanie problemów z replikacją

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 3000 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: D8L36G

Udostępnij swoim znajomym