Współpraca i komunikacja w zespole

Celem jest nauczenie menedżerów, skutecznego zarządzania podległym personelem. Menedżerowie, którzy mają wiedzę i doświadczenie w tym zakresie, będą mieli możliwość rozwijania tych umiejętności i zapoznania się z koncepcją Ról Zespołowych. Cel osiągniemy poprzez ćwiczenia i ustalenie sposobów zarządzania dla Każdej z Roli, jaką przyjmują pracownicy w zespole.

Data szkolenia

19 sierpnia 2019

Czas trwania

2 dni

cena szkolenia netto

netto za 1os.

Miejscowość

Warszawa

Adres

EITT

Kod szkolenia

SF-KB-19

Profil uczestnika

Szkolenie dedykowane dla menedżerów, osób zarządzających podległym personelem.

Agenda

Dzień I – Przegląd sposobów komunikacji, pomiędzy członkami zespołu. Zapoznanie się z koncepcją Ról Zespołowych, i nauczenie się zarządzania każdą z ról.

Dzień II – Przegląd najczęściej występujących psychologicznych ról, które ludzie odgrywają w zespole. Wypracowanie skutecznych technik zarządzania i coachowania w zależności od odgrywanej przez pracownika nieświadomie roli.

Korzyści

Dzięki umiejętności zarządzania zgodnej z Rolami Zespołowymi, sprawisz, że Twój zespół zacznie funkcjonować w jeszcze sprawniejszy i efektywniejszy sposób. Ty sam będziesz potrafił trafnie ocenić, kiedy zastosować konkretny sposób zarządzania i coachowania. Sprawisz, że podwładni poczują, że mają wpływ na swoją pracę i przyszłość firmy.

Zagadnienia

  • Komunikacja w zespole, czyli co się na nią składa i od kogo zależy.
  • Efektywność pracy zespołu.
  • Konflikt, jako przyczyna trudności i niezrozumienia w relacjach z ludźmi.
  • KWESTIONARIUSZ: Autodiagnoza możliwości komunikacyjnych, czyli sprawdzenie jak „dobry” jestem w komunikacji międzyludzkiej i czy aby na pewno wszyscy mnie dobrze i precyzyjnie rozumieją.
  • Rama partnerstwa, czyli pierwszy krok do rozwiązywania konfliktów w myśl zasady WIN-WIN, według Dr Dudleya Weeksa, pracującego nad rozwiązywaniem konfliktów w partiach politycznych oraz dużych korporacjach, w ponad 60 krajach.
  • Najlepiej jest „Mówić o sobie” a „nie o innych”, czyli Komunikat „JA”, składający się z trzech części, a zaproponowany przez Dr Thomasa Gordona, dający duże szanse na osiągnięcie następujących rezultatów.
  • Dyrektywność „serdeczna” i „agresywna” oraz jej wpływ na zachowania i ceny podległego personelu. 
  • Dyrektywność serdeczna.
  • Kwestionariusz Moja Rola W Zespole – Kwestionariusz diagnozuje osiem najczęstszych ról i odpowiadających im zachowań w zespole i daje jasne i czytelne wskazówki jak zarządzać konkretnym pracownikiem, w taki sposób, aby minimalizować potencjalne konflikty, wzbudzać motywację i zaangażowanie, oraz budować silny zespół.
Zapisz się