Szkolenie dedykowane dla kierowników, mangerów, dyrektorów, osób poruszających się w szeroko rozumianej tematyce zarządzania w warunkach permanentnych zmian.
Zarządzanie w warunkach ciągłych zmian
Szkolenie skupia się na zagadnieniach dotyczących skutecznego wdrażania zmian, budowania otwartości na zmiany w organizacji i nauki poprawnego komunikowania o zmianach. W ciągle dynamicznie rozwijających się warunkach biznesowych rozpoznawanie oporu na zmiany i jak najszybsze przełamywanie go może okazać się jednym z najbardziej elementarnych, a zarazem stanowiących największe wyzwanie zadań managera.
Czym jest Action Learning
- intensywnym, dynamicznym procesem, którego celem jest rozwiązanie trudnych, złożonych problemów
- programem rozwoju umiejętności przywódczych i sposobnością do rozwoju osobistego oraz współpracy w zespole
- narzędziem w zarządzaniu, pozwalającym obrócić długie, męczące spotkania w pełną energii i rezultatów pracę.
Zapytaj nas o cenę szkolenia zdalnego
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SF-KB-21
Profil uczestnika
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 - Zmiana – fundament organizacji
- ABC zmian - cele i istota zmian, zmiana jako innowacja
- Autodiagnoza nastawienia i gotowości do zmiany – test sprawdzający psychologiczne reakcje na sytuacje zmian wewnętrznych i zewnętrznych
- Zmiana - szansa czy konieczność?
- Zarządzanie zmianą- psychologia zmiany wewnętrznej i zewnętrznej
Moduł 2 – Proces zmiany
- Etapy procesu zmiany w organizacji
- Na jakim etapie jesteś? – dostosowanie stylu zarządzania do etapu i rodzaju zmiany
- Kluczowe czynniki umożliwiające zmianę – jakie warunki umożliwiają skuteczne wprowadzanie zmiany
- Analiza gotowości do zmiany – metody badania pracowników
- Facylitacja zmiany – jak planować i zarządzać procesem zmiany
Moduł 3 – Strach przed zmianą i jego przełamywanie
- Identyfikowanie oporu pracowników
- Postawy wobec zmian – uwarunkowania i reakcje na zmiany
- Rodzaje oporu na zmiany
- Techniki przełamywania oporu grupowego
Dzień 2
Moduł 4 – Komunikacja w procesie zmiany
- Efektywna komunikacja w procesie zmian
- Piramida argumentowania i prezentowania decyzji
- Prowadzenie spotkań w czasach zmiany – techniki odpierania zarzutów
- Tworzenie planów komunikacji w procesie wprowadzania zmiany
- Komunikacja kryzysowa
- Komunikacja adaptacyjna
Moduł 5 – Manager-ambasador zmian
- Rola managera w procesie zmian – decyzyjność w procesie zmiany
- Indywidualne style zarządzania w procesie wprowadzania zmiany
- Budowanie atmosfery gotowości na zmianę
- Praca nad motywacją – jak nie zniechęcić pracowników?
Moduł 6 – A gdy się uda… - metody ewaluacji zmiany
- Cykl procesu zmian – analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola
- Pozyskiwanie i analiza feedbacku od pracowników
- Tworzenie managerskich raportów po zmianach
- Metody zbierania potrzeb kolejnych innowacji
Korzyści
- Autodiagnoza nastawienia i gotowości do zmiany.
- Zarządzanie zmianą- psychologia zmiany wewnętrznej i zewnętrznej.
- Etapy procesu zmiany w organizacji.
- Identyfikowanie oporu pracowników.
- Komunikacja w procesie zmiany.
Zagadnienia
- Pozyskiwanie i analiza feedbacku od pracowników
- Tworzenie managerskich raportów po zmianach
- Metody zbierania potrzeb kolejnych innowacji
- Cykl procesu zmian – analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola
- Rola managera w procesie zmian – decyzyjność w procesie zmiany
- Rodzaje oporu na zmiany
- Techniki przełamywania oporu grupowego