Zarządzanie w warunkach ciągłych zmian

Szkolenie skupia się na zagadnieniach dotyczących skutecznego wdrażania zmian, budowania otwartości na zmiany w organizacji i nauki poprawnego komunikowania o zmianach. W ciągle dynamicznie rozwijających się warunkach biznesowych rozpoznawanie oporu na zmiany i jak najszybsze przełamywanie go może okazać się jednym z najbardziej elementarnych, a zarazem stanowiących największe wyzwanie zadań managera.

Czym jest Action Learning

  • intensywnym, dynamicznym procesem, którego celem jest rozwiązanie trudnych, złożonych problemów
  • programem rozwoju umiejętności przywódczych i sposobnością do rozwoju osobistego oraz współpracy w zespole
  • narzędziem w zarządzaniu, pozwalającym obrócić długie, męczące spotkania w pełną energii i rezultatów pracę.

Czas trwania

2 dni

cena szkolenia netto

netto za 1os.

Kod szkolenia

SF-KB-21

Profil uczestnika

Szkolenie dedykowane dla kierowników, mangerów, dyrektorów, osób poruszających się w szeroko rozumianej tematyce zarządzania w warunkach permanentnych zmian.

Agenda

Dzień 1

Moduł 1 -  Zmiana – fundament organizacji

  • ABC zmian - cele i istota zmian, zmiana jako innowacja
  • Autodiagnoza nastawienia i gotowości do zmiany – test sprawdzający psychologiczne reakcje na sytuacje zmian wewnętrznych i zewnętrznych
  • Zmiana - szansa czy konieczność?
  • Zarządzanie zmianą- psychologia zmiany wewnętrznej i zewnętrznej

Moduł 2 – Proces zmiany

  • Etapy procesu zmiany w organizacji
  • Na jakim etapie jesteś? – dostosowanie stylu zarządzania do etapu i rodzaju zmiany
  • Kluczowe czynniki umożliwiające zmianę – jakie warunki umożliwiają skuteczne wprowadzanie zmiany
  • Analiza gotowości do zmiany – metody badania pracowników
  • Facylitacja zmiany – jak planować i zarządzać procesem zmiany

Moduł 3  – Strach przed zmianą i jego przełamywanie

  • Identyfikowanie oporu pracowników
  • Postawy wobec zmian – uwarunkowania i reakcje na zmiany
  • Rodzaje oporu na zmiany
  • Techniki przełamywania oporu grupowego

Dzień 2

Moduł 4 – Komunikacja w procesie zmiany

  • Efektywna komunikacja w procesie zmian
  • Piramida argumentowania i prezentowania decyzji
  • Prowadzenie spotkań w czasach zmiany – techniki odpierania zarzutów
  • Tworzenie planów komunikacji w procesie wprowadzania zmiany
    • Komunikacja kryzysowa
    • Komunikacja adaptacyjna

Moduł 5 – Manager-ambasador zmian

  • Rola managera w procesie zmian – decyzyjność w procesie zmiany
  • Indywidualne style zarządzania w procesie wprowadzania zmiany
  • Budowanie atmosfery gotowości na zmianę
  • Praca nad motywacją – jak nie zniechęcić pracowników?

Moduł 6 – A gdy się uda… - metody ewaluacji zmiany

  • Cykl procesu zmian – analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola
  • Pozyskiwanie i analiza feedbacku od pracowników
  • Tworzenie managerskich raportów po zmianach
  • Metody zbierania potrzeb kolejnych innowacji

 

Korzyści

  • Autodiagnoza nastawienia i gotowości do zmiany.
  • Zarządzanie zmianą- psychologia zmiany wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Etapy procesu zmiany w organizacji.
  • Identyfikowanie oporu pracowników.
  • Komunikacja w procesie zmiany.

 

Zagadnienia

  • Pozyskiwanie i analiza feedbacku od pracowników
  • Tworzenie managerskich raportów po zmianach
  • Metody zbierania potrzeb kolejnych innowacji
  • Cykl procesu zmian – analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola
  • Rola managera w procesie zmian – decyzyjność w procesie zmiany
  • Rodzaje oporu na zmiany
  • Techniki przełamywania oporu grupowego
Zapisz się