Zapewnienie ciągłości działania firmy poprzez ochronę krytycznych procesów biznesowych przed awariami (katastrofami) systemów IT i zminimalizowanie ryzyka utraty jej aktywów informacyjnych. Skutki awarii systemów IT, niezadziałania zabezpieczeń czy niedostępności usług powinny być przedmiotem analizy biznesowej
Zarządzanie ciągłością działania
Ciągłość działania to strategiczna zdolność przedsiębiorstwa do przewidywania i reagowania na zakłócenia procesu biznesowego w celu utrzymania prowadzonej działalności na akceptowalnym, ustalonym poziomie. Zarządzanie ciągłością procesów biznesowych powinno być najwyższym priorytetem każdego przedsiębiorstwa. Traktowane jako proces powinno uwzględniać korelację zidentyfikowanych procesów krytycznych z wymaganiami bezpieczeństwa.
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SC-ZA-01
Profil uczestnika
Agenda
• Zapewnienie ciągłości działania firmy – zapewnienie ciągłości procesów biznesowych;
• Zarządzanie ryzykiem – ustanowienie kontekstu, analiza ryzyka, ocena ryzyka, postępowanie z ryzykiem, akceptowanie ryzyka;
• Działania zapobiegawcze – niedopuszczenie do przerwania procesów biznesowych poprzez identyfikację zdarzeń, określenie prawdopodobieństwa ich wystąpienia, wpływ na zabezpieczenia;
• Plany ciągłości działania – udokumentowany zbiór procedur, utrzymywany w gotowości do wykorzystania w przypadku zakłócenia działalności biznesowej;
• Strategia odtwarzania po katastrofie – odtworzenie systemów krytycznych po katastrofie w wymaganym czasie, plany odtwarzania po katastrofie.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
• Certyfikat Managera zapewnienia ciągłości działania (po zdaniu egzaminu)