Szkolenie skierowane do wszystkich pracowników, którym niezbędne są pogłębione kompetencje handlowe oraz obsługi klienta, a także dla handlowców dla których niezbędne jest sprawne funkcjonowanie w zmieniających się kontekstach i sytuacjach społecznych, wymagających rozwiniętych umiejętności interpersonalnych i osobistych w relacjach z klientami. Dla pracowników zajmujących się biznesowymi relacjami z klientami, również dla osób, które czują się już wypalone, które mają wrażenie, że wszystkie szkolenia sprzedażowe już „przeszli”.
Techniki sprzedaży
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SF-OK-19
Profil uczestnika
Agenda
- Mapowanie rozwoju zawodowego i osobistych kompetencji
- etapy rozwoju i motywacji
- moja osobista droga
- Typologiczne uwarunkowania Handlowca i Klienta
- sprzedaż a predyspozycje osobowościowe
- typologia Klienta i sposoby komunikacji adekwatne do typu
- typologia osobista i typologia klienta (znajdywanie tzw. Chemii kontaktu)
- typologiczne ścieżki sprzedaży: budowanie praktycznych zestawów zasad komunikowania się z klientami reprezentującymi określony typ temperamentu
- typologiczne ścieżki sprzedaży: scenariusze przebiegu spotkania handlowego z uwzględnieniem zwrotów i argumentów skierowanych do wybranego typu
- szlifowanie formy handlowej: trening rozmowy z różnymi typami klientów
- Analiza transakcyjna w sprzedaży zaawansowanej
- czym jest analiza transakcyjna i co decyduje o jej rosnącej popularności w biznesie?
- stany Ja: Rodzic, Dorosły, Dziecko.
- trening rozpoznawania „stanów ja” w zachowaniu klienta oraz własnym
- nasze transakcje – wymiany komunikacyjne z innymi - transakcje równoległe (harmonijne) oraz skrzyżowane (konfliktowe)
- nasze transakcje – wymiany komunikacyjne z innymi - poziom jawny i ukryty transakcji
- Analiza transakcyjna trudnych relacji z klientem: jak budować porozumienie z poziomu „Dorosły-Dorosły”?
Korzyści
- wzrost efektywności sprzedaży oraz budowania i wzmacniania zaufania klienta
- budowanie swojej tożsamości i świadomości handlowca – osoby pracującej w oparciu o relacje z klientem
- odkrywanie potrzeb klientów
- rozpoznawanie „stanów ja” u siebie u i klienta by skuteczniej budować kontakt
- budowanie konstruktywnej relacji na poziomie „Dorosły-Dorosły”
- finalizacja sprzedaży
Wymagane przygotowanie uczestników
Wiedza na temat komunikowania się w organizacji oraz podstaw dotyczących etapów sprzedaży.
Osobiste doświadczenia związane z kontaktami i pracą zarówno z klientem wewnętrznym, jak i zewnętrznym.
Zagadnienia
Warsztaty: analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach.