Menedżerowie, ze zróżnicowanym doświadczeniem, którzy zainteresowani są rozwijaniem umiejętności menedżerskich i stawania się jeszcze skuteczniejszymi liderami.
Rola i zadania kierownika - przywództwo indywidualne i elementy coachingu
Celem jest nauczenie menedżerów przejmowania silnego i skutecznego przywództwa nad zespołem. Nauczą się jak być liderem z krwi i kości, a nie menedżerem wydającym „rozkazy i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez rozłożony w czasie 12 miesięcy trening, rozwijający i wzmacniający te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej.
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SF-KB-12
Profil uczestnika
Agenda
Dzień I - Rozwijanie umiejętności menedżerskich związanych z coachingiem podległego personelu, udzielaniem informacji zwrotnych, motywowania oraz budowania zespołu w oparciu o kompetencje i predyspozycje psychologiczne podległych osób.
Dzień II – Modele zarządzania i motywowania pozafinansowego podległego personelu, w zależności od stopnia „dojrzałości” korporacyjnej pracownika. Wypracowanie skutecznych metod delegowania zadań i celów. Analiza stylów kierowania wg Kena Blancharda.
Korzyści
Jeżeli do tej pory miałeś, w niektórych sytuacjach trudności, w stanowczym i konsekwentnym egzekwowaniu, zadań i poleceń, po tym module, będziesz umiał zachowywać się jak prawdziwy, inspirujący i stanowczy Lider, za którym ludzie dążą, ponieważ tego chcą. Będziesz wiedział jak pobudzać ludzi do pracy i działania, w taki sposób, aby czuli, że są jednym zespołem na czele, którego stoi Przywódca, za którym wszyscy, pójdą nawet w ogień.
Zagadnienia
- Kwestionariusz Moja Rola w Zespole – Kwestionariusz diagnozuje osiem najczęstszych ról i odpowiadających im zachowań w zespole i daje jasne i czytelne wskazówki jak zarządzać konkretnym pracownikiem, w taki sposób, aby minimalizować potencjalne konflikty, wzbudzać motywację i zaangażowanie, oraz budować silny zespół.
- Style kierowania.
- Poznanie zagrożeń związanych w nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania.
- Lidership sytuacyjny (SL II) – rozpoznanie dojrzałości pracownika według metodologii Blancharda.
- Etapy rozwoju zespołu (model Blancharda).
- Dwie płaszczyzny oceny pracownika i zespołu.
- Delegowanie zadań, odpowiedzialności, nadawanie uprawnień i monitoring – kluczowe kompetencje modelu lidershipu sytuacyjnego.
- Przełożony, jako coach.
- Konflikty oraz udzielanie informacji zwrotnych
- 12 najczęstszych Przeszkód w komunikacji, prowadzących do konfliktu, ujęte w cztery grupy.