Profesjonalny handlowiec

   

Czas trwania

2 dni

cena szkolenia netto

netto za 1os.

Kod szkolenia

SF-OK-17

Profil uczestnika

Wszyscy pracownicy, którym niezbędne są kompetencje sprzedażowe a także obsługi klienta w zakresie budowania kontaktu z klientem, opartego na rzetelnym i wnikliwym rozpoznaniu jego potrzeb, w następstwie którego dopasowuje się i przedstawia ofertę i produkt. 

Agenda

1.    Mapa zawodu handlowca i klienta

  • klient a handlowiec - każdy jest w życiu w obu sytuacjach
  • rola i cechy profesjonalnego handlowca
  • etapy procesu sprzedaży

2.    Pierwsze spotkania - debiut u klienta

  • pierwszy kontakt - pierwsze wrażenie
  • jak być partnerem a nie petentem
  • komunikacja niewerbalna a wiarygodność handlowca
  • siła handlowa - prezentacja pozycjonująca
  • jak zastosować radę Dale Carnegie „nie sprzedawaj, pozwól aby to ludzie kupowali od Ciebie”
  • specyfika debiutu handlowego przez telefon

3.    Budowanie relacji i analiza potrzeb

  • komunikacja w sprzedaży (rozmawiaj nie sprzedawaj)
  • badanie potrzeb klienta sukcesem w sprzedaży
  • komunikacyjne narzędzia kierowania rozmową (parafraza, bank pytań)
  • marketingowe powody zakupu: bezpieczeństwo, prestiż, wygoda, oszczędność, rozwój

4.     Prezentowanie oferty

  • cechy, zalety i korzyści dla klienta w ofercie mojej firmy
  • prezentacja ofert wg metodologii 4 x P
  • sformułowanie oferty językiem korzyści

5.    Radzenie sobie z obiekcjami

  • typologia zastrzeżeń – sposoby reagowania
  • style i nawyki odpowiadania na obiekcje
  • erystyka w rozmowie z klientem

6.    Finalizowanie sprzedaży

  • sygnały gotowości do kupna
  • techniki  „zamykania” sprzedaży

Korzyści

  • wzrost skuteczności sprzedaży
  • zjednywanie do oferty nawet tzw. „trudnych klientów”,.
  • obniżenie liczby niedokończonych transakcji - podpowiadamy metody „zamykania” sprzedaży
  • stosowanie efektywnej komunikacji i używanie języka korzyści
  • umiejętne reagowanie na obiekcje
  • radzenie sobie ze skargami i uwagami klientów

Zagadnienia

Warsztaty: analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach.

Zapisz się