Wszyscy pracownicy, którym niezbędne są kompetencje sprzedażowe a także obsługi klienta w zakresie budowania kontaktu z klientem, opartego na rzetelnym i wnikliwym rozpoznaniu jego potrzeb, w następstwie którego dopasowuje się i przedstawia ofertę i produkt.
Profesjonalny handlowiec
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SF-OK-17
Profil uczestnika
Agenda
1. Mapa zawodu handlowca i klienta
- klient a handlowiec - każdy jest w życiu w obu sytuacjach
- rola i cechy profesjonalnego handlowca
- etapy procesu sprzedaży
2. Pierwsze spotkania - debiut u klienta
- pierwszy kontakt - pierwsze wrażenie
- jak być partnerem a nie petentem
- komunikacja niewerbalna a wiarygodność handlowca
- siła handlowa - prezentacja pozycjonująca
- jak zastosować radę Dale Carnegie „nie sprzedawaj, pozwól aby to ludzie kupowali od Ciebie”
- specyfika debiutu handlowego przez telefon
3. Budowanie relacji i analiza potrzeb
- komunikacja w sprzedaży (rozmawiaj nie sprzedawaj)
- badanie potrzeb klienta sukcesem w sprzedaży
- komunikacyjne narzędzia kierowania rozmową (parafraza, bank pytań)
- marketingowe powody zakupu: bezpieczeństwo, prestiż, wygoda, oszczędność, rozwój
4. Prezentowanie oferty
- cechy, zalety i korzyści dla klienta w ofercie mojej firmy
- prezentacja ofert wg metodologii 4 x P
- sformułowanie oferty językiem korzyści
5. Radzenie sobie z obiekcjami
- typologia zastrzeżeń – sposoby reagowania
- style i nawyki odpowiadania na obiekcje
- erystyka w rozmowie z klientem
6. Finalizowanie sprzedaży
- sygnały gotowości do kupna
- techniki „zamykania” sprzedaży
Korzyści
- wzrost skuteczności sprzedaży
- zjednywanie do oferty nawet tzw. „trudnych klientów”,.
- obniżenie liczby niedokończonych transakcji - podpowiadamy metody „zamykania” sprzedaży
- stosowanie efektywnej komunikacji i używanie języka korzyści
- umiejętne reagowanie na obiekcje
- radzenie sobie ze skargami i uwagami klientów
Zagadnienia
Warsztaty: analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach.