Skierowany jest do każdej osoby, która chce zostać efektywnym członkiem środowiska Scrum.
PeopleCert Scrum Master I
W cenę szkolenia został wliczony egzamin. Szkolenie należy kupić razem z egzaminem.
Celem szkolenia jest potwierdzenie wystarczającej wiedzy uczestnika w zakresie zrozumienia i zastosowania zasad Scrum oraz nabycie umiejętności efektywnej pracy jako członek Zespołu Scrum lub współpracy z takim zespołem
Certyfikat PeopleCert Scrum Master I jest pierwszym poziomem schematu kwalifikacji Scrum zapewnianego przez PeopleCert.
Podczas szkolenia PeopleCert Scrum Master I uczestnicy poznają podstawowe pojęcia, terminy, zasady i narzędzia używane w Scrum. Dowiedzą się także dlaczego Scrum jest potrzebny w nowoczesnych przedsiębiorstwach.
PeopleCert Scrum Master® jest zarejestrowanym znakiem handlowym należącym do firmy People Cert i używanym za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Profil uczestnika
Agenda
Dzień 1
- Wprowadzenie do Agile: zarządzanie projektem.
- Czym jest Agile? Historia i kontekst powstania filozofii Agile.
- Zwinne wartości, zasady i pryncypia.
- Zarządzanie zwinne vs tradycyjne.
- Korzyści ze stosowania podejścia zwinnego.
- Przegląd popularnych metod zwinnych.
- Scrum jako zwinna struktura wytwarzania produktów.
- Czym jest Scrum?
- Wartości Scrum.
- Główne korzyści z wykorzystania Scrum.
- Wprowadzenie do Scrum
- Praktyki Scrum.
- Role w zespole Scrum.
- Zdarzenia.
- Artefakty.
- Cykl życia Scrum.
- Proces empiryczny.
- Filary Scrum.
- Role Scrum.
- Zespół Scrum – samo zarządzający się i wielofunkcyjny.
- Właściciel Produktu.
- Scrum Master.
- Służba Scrum Mastera wobec członków zespołu - koncepcja lidera służebnego.
- Środowisko pracy zespołu.
- Przygotowanie produktu.
- Planowanie wielopoziomowe.
- Backlog Produktu.
- Epiki, funkcjonalności, historie użytkownika, motywy.
- Tworzenie dobrej historii użytkownika.
- Kryteria akceptacji.
- Backlog grooming.
- Rozwiązywanie problemów i incydentów, zarządzanie błędami.
- Szacowanie elementów backlogu.
- Artefakty Scrum.
- Release Backlog – planowanie, zarządzanie, osiąganie celów.
- Warunki satysfakcji klienta.
- Definicja ukończenia (Definition of Done).
- Definicja gotowości (Definition of Ready).
- Dług technologiczny i jak nim zarządzać.
- Prędkość (velocity) i pojemność (capacity) w zespole.
Dzień 2
- Planowanie iteracyjne.
- Timeboxing.
- Sprint i charakterystyka zdarzeń.
- Backlog Sprintu.
- Planowanie Sprintu.
- Definiowanie celu Sprintu.
- Praca w Sprincie – dostarczanie produktu.
- Zarządzanie przepływem informacji.
- Codzienny Scrum – cele i zasady.
- Przegląd Sprintu.
- Retrospektywa Sprintu.
- Zarządzanie radiatorami informacji.
- Co to jest radiator informacji?
- Typy radiatorów w Scrum.
- Odpowiedzialność zespołu w zarządzaniu informacją.
- Reguły Scrum.
- 13 głównych zasad.
- Przerwanie Sprintu.
- Wprowadzenie do skalowania Scrum.
- Po co skalować Scrum?
- Role i artefakty w skalowanym Scrum.
- Dedykowanie zespołu odpowiedzialnego za integrację elementów produktu.
- Współdzielona Definicja Ukończenia (Definition of Done).
- Przygotowanie do egzaminu People Cert Scrum Master I
- Informacje wstępne - przebieg egzaminu, forma, próg zdawalności.
- Jak najlepiej przygotować się do zdania egzaminu?
- Omówienie formuły egzaminu.
- Egzamin próbny.
Egzamin w formule on-line realizowany za pośrednictwem PeopleCert:
- po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje maila z wytycznymi nt rejestracji do egzaminu on-line.
- uczestnik z poziomu swojego konta ustala termin egzaminu bezpośrednio z PeopleCert
- do realizacji egzaminu wystarczy: komputer, kamera internetowa i połączenie internetowe
- egzamin realizowany jest w obecności proktora - przedstawiciela firmy PeopleCert, który zdalnie obserwuje jego przebieg
- za pomocą kamerki, uczestnik pokazuje pomieszczenie, w którym będzie zdawał egzamin (cel: weryfikacja, czy w pomieszczeniu nie ma osób trzecich i pomocy naukowych)
Korzyści
Po uzyskaniu certyfikatu PeopleCert Scrum Master I uczestnicy będą mogli wykazać się znajomością oraz zrozumieniem Scrum w następujących aspektach:
- Historia Agile, definicja i założenia filozofii Agile;
- Trzy filary Scrum: inspekcja, adaptacja i transparentność;
- Pięć wartości Scrum: zaangażowanie, skupienie, otwartość, szacunek i odwaga;
- Charakterystyka skutecznych Scrum Masterów, Właścicieli Produktów i zespołów Scrum;
- Cele zdarzeń, artefaktów i reguł w Scrum;
- Techniki zarządzania długiem technologicznym;
- Cel i kroki związane ze zdarzeniami Scrum, takimi jak zaległości produktowe, planowanie, wykonanie, codzienny Scrum, przegląd i retrospektywa.