Komunikacja ułatwiająca współpracę w zespole

Szkolenie ma na celu doskonalenie umiejętności pozytywnej komunikacji, służącej wzajemnemu zrozumieniu. Zbudowanie świadomości kluczowych czynników (postaw i zachowań), które wpływają na zachowania i efektywność zespołu. Zbudowanie wzajemnego zrozumienia w zespole – wzrost zaufania pomiędzy członkami zespołu, sprawne rozwiązywanie problemów i konfliktów, wzrost zaangażowania i chęci do brania odpowiedzialności.

Czas trwania

1 dzień

cena szkolenia netto

netto za 1os.

Kod szkolenia

SF-KO-03

Agenda

  1. Podstawy skutecznej komunikacji:
  • Ukryte teorie osobowości
  • Różne style komunikacji

2.    Metody budowania skutecznej komunikacji.

  • Techniki aktywnego słuchania,
  • Parafraza,
  • Klaryfikacja,
  • Podsumowanie,
  • Asertywna komunikacja.
  1. Źródła konfliktu.
  • Emocjonalne źródła konfliktów.
  • Konflikt procedur, informacji, postaw i przekonań.
  • Bariery w komunikacji z Klientem
  • Cztery płaszczyzny słuchania wg Friedmana von Schulza
  • Bariery utrudniające słuchanie (porównywanie, domyślanie się, osądzanie, udzielanie rad, sprzeciwianie się, przekonywanie do swojej racji).
  1. Trudne sytuacje w rozmowie z Klientem
  • Obiekcje Klientów – źródło problemów czy szansa?
  • Kluczowe etapy reagowania na obiekcje
  • Techniki radzenia sobie z krytyką i zastrzeżeniami.
  • Sposoby wyrażania życzeń i stawiania granic.

Korzyści

Uczestnicy szkolenia będą potrafili rozpoznawać różne style komunikacyjne, będą asertywnie wyrażać własne opinie bez oceniania i urażanie drugiej osoby, będą świadomie konstruować konstruktywną krytykę. 

Zagadnienia

W trakcie spotkania uczestnicy będą doświadczać efektywnej komunikacji w zespole poprzez rozmowę w parach, w grupach, wypełnienie testu diagnozującego styl własnej komunikacji, postawę. Uczestniczy będą także rozwijać umiejętność udzielania informacji zwrotnej jako sposobu budowania zaufania, zaangażowania i odpowiedzialności w zespole oraz rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole.

Zapisz się