Szkolenie dedykowane do osób pracujących z klientami: pracowników działów obsługi klienta i sprzedaży oraz help desk. Szkolenie dla osób chcących rozwijać swoje kompetencje związane ze zrozumieniem klienta, budowaniem otwartego dialogu, nawiązywaniem trwałych relacji.
Jak profesjonalnie obsługiwać klienta - szkolenie dla działów obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SF-OK-16
Profil uczestnika
Agenda
- „Szlifowanie diamentów” - czynniki sukcesu w obsłudze klienta
- obsługa klienta oparta na standardach firmowych i osobistych
- sztuka kreowania wizerunku osób obsługujących klienta.
- Gdzie leży klucz do świata klienta
- typologia klienta jako mapa prowadząca do budowy pozytywnych relacji i zrozumienia klienta
- zasady współpracy z różnymi programami klientów.
- Budowanie pozytywnych relacji z klientem
- nawiązanie kontaktu z klientem
- metody otwartego wyrażania pozytywnych intencji
- zachowania wzbudzające zaufanie klienta
- elementarne zasady savoir-vivre w kontakcie z klientem.
- Psychologia klienta – jak zrozumieć motywacje i problemy klientów
- metody odkrywania motywów zachowań klienta (4 efektywne techniki)
- pozytywne emocje klienta – jak do nich dotrzeć i je podtrzymać
- negatywne emocje klienta – jak je zrozumieć i neutralizować.
- Profesjonalna komunikacja z klientem
- metody aktywnego słuchania – klucz do zdobycia zaufania klienta
- trening języka korzyści i nawiązywania do zmysłów klienta
- umiejętne zadawanie odpowiednich pytań, gwarantujących powodzenie w rozmowie z klientem
- reguły i zasady profesjonalnego wykorzystywania „mowy ciała”.
- Trudne sytuacje w obsłudze klienta
- obiekcje, skargi i uwagi klientów – jak na nie optymalnie odpowiedzieć? (7 technik)
- pomoc w sytuacjach beznadziejnych – proponowanie alternatyw odpowiadających potrzebom niezadowolonych klientów.
- Czy klient wróci? Praktyczne metody budowania i pielęgnowania lojalności
- techniczne metody budowania lojalności z klientem: newsletter, pielęgnowanie ważnych okazji, itp
- jak nie brać „zakładników”? Zgubne praktyki w budowaniu lojalności klientów.
- Podsumowanie i ocena szkolenia
Korzyści
- nawiązywanie i podtrzymywanie prawidłowego kontaktu z klientem
- analizowanie motywów postępowania i rozwiązywanie problemów klientów
- stosowanie efektywnej komunikacji i używanie języka korzyści
- adekwatne reagowanie na obiekcje, skargi i uwagi klientów
- wypracowanie osobistych metod budowania lojalności klientów.
Zagadnienia
- krótkie wykłady tematyczne
- dyskusje
- burze mózgów
- symulacje i odgrywanie ról
- analiza przypadków
- szkolenie z kamerą.
Zapisz się