Moduł 1
Myślenie twórcze i design thinking
- Czym jest design thinking?
- Kluczowe kroki metody design thinking.
- Zastosowanie design thinking.
- Elementy psychologii twórczości - kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
- Co zabija twórczość? - inhibitory procesu twórczego.
Moduł 2
Design thinking - krok 1 - empatyzacja
- Jak wejść w skórę odbiorcy?
- Jakie dane analizować?
- Narzędzia empatyzowania:
- persony
- mapa empatii
- badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
Moduł 3
Design thinking - krok 2 - definiowanie problemu
- Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
- Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
- Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
Moduł 4
Design thinking - krok 3 - generowanie rozwiązań
i pomysłów
- Zasady twórczego generowania pomysłów.
- Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
- Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
Moduł 5
Design thinking - krok 4 - prototypowanie
- Dlaczego prototypy są tak ważne?
- Narzędzia budowania prototypów dla usług
i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
Moduł 6
Design thinking - krok 5 - testowanie
- Dlaczego warto testować?
- Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
- Środowisko testowania.
- Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne
Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.