Osoby prowadzące coaching w organizacji lub zamierzających tak pracować z ludźmi. Także dla menedżerów preferujących coachingowy styl zarządzania. To doskonałe narzędzie dla wewnętrznych mentorów, osób z działów HR-u, trenerów wewnętrznych i osób wspierających rozwój ludzi w organizacji.
Coaching w projektach IT (szkolenie zdalne)
.
Czas trwania
2 dni
cena szkolenia netto
netto za 1os.
Kod szkolenia
SF-C0-02
Profil uczestnika
Agenda
1. Czym jest coaching?
- definicja coachingu – operacyjny, rozwojowy, coaching jako styl zarządzania
- różnice między coachingiem, szkoleniem, doradztwem, mentoringiem, terapią
- korzyści i ograniczenia w pracy coachingowej z pracownikiem
- w jakich sytuacjach zarządczych wykorzystywać styl coachingowy ?
2. Wspieranie rozwoju pracowników jako jedno z zadań w pracy menedżera
- warunki sprzyjające rozwojowi pracownika
- jak uczą się dorośli – teoria uczenia się wg D. Kolba
- diagnoza luki kompetencyjnej pracownika
3. Umiejętności przydatne w pracy menedżera - coacha
- jak zarządzać coachingowo
- pytania w coachingu
- informacja zwrotna w coachingu operacyjnym
4. Rozmowa coachingowa
- struktura rozmowy coachingowej
- elastyczne wykorzystanie metody GROW
- przeformułowanie zdiagnozowanego problemu na motywujący cel
- zadania rozwojowe – stopniowanie trudności
- metoda 4 pytań i 7 obszarów
5. Osoba coacha a skuteczność coachingu
- sprzeczności w byciu menedżerem i coachem
- cechy i umiejętności coacha – co sprzyja, a co zagraża ?
- indywidualny plan rozwoju menedżera – coacha
- narzędzia w pracy coacha (koło życia, skalowanie, wizualizowanie, identyfikacja z wizją i inne)
Korzyści
- Umiejętość budowania relacji tak by inspirować ludzi, wzmacniać ich kreatywność i cieszyć się razem z nimi z odnoszonych sukcesów.
- Poprawa osobistej efektywności pracy i życia
- Lepszy rozwój biznesu i łatwiejsze rozwiązywanie sytuacji trudnych z pracy i życiu osobistym
- Poprawa skuteczności zarządzania
- Zbudowanie lepszych relacji w zespole
- Zbudowanie lepszego zaangażowania pracowników w realizowane zadania
- Lepsza identyfikacja pracowników z firmą, pracodawcą
- Poprawa jakości i efektywności realizowanych zadań
- Większa kreatywność menedżerów i pracowników
Zapisz się