Coaching w projektach IT (szkolenie zdalne)

.

Czas trwania

2 dni

cena szkolenia netto

netto za 1os.

Kod szkolenia

SF-C0-02

Profil uczestnika

Osoby prowadzące coaching w organizacji lub zamierzających tak pracować z ludźmi. Także dla menedżerów preferujących coachingowy styl zarządzania. To doskonałe narzędzie dla wewnętrznych mentorów, osób z działów HR-u, trenerów wewnętrznych i osób wspierających rozwój ludzi w organizacji. 

Agenda

1.    Czym jest coaching?

  • definicja coachingu – operacyjny, rozwojowy,  coaching jako styl zarządzania
  • różnice między coachingiem, szkoleniem, doradztwem, mentoringiem, terapią
  • korzyści i ograniczenia w pracy coachingowej z pracownikiem
  • w jakich sytuacjach zarządczych wykorzystywać styl coachingowy ?

2.    Wspieranie rozwoju pracowników jako jedno z zadań w pracy menedżera

  • warunki sprzyjające rozwojowi pracownika
  • jak uczą się dorośli – teoria uczenia się wg D. Kolba
  • diagnoza luki kompetencyjnej pracownika

3.    Umiejętności przydatne w pracy menedżera - coacha

  • jak zarządzać coachingowo
  • pytania w coachingu
  • informacja zwrotna w coachingu operacyjnym

4.    Rozmowa coachingowa

  • struktura rozmowy coachingowej
  • elastyczne wykorzystanie metody GROW
  • przeformułowanie zdiagnozowanego problemu na motywujący cel
  • zadania rozwojowe – stopniowanie trudności
  • metoda 4 pytań i 7 obszarów

5.    Osoba coacha a skuteczność coachingu

  • sprzeczności w byciu menedżerem  i coachem
  • cechy i umiejętności coacha – co sprzyja, a co zagraża ?
  • indywidualny plan rozwoju menedżera – coacha
  • narzędzia w pracy coacha (koło życia, skalowanie, wizualizowanie, identyfikacja z wizją i inne)

Korzyści

  • Umiejętość budowania relacji tak by inspirować ludzi, wzmacniać ich kreatywność i cieszyć się razem z nimi z odnoszonych sukcesów.
  • Poprawa osobistej efektywności pracy i życia
  • Lepszy rozwój biznesu i łatwiejsze rozwiązywanie sytuacji trudnych z pracy i życiu osobistym
  • Poprawa skuteczności zarządzania
  • Zbudowanie lepszych relacji w zespole
  • Zbudowanie lepszego zaangażowania pracowników w realizowane zadania
  • Lepsza identyfikacja pracowników z firmą, pracodawcą
  • Poprawa jakości i efektywności realizowanych zadań
  • Większa kreatywność menedżerów i pracowników
Zapisz się