Szkolenie Zmiana i zarządzanie zmianą I (szkolenie zdalne)

Opis

Szkolenie wprowadza uczestników w świat zarządzania zmianą, koncentrując się na psychologicznych i praktycznych aspektach procesu transformacji. Program łączy najnowsze odkrycia z dziedziny neurobiologii z praktycznymi narzędziami zarządzania zmianą organizacyjną. Podczas warsztatów uczestnicy poznają mechanizmy reakcji na zmianę oraz uczą się, jak skutecznie przeprowadzać zespoły przez proces transformacji. Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, gdzie teoria wspierana jest rzeczywistymi przykładami i ćwiczeniami praktycznymi.

Profil uczestnika

  • Menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie zmian w organizacji
  • Liderzy zespołów przechodzących przez proces transformacji
  • Kierownicy projektów związanych ze zmianą organizacyjną
  • Specjaliści ds. rozwoju organizacji i zarządzania zmianą
  • Pracownicy działów HR wspierający procesy zmian
  • Koordynatorzy projektów transformacyjnych
  • Menedżerowie średniego szczebla prowadzący zespoły przez zmianę
  • Liderzy zmian organizacyjnych

Agenda

  1. Mózg w zmianie – jak emocje wpływają na odbiór rzeczywistości i skuteczność komunikacji – teoria Paula MacLeana
  2. Krzywa zmiany / etapy zmiany – omówienie i wyjaśnienie poszczególnych etapów w zmianie
  3. Krzywa zmiany / lider w zmianie – jak powinien zachowywać się lider na poszczególnych etapach zmiany, co robi dla siebie, a co w kierunku zespołu
  4. Poziom akceptacji i zaangażowania w zmianę – badania statystyczne – reakcje na zmianę i priorytety działań do poszczególnych grup (aktywny i bierny opór, obojętność, akceptacja, zaangażowanie)
  5. Skuteczność zmiany – zależność od jakości przygotowania i akceptacji (E= Q x A)

Korzyści

Zrozumienie neurologicznych podstaw reakcji na zmianę pozwoli skuteczniej zarządzać procesem transformacji w organizacji. Poznanie mechanizmów krzywej zmiany umożliwi lepsze planowanie działań wspierających na każdym etapie procesu. Praktyczne zastosowanie wiedzy o poziomach akceptacji zmian zwiększy efektywność działań wdrożeniowych. Głębsze zrozumienie roli lidera w procesie zmiany przełoży się na bardziej świadome przywództwo. Nabycie umiejętności diagnozowania poziomu gotowości zespołu do zmiany poprawi jakość planowania procesu transformacji. Wypracowanie skutecznych strategii komunikacyjnych wzmocni zaangażowanie pracowników w proces zmian.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zespołem
  • Doświadczenie w pracy z ludźmi
  • Znajomość podstaw komunikacji w organizacji
  • Praktyczne doświadczenie w zarządzaniu

Zagadnienia

  • Neurobiologiczne podstawy reakcji na zmianę
  • Psychologia procesu transformacji
  • Modele zarządzania zmianą
  • Przywództwo w procesie zmian
  • Komunikacja w procesie transformacji
  • Diagnoza gotowości do zmiany
  • Zarządzanie oporem wobec zmian
  • Budowanie zaangażowania w proces transformacji
  • Etapy procesu zmiany
  • Rola lidera w transformacji
  • Narzędzia wspierające proces zmian
  • Czynniki sukcesu w zarządzaniu zmianą

Zadanie wdrożeniowe – Stworzenie mapy osób w zmianie, dookreślenie etapu zmiany, poziomu akceptacji oraz planu działania.

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1000 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 1

KOD SZKOLENIA: SF-KB-31

Udostępnij swoim znajomym