Szkolenie Zarządzanie w warunkach ciągłych zmian

Opis

Szkolenie skupia się na zagadnieniach dotyczących skutecznego wdrażania zmian, budowania otwartości na zmiany w organizacji i nauki poprawnego komunikowania o zmianach. W ciągle dynamicznie rozwijających się warunkach biznesowych rozpoznawanie oporu na zmiany i jak najszybsze przełamywanie go może okazać się jednym z najbardziej elementarnych, a zarazem stanowiących największe wyzwanie zadań managera. Program wykorzystuje metodologię Action Learning, która jest intensywnym, dynamicznym procesem ukierunkowanym na rozwiązywanie trudnych, złożonych problemów, rozwój umiejętności przywódczych oraz efektywną współpracę w zespole.

Profil uczestnika

  • Dyrektorzy zarządzający procesami zmian w organizacjach
  • Managerowie odpowiedzialni za wdrażanie zmian
  • Kierownicy zespołów w organizacjach przechodzących transformację
  • Osoby na stanowiskach zarządczych w dynamicznym środowisku
  • Liderzy zmian w strukturach organizacyjnych
  • Project managerowie prowadzący projekty transformacyjne
  • Specjaliści ds. rozwoju organizacji

Agenda

Dzień 1 Moduł 1 – Zmiana – fundament organizacji

  • ABC zmian – cele i istota zmian, zmiana jako innowacja
  • Autodiagnoza nastawienia i gotowości do zmiany – test sprawdzający psychologiczne reakcje na sytuacje zmian wewnętrznych i zewnętrznych
  • Zmiana – szansa czy konieczność?
  • Zarządzanie zmianą- psychologia zmiany wewnętrznej i zewnętrznej

Moduł 2 – Proces zmiany

  • Etapy procesu zmiany w organizacji
  • Na jakim etapie jesteś? – dostosowanie stylu zarządzania do etapu i rodzaju zmiany
  • Kluczowe czynniki umożliwiające zmianę – jakie warunki umożliwiają skuteczne wprowadzanie zmiany
  • Analiza gotowości do zmiany – metody badania pracowników
  • Facylitacja zmiany – jak planować i zarządzać procesem zmiany

Moduł 3 – Strach przed zmianą i jego przełamywanie

  • Identyfikowanie oporu pracowników
  • Postawy wobec zmian – uwarunkowania i reakcje na zmiany
  • Rodzaje oporu na zmiany
  • Techniki przełamywania oporu grupowego

Dzień 2 Moduł 4 – Komunikacja w procesie zmiany

  • Efektywna komunikacja w procesie zmian
  • Piramida argumentowania i prezentowania decyzji
  • Prowadzenie spotkań w czasach zmiany – techniki odpierania zarzutów
  • Tworzenie planów komunikacji w procesie wprowadzania zmiany
    • Komunikacja kryzysowa
    • Komunikacja adaptacyjna

Moduł 5 – Manager-ambasador zmian

  • Rola managera w procesie zmian – decyzyjność w procesie zmiany
  • Indywidualne style zarządzania w procesie wprowadzania zmiany
  • Budowanie atmosfery gotowości na zmianę
  • Praca nad motywacją – jak nie zniechęcić pracowników?

Moduł 6 – A gdy się uda… – metody ewaluacji zmiany

  • Cykl procesu zmian – analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola
  • Pozyskiwanie i analiza feedbacku od pracowników
  • Tworzenie managerskich raportów po zmianach
  • Metody zbierania potrzeb kolejnych innowacji

Korzyści

Szkolenie rozwija umiejętność przeprowadzania autodiagnozy nastawienia i gotowości do zmiany w organizacji. Dostarcza praktyczną wiedzę z zakresu psychologii zmian wewnętrznych i zewnętrznych. Pozwala na zrozumienie i efektywne zarządzanie kolejnymi etapami procesu zmiany. Wyposaża w narzędzia do skutecznego identyfikowania i przełamywania oporu pracowników. Rozwija kompetencje w zakresie efektywnej komunikacji podczas procesu zmian organizacyjnych.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Minimum dwuletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym
  • Podstawowa znajomość procesów zarządzania organizacją
  • Doświadczenie w prowadzeniu zespołów pracowniczych
  • Znajomość podstaw zarządzania projektami

Zagadnienia

  • Cykl procesu zmian – analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola
  • Psychologia zmiany organizacyjnej
  • Metodyka zarządzania zmianą
  • Techniki komunikacji w procesie zmian
  • Zarządzanie oporem w organizacji
  • Style przywództwa w procesie zmian
  • Narzędzia ewaluacji zmian
  • Motywowanie zespołu w okresie transformacji
  • Budowanie zaangażowania pracowników
  • Metody zbierania i analizy feedbacku
  • Raportowanie procesu zmian
  • Planowanie strategii komunikacyjnej

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1600 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: SF-KB-18

Udostępnij swoim znajomym