Szkolenie Zarządzanie strategiczne
Rozwój umiejętności interdyscyplinarnego spojrzenia na funkcjonowanie organizacji oraz optymalnego łączenia odpowiedzialności za realizację celów strategicznych i zadań operacyjno – taktycznych. Doskonalenie warsztatu menedżerskiego uczestników, wspierającego trafne definiowanie problemów, poszukiwanie odpowiednich rozwiązań i przeprowadzanie koniecznych zmian.
Profil uczestnika
Dyrektorzy, którzy zainteresowani są rozwijaniem umiejętności menedżerskich by stać się jeszcze skuteczniejszymi liderami.
Agenda
Dzień I – Myślenie strategiczne oraz wyznaczanie celów. Wizja, misja strategia, czyli dokąd zmierzamy?.
Dzień II – Planowanie wizji rozwoju. Punkt wyjścia, czyli analiza i ocena stanu aktualnego. Metody i strategie budowania spójnej strategii.
Korzyści
Dzięki poznaniu etapów zarządzania strategicznego uczestnicy zrozumieją zasady pracy w tworzeniu planu strategicznego. Będą potrafić planować w systemowy sposób rozwój kompetencji związanych z planowaniem strategicznym oraz nauczą się wypracowywania koncepcji, gotowych do zakomunikowania wewnątrz organizacji, na poszczególnych poziomach zarządzania.
Zagadnienia
- Strategia i zarządzanie strategiczne jako czynnik sukcesu firmy.
- Zarządzanie strategicznie – definicja i koncepcje.
- Czynniki determinujące wybór strategii zarządzania
- Wyznaczanie celów strategicznych firmy/korporacji/organizacji.
- Zarządzanie poprzez cele – mocne i słabe strony.
- Matryca celów strategicznych – planowanie i kontrola procesu
- Wizja, misja i cele strategiczne – koncepcja poziomów logicznych.
- Prezentacja Koncepcji Poziomów Logicznych, czyli wszystkie płaszczyzny na jakich wprowadzane są zmiany strategiczne i na których dokonywać można zmian.
- Wpływ poszczególnych poziomów na siebie i na system oraz analiza charakterystycznych i specyficznych problemów na styku poszczególnych poziomów.
- Poziom Pierwszy: Środowisko. Przegląd i analiza dostępnych zasobów i możliwości ich wykorzystania do realizacji celów biznesowych firmy, czyli najbliżsi współpracownicy, klienci, przełożeni.
- Poziom Drugi: Obserwowalne zachowania w konkretnym środowisku. Analiza zachowań, pracowników, współpracowników, managerów w określonym środowisku i określanie zachowań skutecznych i wymagających korekty.
- Poziom Trzeci: Umiejętności. Przegląd kompetencji i umiejętności zawodowych niezbędnych do wykonywania zajmowanej funkcji w kontekście celów strategicznych.
- Poziom Czwarty: Przekonania/Wartości pracowników. Wpływ przekonań na realizacje celów biznesowych i na funkcjonowaniu ludzi w organizacji, czyli co ja najczęściej myślę o sobie samym, moich kolegach i koleżankach w pracy, klientach.
- Poziom Piąty: Tożsamość. Charakterystyka i zdefiniowanie roli, zachowań, przekonań, sposobów działania, czyli co tak naprawdę oznacza dla mnie.
- Określenie i zdefiniowanie wizji, misji i strategii na wszystkich poziomach.
- Podejmowanie decyzji strategicznych – teoria i praktyka.
- Analiza drzewa decyzyjnego.
- Uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych w warunkach niepewności .
- Wizja rozwoju – strategie kreowania.
- Tworzenie i poszukiwanie wizji rozwoju – analiza otoczenia.
- Planowanie zdolności, kompetencji i zdolności.
- Wizja i kluczowe wartości – sposoby określania .
- Wizualizacja i komunikacja założonych zmian
- Analiza i ocena stanu aktualnego.
- Opracowanie i przygotowanie agendy zmian strategicznych.
- Realizacja strategii – scenariusze alternatywne .
- Budowanie spójnej strategii.
- Wybór inicjatyw i działań strategicznych.
- Przygotowanie koncepcji struktury wspierającej realizację strategii.
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1500 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-17
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym szkoleniu, zadzwoń do nas +48 22 487 84 90 lub wyślij wiadomość.