Wsparcie emocjonalne i higiena psychiczna w obliczu kryzysu

Opis

Webinar “Wsparcie emocjonalne i higiena psychiczna w obliczu kryzysu” to intensywne, 120-minutowe szkolenie online, mające na celu wsparcie emocjonalne osób doświadczających kryzysu związanego z powodzią oraz naukę praktycznych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i stresem. Uczestnicy dowiedzą się, jak dbać o swoje zdrowie psychiczne w trudnych sytuacjach, a także jak świadomie wspierać innych.

Prowadzony przez eksperta, Kamilę Nierebińską-Drell, webinar łączy teorię z praktyką, oferując uczestnikom narzędzia i techniki, które mogą zastosować natychmiast po zakończeniu szkolenia.

Profil uczestnika

Szkolenie jest idealne dla:

  • Osób pracujących w organizacjach niosących pomoc
  • Pracowników firm, których lokalizacja jest związana z terenami objętymi powodzią
  • Osób bezpośrednio dotkniętych kryzysem
  • Wszystkich, którzy chcą nauczyć się radzić sobie z trudnymi emocjami i stresem w czasach kryzysu

Agenda

Program szczegółowy:

  1. Wprowadzenie: Powitanie uczestników i wprowadzenie do tematu webinaru.
  2. Zasady higieny psychicznej w mediach
    Dowiemy się jak selekcjonować wiarygodne źródła informacji, unikać plotek i chronić swoje zdrowie psychiczne w kontaktach z mediami.
    Omawiane zagadnienia:
    • Rola mediów w czasie kryzysu i ich wpływ na nasze emocje.
    • Myśli nie są faktami, czyli o tym jak nasze myśli sterują naszymi zachowaniami.
    • Jak rozpoznać wiarygodne źródła informacji.
    • Sposoby rozpoznawania fake newsów i sensacyjnych wiadomości.
    • Ochrona przed przeciążeniem informacyjnym.
    • Narzędzia i aplikacje do monitorowania wiarygodności informacji.
  3. Radzenie sobie z poczuciem winy i bezradności
    Pomoc w akceptacji ograniczeń i skupieniu się na działaniach, które można podjąć w trudnych sytuacjach.
    Omawiane zagadnienia:
    • Przyglądamy się temu, jak trudne emocje mogą wywoływać w nas poczucie winy i bezradności w obliczu kryzysu.
    • Nauka akceptacji własnych ograniczeń.
    • Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami.
    • Praktyczne działania, czyli o tym jak planować kroki, które są w zasięgu naszej kontroli.
  4. Wsparcie emocjonalne dla osób, które doświadczyły powodzi
    Jak świadomie udzielać wsparcia emocjonalnego osobom dotkniętym przez powódź oraz pomoc im w zrozumieniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
    Omawiane zagadnienia:
    • Rozpoznawanie trudnych emocji, takich jak strach, lęk, poczucie straty, czy gniew.
    • Jak skutecznie wspierać innych dbając również o siebie.
    • Praktyczne techniki wspierania osób dotkniętych kryzysem/powodzią.
    • Jak pomagać w radzeniu sobie ze stratą.
  5. Kiedy szukać profesjonalnej pomocy
    Sygnały i zachowania, które mogą wskazywać na potrzebę pomocy psychologicznej, a także pokażemy gdzie jej szukać.
    Omawiane zagadnienia:
    • Sygnały ostrzegawcze, których nie wolno bagatelizować.
    • Jak przekonać bliską osobę do skorzystania z profesjonalnej pomocy.
    • Dostępne formy wsparcia, czyli gdzie szukać pomocy.
    • Techniki wspierania bliskich w szukaniu profesjonalnej pomocy.
  6. Podsumowanie. Sesja pytań i odpowiedzi.

Korzyści

  1. Nauka praktycznych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i stresem
  2. Zdobycie umiejętności świadomego wspierania innych w kryzysie
  3. Poznanie technik dbania o zdrowie psychiczne w trudnych sytuacjach
  4. Umiejętność rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych wymagających profesjonalnej pomocy
  5. Możliwość zadawania pytań ekspertowi i otrzymania spersonalizowanych porad

Wymagane przygotowanie uczestnika

Brak szczególnych wymagań

Zagadnienia

  1. Higiena psychiczna w mediach
  2. Radzenie sobie z trudnymi emocjami
  3. Techniki wsparcia emocjonalnego
  4. Rozpoznawanie potrzeby profesjonalnej pomocy
  5. Praktyczne narzędzia do radzenia sobie z kryzysem

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 4500 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 1

KOD SZKOLENIA: SF-KO-04

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *