Szkolenie Tworzenie kultury coachingu w projektach

Praktyczne informacje o szkoleniu

  • KATEGORIA: Doskonalenie kompetencji
  • KOD SZKOLENIA: SF-CO-01
  • CZAS TRWANIA: 2 dni
  • INFORMACJA CENOWA od: 1600 zł netto za jedną osobę
  • RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
  • JĘZYK SZKOLENIA: polski
  • FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online

Opis szkolenia

Szkolenie warsztatowe dedykowane jest menedżerom projektów, którzy pragną wdrożyć kulturę coachingową w swoich zespołach. Program koncentruje się na praktycznych aspektach budowania środowiska wspierającego rozwój i samodzielność pracowników. Uczestnicy poznają model dojrzałości pracowników według Kena Blancharda oraz uczą się dostosowywać style zarządzania do potrzeb rozwojowych zespołu. Warsztaty łączą teorię z intensywną praktyką, oferując konkretne narzędzia i techniki coachingowe, które można natychmiast zastosować w codziennej pracy projektowej.

Profil uczestnika

  • osoby zarządzające projektami, których sukces zależy od jakości współpracy członków zespołu;
  • osoby zainteresowane ułatwianiem pracownikom realizacji swoich celów
  • managerowie, którzy chcą polepszać komunikację z pracownikami i ich satysfakcję z pracy
  • project managerowie, którym zależy, by pracownicy byli bardziej samodzielni i sami wychodzili z inicjatywą działania

Agenda

Dzień 1

Moduł 1 – Metody budowania kultury organizacyjnej w pracy projektowej

Misja i wizja w projektach – formalne i nieformalne założenia dotyczące współpracy Kultura coachingu jako część kultury celu – pobudzanie metod współpracy w realizacji działań biznesowych Sposoby sporządzania kontraktów komunikacyjnych – tworzenie ogólnych ram współpracy w projekcie Systemy kar i nagród – wprowadzanie wewnątrz projektowych norm zachowań Sposoby wspierania integracji i współpracy pracowników – zarządzanie spotkaniami i przestrzenią pracy Ustalanie ram coachingu w projekcie Jak często organizować spotkania coachingowe? Jak badać efektywność coachingu projetowego? – metoda OCQR w ocenie przydatności coachingu

Moduł 2 – Psychologia motywacji w pracy managera-coacha

Motywy działania pracowników – jak rozpoznać, od czego zależy poziom zaangażowania pracowników? Praca z typem dominującym – nastawionym na intensywne bodźce i samodzielność Praca z typem wpływowym – nastawionym na atmosferę pracy i reputację Praca z typem podporządkowanym – nastawionym na stałość trybu pracy Praca z typem nastawionym na wyniki – nastawionym na perfekcyjne wykonanie zadań Model kotwic motywacji – jakie elementy kultury organizacyjnej motywują pracowników? Profesjonalizm/fachowość – jak wychowywać specjalistów? Przywództwo – motywowanie pracowników dążących do koordynowania zadaniami Autonomia/niezależność – motywacja u członków zespołu wymagających indywidualnego systemu pracy Bezpieczeństwo – motywowanie pracowników ceniących stabilizację w projekcie Kreatywność i przedsiębiorczość – jak maksymalnie wykorzystać potencjał twórczy w zespole? Poświęcanie się i pomoc innym – jak zarządzać pracownikiem oddanym współpracy i pomocy pozostałym członkom zespołu? Wyzwania – praca z typem dążącym do realizacji wyzwań Styl życia – motywowanie pracowników ceniących work-life balance

Moduł 3 – Metody działania managera-coacha

Narzędzia coachingowe w pracy managera-coacha: Metoda „Value Maps” – mapy wartości i celów jako narzędzie coachingu zorientowanego na rozwój zawodowy i zadowolenie z pracy Metoda alternatywnych wydarzeń – sposoby ewaluacji sytuacji trudnych i tworzenia innowacyjnych procesów w projekcie Metoda moodboardów – narzędzia kreatywnego poszukiwania rozwiązań w projektach, pobudzanie pomysłowości pracownika Technika 635 w grupowym rozwiązywaniu problemów Pytania siłą coachingu – czyli jak efektywnie zadawać pytania w procesie rozmów coachingowych Techniki aktywnego słuchania Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi Pytania z prośbą o doprecyzowanie Pytania, które wymuszają działanie Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia Pytania, które zmieniają sposób myślenia Pytania typu „a gdyby” Językowe narzędzia wpływu w pracy coachingowej – presupozycje

Dzień 2

Moduł 4 – Model rozwoju dojrzałości pracownika wg Kena Blancharda (cz.1)

Poziom R1 – jak rozwijać pracowników o niskich kompetencjach i wysokiej motywacji Przykładowy instruktaż dla pracownika – schemat rozmowy instruującej Tworzenie komunikatów w formule instruktażu – o czym pamiętać? Trudne sytuacje związane z instruktażem Poziom R2 – jak rozwijać pracowników o niskich bądź średnich kompetencjach, a średniej bądź wysokiej motywacji Różnice pomiędzy instruktażem a treningiem Formuła treningu – schemat rozmowy treningowej Definiowanie zadania dla osoby przyjmującej wiedzę – formuła SMARTER w treningu

Moduł 5 – Model rozwoju dojrzałości pracownika wg Kena Blancharda (cz.2)

Poziom R3 – jak rozwijać pracowników o wysokich kompetencjach, a średniej bądź niskiej motywacji Definiowanie roli mentora w relacji z pracownikiem Pośrednie budowanie autorytetu – źródła władzy wg Frencha i Ravena Właściwe komentarze – schemat rozmowy mentoringowej Odwołanie do siebie – podstawy storytellingu w mentoringu Poziom R4 – jak rozwijać pracowników o wysokich kompetencjach, a wysokiej motywacji Zbudowanie wizerunku coacha i coachingu Pokonywanie oporu pracownika Umiejętność ustalania celu coachingu Umiejętność kontrolowania przebiegu rozmowy – schemat spotkania coachingowego

Moduł 6 – Planowanie systemu działań coachingowych

Każdy z uczestników dostanie do stworzenia plan działania lidera w sferze tworzenia kultury coachingowej w projekcie. Przy pomocy otrzymanego w trakcie szkolenia szablonu uczestnicy zaplanują krok po kroku działania managersko-coachingowe, które sekwencyjnie przeprowadzą zespół przez integrację, ustalanie celów, aż po otwarcie na cykliczny coaching. Całość zadania zostanie przeanalizowana na forum grupy oraz uzupełniona komentarzem trenera.

Korzyści

Dogłębne zrozumienie procesu wdrażania kultury coachingowej w projektach pozwala na stworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi pracowników. Poznanie modelu dojrzałości Kena Blancharda umożliwia skuteczne dostosowanie stylu zarządzania do poziomu rozwoju każdego członka zespołu. Praktyczne doświadczenie w stosowaniu narzędzi coachingowych przekłada się na wzrost efektywności codziennej komunikacji w zespole. Intensywne warsztaty z technik prowadzenia rozmów rozwojowych budują pewność siebie w roli managera-coacha. Wypracowane podczas szkolenia plany działań pozwalają na systematyczne budowanie kultury coachingowej w organizacji.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Doświadczenie w zarządzaniu zespołem projektowym
  • Podstawowa znajomość zasad komunikacji w biznesie
  • Otwartość na nowe metody zarządzania zespołem
  • Gotowość do zmiany stylu przywództwa

Zagadnienia

  • Strategie pokonywania oporu wobec zmian
  • Model dojrzałości pracowników według Kena Blancharda
  • Techniki prowadzenia rozmów coachingowych w projektach
  • Metody diagnozowania potrzeb rozwojowych pracowników
  • Narzędzia budowania kultury organizacyjnej
  • Psychologia motywacji w zarządzaniu projektami
  • System kotwic motywacyjnych w coachingu
  • Metodyka prowadzenia sesji rozwojowych
  • Techniki aktywnego słuchania i zadawania pytań
  • Style przywództwa w kontekście coachingu
  • Proces wdrażania kultury coachingowej
  • Narzędzia ewaluacji efektywności coachingu

Organizacja szkolenia

  • Minimalna liczba uczestników: 4 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
  • Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
  • Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)

Formy realizacji szkolenia

Szkolenie stacjonarne

  • Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
  • Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
  • Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Przerwy kawowe i lunch
  • Bezpośrednia interakcja z trenerem
  • Networking w grupie
  • Ćwiczenia warsztatowe w zespołach

Szkolenie zdalne

  • Wirtualne środowisko szkoleniowe
  • Materiały w formie elektronicznej
  • Interaktywne ćwiczenia online
  • Breakout rooms do pracy w grupach
  • Wsparcie techniczne podczas szkolenia
  • Nagrania sesji (opcjonalnie)

Możliwość dofinansowania

Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:

  • Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
  • Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
  • Projektów unijnych realizowanych przez PARP
  • Programu Akademia HR (PARP)
  • Regionalnych programów operacyjnych

W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.

+48 22 487 84 90

biuro@eitt.pl

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *

Zaufali nam

Zobacz wiecej

Poznaj naszą firmę

Kim jesteśmy

Kreujemy
dedykowane warsztaty

Zespół

Zespół doświadczonych
ekspertów-praktyków

Akredytacje

Stawiamy na najwyższą jakość
usług szkoleniowych

FAQ — Często zadawana pytania

Oferujemy szkolenia w różnych, dopasowanych do potrzeb formatach: stacjonarnie (w siedzibie klienta lub naszym centrum szkoleniowym), interaktywnie online na żywo z trenerem oraz w formule hybrydowej. Szczegółowa informacja o dostępnych formach realizacji dla konkretnego szkolenia znajduje się zawsze w jego opisie na stronie.
Szkolenia otwarte online zazwyczaj odbywają się w godzinach 9:00 - 17:00 czasu polskiego. W przypadku szkoleń zamkniętych, dedykowanych dla firm, harmonogram jest elastyczny i ustalamy go indywidualnie z klientem, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb organizacji.
Do prowadzenia interaktywnych szkoleń online wykorzystujemy sprawdzone i popularne platformy wideokonferencyjne, takie jak Microsoft Teams czy Zoom. Zapewniają one płynną komunikację, możliwość pracy w grupach i bezpośredni kontakt z trenerem. Informację o platformie używanej podczas konkretnego szkolenia przekazujemy uczestnikom przed jego rozpoczęciem.
Do komfortowego udziału w szkoleniu online wystarczy standardowy komputer (stacjonarny lub laptop) ze stabilnym dostępem do internetu oraz zainstalowaną aktualną wersją przeglądarki internetowej. Zalecamy korzystanie ze słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku i komunikacji, choć nie jest to bezwzględnie wymagane. Posiadanie kamery internetowej zazwyczaj również nie jest obowiązkowe.
Tak, każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych przygotowanych przez naszych ekspertów. Zazwyczaj dostarczamy je w formie elektronicznej (np. pliki PDF) na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, po potwierdzeniu udziału i dokonaniu płatności.
Po pomyślnym ukończeniu większości naszych szkoleń uczestnicy otrzymują imienny Certyfikat Ukończenia EITT, potwierdzający zdobyte kompetencje. Dodatkowo, oferujemy szkolenia akredytowane (np. z zakresu ITIL®, PRINCE2®), które przygotowują do oficjalnych egzaminów certyfikacyjnych uznanych międzynarodowo. Informacja o rodzaju certyfikatu dostępnego po konkretnym szkoleniu znajduje się zawsze w jego szczegółowym opisie.
Proces zapisu zależy od rodzaju szkolenia. Na szkolenia otwarte (dostępne dla każdego chętnego) można zapisać się bezpośrednio przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie danego szkolenia. W przypadku zainteresowania szkoleniem zamkniętym (dedykowanym dla pracowników jednej firmy), prosimy o bezpośredni kontakt mailowy lub telefoniczny – przygotujemy ofertę dopasowaną do Państwa potrzeb.
Standardowo cena szkolenia obejmuje: udział w zajęciach prowadzonych przez doświadczonego trenera-praktyka, komplet autorskich materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej oraz imienny Certyfikat Ukończenia EITT. W przypadku szkoleń akredytowanych, cena często zawiera również koszt podejścia do oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego. Szczegółowy zakres świadczeń dla danego kursu jest zawsze podany w jego opisie.
Preferowaną formą płatności za nasze szkolenia jest przelew bankowy, realizowany na podstawie wystawionej faktury pro forma lub faktury VAT. Szczegółowe informacje dotyczące terminów i warunków płatności są przekazywane w procesie potwierdzenia zapisu na szkolenie lub znajdują się w regulaminie.
Oczywiście! Naszą specjalnością są szkolenia zamknięte, projektowane "na miarę" – zgodnie z indywidualnymi potrzebami i celami biznesowymi danej organizacji. Jeśli interesuje Państwa temat spoza naszej regularnej oferty lub chcieliby Państwo zmodyfikować program istniejącego kursu, zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy dedykowane rozwiązanie.
Jesteśmy elastyczni i dostosowujemy się do potrzeb klienta. Szkolenia zamknięte możemy zorganizować nawet dla niewielkich grup – zwykle minimum uczestników to 4 osoby, a koszt jest często kalkulowany dla całej grupy. Dbając o najwyższą jakość i komfort nauki, w przypadku bardzo licznych grup (powyżej 40 osób) zazwyczaj rekomendujemy podział na mniejsze zespoły, aby zapewnić efektywną interakcję.
Państwa opinia jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ pozwala nam stale doskonalić naszą ofertę. Po każdym szkoleniu wysyłamy uczestnikom link do krótkiej ankiety ewaluacyjnej online. Zawsze można również skontaktować się z nami bezpośrednio mailowo lub telefonicznie, aby przekazać swoje uwagi.
  1. Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
  2. Kick-off projektu
  3. Strategiczne przywództwo i myślenie
  4. Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
  5. Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
  6. Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
  7. Budowa organizacji przyszłości
  8. Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania