Szkolenie Tworzenie kultury coachingu w projektach
Opis
Szkolenie warsztatowe dedykowane jest menedżerom projektów, którzy pragną wdrożyć kulturę coachingową w swoich zespołach. Program koncentruje się na praktycznych aspektach budowania środowiska wspierającego rozwój i samodzielność pracowników. Uczestnicy poznają model dojrzałości pracowników według Kena Blancharda oraz uczą się dostosowywać style zarządzania do potrzeb rozwojowych zespołu. Warsztaty łączą teorię z intensywną praktyką, oferując konkretne narzędzia i techniki coachingowe, które można natychmiast zastosować w codziennej pracy projektowej.
Profil uczestnika
- osoby zarządzające projektami, których sukces zależy od jakości współpracy członków zespołu;
- osoby zainteresowane ułatwianiem pracownikom realizacji swoich celów
- managerowie, którzy chcą polepszać komunikację z pracownikami i ich satysfakcję z pracy
- project managerowie, którym zależy, by pracownicy byli bardziej samodzielni i sami wychodzili z inicjatywą działania
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 – Metody budowania kultury organizacyjnej w pracy projektowej
Misja i wizja w projektach – formalne i nieformalne założenia dotyczące współpracy Kultura coachingu jako część kultury celu – pobudzanie metod współpracy w realizacji działań biznesowych Sposoby sporządzania kontraktów komunikacyjnych – tworzenie ogólnych ram współpracy w projekcie Systemy kar i nagród – wprowadzanie wewnątrz projektowych norm zachowań Sposoby wspierania integracji i współpracy pracowników – zarządzanie spotkaniami i przestrzenią pracy Ustalanie ram coachingu w projekcie Jak często organizować spotkania coachingowe? Jak badać efektywność coachingu projetowego? – metoda OCQR w ocenie przydatności coachingu
Moduł 2 – Psychologia motywacji w pracy managera-coacha
Motywy działania pracowników – jak rozpoznać, od czego zależy poziom zaangażowania pracowników? Praca z typem dominującym – nastawionym na intensywne bodźce i samodzielność Praca z typem wpływowym – nastawionym na atmosferę pracy i reputację Praca z typem podporządkowanym – nastawionym na stałość trybu pracy Praca z typem nastawionym na wyniki – nastawionym na perfekcyjne wykonanie zadań Model kotwic motywacji – jakie elementy kultury organizacyjnej motywują pracowników? Profesjonalizm/fachowość – jak wychowywać specjalistów? Przywództwo – motywowanie pracowników dążących do koordynowania zadaniami Autonomia/niezależność – motywacja u członków zespołu wymagających indywidualnego systemu pracy Bezpieczeństwo – motywowanie pracowników ceniących stabilizację w projekcie Kreatywność i przedsiębiorczość – jak maksymalnie wykorzystać potencjał twórczy w zespole? Poświęcanie się i pomoc innym – jak zarządzać pracownikiem oddanym współpracy i pomocy pozostałym członkom zespołu? Wyzwania – praca z typem dążącym do realizacji wyzwań Styl życia – motywowanie pracowników ceniących work-life balance
Moduł 3 – Metody działania managera-coacha
Narzędzia coachingowe w pracy managera-coacha: Metoda „Value Maps” – mapy wartości i celów jako narzędzie coachingu zorientowanego na rozwój zawodowy i zadowolenie z pracy Metoda alternatywnych wydarzeń – sposoby ewaluacji sytuacji trudnych i tworzenia innowacyjnych procesów w projekcie Metoda moodboardów – narzędzia kreatywnego poszukiwania rozwiązań w projektach, pobudzanie pomysłowości pracownika Technika 635 w grupowym rozwiązywaniu problemów Pytania siłą coachingu – czyli jak efektywnie zadawać pytania w procesie rozmów coachingowych Techniki aktywnego słuchania Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi Pytania z prośbą o doprecyzowanie Pytania, które wymuszają działanie Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia Pytania, które zmieniają sposób myślenia Pytania typu „a gdyby” Językowe narzędzia wpływu w pracy coachingowej – presupozycje
Dzień 2
Moduł 4 – Model rozwoju dojrzałości pracownika wg Kena Blancharda (cz.1)
Poziom R1 – jak rozwijać pracowników o niskich kompetencjach i wysokiej motywacji Przykładowy instruktaż dla pracownika – schemat rozmowy instruującej Tworzenie komunikatów w formule instruktażu – o czym pamiętać? Trudne sytuacje związane z instruktażem Poziom R2 – jak rozwijać pracowników o niskich bądź średnich kompetencjach, a średniej bądź wysokiej motywacji Różnice pomiędzy instruktażem a treningiem Formuła treningu – schemat rozmowy treningowej Definiowanie zadania dla osoby przyjmującej wiedzę – formuła SMARTER w treningu
Moduł 5 – Model rozwoju dojrzałości pracownika wg Kena Blancharda (cz.2)
Poziom R3 – jak rozwijać pracowników o wysokich kompetencjach, a średniej bądź niskiej motywacji Definiowanie roli mentora w relacji z pracownikiem Pośrednie budowanie autorytetu – źródła władzy wg Frencha i Ravena Właściwe komentarze – schemat rozmowy mentoringowej Odwołanie do siebie – podstawy storytellingu w mentoringu Poziom R4 – jak rozwijać pracowników o wysokich kompetencjach, a wysokiej motywacji Zbudowanie wizerunku coacha i coachingu Pokonywanie oporu pracownika Umiejętność ustalania celu coachingu Umiejętność kontrolowania przebiegu rozmowy – schemat spotkania coachingowego
Moduł 6 – Planowanie systemu działań coachingowych
Każdy z uczestników dostanie do stworzenia plan działania lidera w sferze tworzenia kultury coachingowej w projekcie. Przy pomocy otrzymanego w trakcie szkolenia szablonu uczestnicy zaplanują krok po kroku działania managersko-coachingowe, które sekwencyjnie przeprowadzą zespół przez integrację, ustalanie celów, aż po otwarcie na cykliczny coaching. Całość zadania zostanie przeanalizowana na forum grupy oraz uzupełniona komentarzem trenera.
Korzyści
Dogłębne zrozumienie procesu wdrażania kultury coachingowej w projektach pozwala na stworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi pracowników. Poznanie modelu dojrzałości Kena Blancharda umożliwia skuteczne dostosowanie stylu zarządzania do poziomu rozwoju każdego członka zespołu. Praktyczne doświadczenie w stosowaniu narzędzi coachingowych przekłada się na wzrost efektywności codziennej komunikacji w zespole. Intensywne warsztaty z technik prowadzenia rozmów rozwojowych budują pewność siebie w roli managera-coacha. Wypracowane podczas szkolenia plany działań pozwalają na systematyczne budowanie kultury coachingowej w organizacji.
Wymagane przygotowanie uczestników
- Doświadczenie w zarządzaniu zespołem projektowym
- Podstawowa znajomość zasad komunikacji w biznesie
- Otwartość na nowe metody zarządzania zespołem
- Gotowość do zmiany stylu przywództwa
Zagadnienia
- Strategie pokonywania oporu wobec zmian
- Model dojrzałości pracowników według Kena Blancharda
- Techniki prowadzenia rozmów coachingowych w projektach
- Metody diagnozowania potrzeb rozwojowych pracowników
- Narzędzia budowania kultury organizacyjnej
- Psychologia motywacji w zarządzaniu projektami
- System kotwic motywacyjnych w coachingu
- Metodyka prowadzenia sesji rozwojowych
- Techniki aktywnego słuchania i zadawania pytań
- Style przywództwa w kontekście coachingu
- Proces wdrażania kultury coachingowej
- Narzędzia ewaluacji efektywności coachingu
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1600 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-CO-01
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!