Szkolenie Team Management – cz. 1
Opis
Skuteczne i sprawne zarządzanie, wymaga od przełożonego wiele wysiłku, wiedzy i umiejętności zwłaszcza w obszarze zarządzania ludźmi i tzw. umiejętności miękkich. Każdy zwierzchnik chciałby pracować z ludźmi zmotywowanymi, zaangażowanymi i realizującymi zadania samodzielnie i na czas. Każdy chciałby być takim managerem zespołu, który by tak pracował.
Program szkolenia ukierunkowany jest na dostarczenie kompetencji Kierownikom Zespołów, Team Leader’om (PDL) w zakresie kierowania i prowadzenia prac zespołu z zastosowaniem praktycznych narzędzi wspierających przełożonych.
Dzięki temu szkoleniu dowiesz się, jakie umiejętność posiadasz już, by móc mówić o naturalnym stylu kierowania. Jakie z umiejętności wymagają rozwoju i co to jest koło kompetencji kierowniczych i jak je stosować w swoim rozwoju.
Szkolenie pozwoli Ci na zwiększenie kompetencji w obszarze komunikacji z zespołem w zakresie jasnego formułowania celów, zadań, wywierania wpływu.
Dowiesz się, w jaki sposób skutecznie wykorzystywać narzędzia, takie jak karta RTDT czy FUO i FUKO komunikując się z zespołem.
Szkolenie pozwoli doświadczyć ci mechanizmu współpracy, szumów informacyjnych, analizy i wnioskowania. Przećwiczysz sytuacje trudne w zarządzaniu i nauczysz się je rozwiązywać.
Profil uczestnika
Zapraszamy na szkolenie, jeśli :
- Zostałeś zwierzchnikiem niedawno,
- Jeśli awansowałeś z zespołu i teraz pracujesz ze swoimi kolegami
- Jeśli uważasz, że chcesz wzmocnić swoje kompetencje w obszarze wpływania na ludzi.
- To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli jesteś na początku drogi budowania zespołu, szukasz wiedzy i umiejętności w skutecznym funkcjonowaniu takich zespołów.
- Większość początkujących liderów myśli, że muszą wybierać między byciem koleżeńskim, a byciem dyrektywnym. Dzięki temu szkoleniu zobaczysz jaki jest Twój naturalny sposób zarządzania ludźmi i każdy będzie ok tyle że sytuacje będą różne.
Agenda
- Wstęp, cele i oczekiwania uczestników
- KOŁO KOMPETENCJI – indywidualna ścieżka rozwoju – ćwiczenie grupowe i indywidualne.
- Kompetencje niezbędne do pełnienia roli zwierzchnika, określenie poziomu kompetencji oraz działania jakie muszą być podjęte, aby zrealizować poszczególne poziomy kompetencji.
- Wybór własnego coacha i arkusz oceny stylu komunikacji i preferencji.
- GRA „SKANDAL” ukazujący poziom kompetencji i mechanizmy zachowań uczestników odwołujących się do: skutecznej komunikacji organizacji pracy, wnioskowania i analizy, delegowania zadań, motywowania do realizacji zadania.
- Kompetencje ujawnione i nieujawnione oraz ich poziom niezbędny do matrixowego kierowania ludzmi.
- KONTRAKT NA UMIEJĘTNOŚĆ – narzędzie RTDT (narzędzie dawania feedbacku, które składa się z 5 pól : RÓB MNEJ, RÓB WIĘCEJ, PRZESTAŃ ROBIĆ, ZACZNIJ ROBIC I KONTYNUJ.
- Pracownicy i kierownicy – z jakimi postawami radzić sobie na co dzień?
- Jak budować zaangażowany zespół pracowników? Jak budować autorytet szefa wykorzystując naturalny styl zarządzania?
- 10 zasad dobrego przełożonego- Komunikuj się skutecznie – oczekiwania, pochwały i konsekwencje – Partner, czy Dyktator co jest skuteczniejsze i kiedy?
- Siła oceny i feedbacku (metody FUO, FUKO) i praca na mocnych stronach jako element zaangażowania (kopertowy przekaz informacji).
Korzyści
- Świadomy i oparty o mocne strony styl zarządzania pracownikami
- Rozwój kompetencji step by step, aby pracować z ludźmi efektywniej
- Świadomość i mechanizmy dobrej komunikacji
- Różnice w osobowości mające wpływ na współpracę
w zespole - Umiejętność rozwiązywania trudnych sytuacji managerskich
- Narzędzia do pracy z zespołami
Zagadnienia
Na tym szkoleniu, chcemy Ci pokazać:
- Jakie kompetencje są Ci potrzebne by skutecznie zarządzać podwładnymi, ocenisz ich wagę i kroki
w rozwoju poszczególnych kompetencji? - Jak wzmacniać zaangażowanie pracowników i budować poczucie odpowiedzialności za pracę?
- Oczekiwania, motywacja i kontrola – 3 procesy młodego przełożonego – jak komunikować i egzekwować?
- Doświadczenie skutecznej i uważnej komunikacji na płaszczyźnie indywidualnej i zespołowej
- Doświadczysz współpracy w zespole i będziesz wiedział co jej sprzyja i co ją zabija ?
- Feedback i jego rola podczas trwania projektu i po jego zakończeniu
- Style kierowania – Twój styl, charakterystyczny dla Ciebie i inne, być może bardziej adekwatne do danej sytuacji
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1600 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-26
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!