Skuteczna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Opis

Szkolenie rozwija umiejętności komunikacji interpersonalnej ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie technik asertywnych w środowisku zawodowym. Program warsztatowy umożliwia uczestnikom zrozumienie mechanizmów skutecznej komunikacji oraz praktyczne opanowanie narzędzi asertywnego wyrażania swoich potrzeb i granic. Zajęcia łączą teorię z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi, pozwalając uczestnikom na natychmiastowe zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych sytuacjach zawodowych.

Profil uczestnika

    W szkoleniu mogą wziąć udział:
  • Pracownicy wszystkich szczebli organizacji
  • Liderzy zespołów i kierownicy projektów
  • Specjaliści ds. obsługi klienta i sprzedaży
  • Pracownicy działów HR
  • Osoby pracujące w środowisku wymagającym częstych interakcji
  • Specjaliści zainteresowani rozwojem umiejętności komunikacyjnych

Agenda

  1. Fundamenty komunikacji interpersonalnej
    • Proces i elementy komunikacji
    • Bariery komunikacyjne
    • Style komunikacji
    • Budowanie pozytywnych relacji
  2. Asertywność w praktyce
    • Zasady komunikacji asertywnej
    • Wyrażanie opinii i potrzeb
    • Stawianie granic
    • Radzenie sobie z krytyką
  3. Trudne sytuacje komunikacyjne
    • Rozwiązywanie konfliktów
    • Radzenie sobie z manipulacją
    • Komunikacja w stresie
    • Techniki negocjacyjne
  4. Rozwijanie umiejętności
    • Analiza własnego stylu komunikacji
    • Techniki doskonalenia asertywności
    • Planowanie rozwoju osobistego
    • Wdrażanie zmian w praktyce

Korzyści

Uczestnik nabędzie umiejętność asertywnego komunikowania własnych potrzeb i granic w środowisku zawodowym. Uczestnik będzie potrafił budować pozytywne relacje zawodowe oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Uczestnik zdobędzie wiedzę o technikach radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych. Uczestnik nauczy się rozpoznawać i skutecznie odpowiadać na próby manipulacji. Uczestnik opanuje metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych. Uczestnik pozna sposoby budowania własnej pewności siebie w komunikacji zawodowej.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Podstawowe doświadczenie w pracy zespołowej
  • Gotowość do uczestnictwa w ćwiczeniach praktycznych
  • Otwartość na zmianę i rozwój osobisty
  • Motywacja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych

Zagadnienia

  • Komunikacja interpersonalna
  • Asertywność w praktyce
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Techniki negocjacyjne
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Budowanie pewności siebie
  • Stawianie granic
  • Przeciwdziałanie manipulacji
  • Aktywne słuchanie
  • Komunikacja niewerbalna
  • Informacja zwrotna
  • Rozwój osobisty

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1750 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: SF-KO-38

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *