Szkolenie Silna komunikacja – jak identyfikować i likwidować ograniczenia w samorozwoju?

Praktyczne informacje o szkoleniu

  • KATEGORIA: Doskonalenie kompetencji
  • KOD SZKOLENIA: SF-KO-01
  • CZAS TRWANIA: 2 dni
  • INFORMACJA CENOWA od: 1600 zł netto za jedną osobę
  • RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
  • JĘZYK SZKOLENIA: polski
  • FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online

Opis szkolenia

Każdy z nas doświadcza w sytuacjach zawodowych i prywatnych chwil, gdy nie może skutecznie wyrazić siebie, swoich potrzeb, nie potrafi zebrać myśli i przekroczyć przez to pewnych życiowych przeszkód. Warsztat silnej komunikacji skupia się na zwiększaniu umiejętności wyrażania własnych myśli dla skutecznego porozumiewania się. Dzięki połączeniu zagadnień z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i coachingu pozwala lepiej zrozumieć pojawiające się ograniczenia w rozwoju i pomaga je przezwyciężać.

Profil uczestnika

Managerowie działów sprzedaży, managerowie działów marketingu, managerowie działów HR, managerowie działów IT, dyrektorzy działów sprzedaży, dyrektorzy działów marketingu, dyrektorzy działów HR, dyrektorzy działów IT, project managerowie, liderzy zespołów, kierownicy biur, osoby na stanowiskach asystenckich, wszyscy zainteresowani usprawnieniem umiejętności komunikacyjnych dla usunięcia ograniczeń w samorozwoju.

Agenda

Dzień 1 Moduł 1 – Silna komunikacja – skąd pochodzi?

  • Komunikacja interpersonalna – ABC wiadomości
  • Blockery komunikacji i szumy komunikacyjne
  • Autodiagnoza stylu komunikacji
  • Moje potrzeby w komunikacji

Moduł 2 – Komunikacja a emocje

  • Co blokuje mój samorozwój?
  • Emocje – jak je opanować?
  • Bufory bezpieczeństwa w pracy nad emocjami
  • Komunikacja a emocje – wpływ stresu na wyrażanie siebie

Moduł 3 – Kto przeze mnie przemawia? – analiza transakcyjna

  • Wstęp do analizy transakcyjnej
  • Rodzic, dziecko, dorosły – praca nad stanami „ja”
  • Transakcje – kiedy chcemy uzyskać korzyść?
  • Język „ja” vs język „ty” – budowanie asertywnych komunikatów

Dzień 2 Moduł 4 – W oku cyklonu – praca w konflikcie

  • Źródła konfliktu
  • W co grają ludzie?
  • Wychodzenie z opresji – trójkąt dramatyczny
  • Jak zauważyć konflikt zanim wystąpi? – identyfikowanie punktów zapalnych

Moduł 5 – Perfekcyjny przekaz – zasady sprawnego porozumiewania się

  • 12 reguł skutecznej komunikacji
  • Wywieranie wpływu przez perswazję
  • Identyfikowanie manipulacji
  • Synergia z rozmówcą – jak wzmacniać zaangażowanie w rozmowę?

Przerwa na lunch

Moduł 6 – Autocoaching – praca nad samym sobą

  • Warunki dobrego autocoachingu
  • Warsztat określania celów na różnych płaszczyznach życia
  • Technika drzewa konsekwencji
  • Metody coachingowe w samorozwoju

Korzyści

Szkolenie umożliwia wypracowanie skutecznych sposobów wyrażania siebie i własnych potrzeb w oparciu o poznane techniki komunikacyjne. Rozwinięciu ulega świadomość własnego stylu komunikowania się wraz z praktycznymi metodami jego doskonalenia. Następuje znaczące wzmocnienie umiejętności asertywnego komunikowania się poprzez analizę własnych zachowań i wprowadzanie usprawnień. Zostają zidentyfikowane indywidualne blokady w komunikacji wraz z konkretnymi strategiami ich przezwyciężania. Wypracowane zostają umiejętności prawidłowego formułowania celów życiowych z wykorzystaniem techniki drzewa konsekwencji. Rozwija się zdolność do samodzielnego prowadzenia procesu autocoachingowego dla zwiększenia własnej efektywności osobistej i zawodowej.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Podstawowa znajomość zasad komunikacji interpersonalnej
  • Gotowość do autorefleksji i pracy nad sobą
  • Otwartość na otrzymywanie i udzielanie informacji zwrotnej
  • Chęć aktywnego uczestnictwa w ćwiczeniach warsztatowych

Zagadnienia

  • Silna komunikacja – skąd pochodzi?
  • Komunikacja a emocje
  • Kto przeze mnie przemawia? – analiza transakcyjna
  • W oku cyklonu – praca w konflikcie
  • Perfekcyjny przekaz – zasady sprawnego porozumiewania się
  • Autocoaching – praca nad samym sobą
  • Techniki identyfikacji i przezwyciężania blockerów komunikacyjnych
  • Metody budowania asertywnych komunikatów
  • Strategie radzenia sobie ze stresem w komunikacji
  • Narzędzia coachingowe w rozwoju osobistym
  • Techniki formułowania i osiągania celów
  • Praktyczne zastosowanie analizy transakcyjnej

Organizacja szkolenia

  • Minimalna liczba uczestników: 4 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
  • Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
  • Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)

Formy realizacji szkolenia

Szkolenie stacjonarne

  • Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
  • Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
  • Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Przerwy kawowe i lunch
  • Bezpośrednia interakcja z trenerem
  • Networking w grupie
  • Ćwiczenia warsztatowe w zespołach

Szkolenie zdalne

  • Wirtualne środowisko szkoleniowe
  • Materiały w formie elektronicznej
  • Interaktywne ćwiczenia online
  • Breakout rooms do pracy w grupach
  • Wsparcie techniczne podczas szkolenia
  • Nagrania sesji (opcjonalnie)

Możliwość dofinansowania

Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:

  • Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
  • Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
  • Projektów unijnych realizowanych przez PARP
  • Programu Akademia HR (PARP)
  • Regionalnych programów operacyjnych

W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.

+48 22 487 84 90

biuro@eitt.pl

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *

Zaufali nam

Zobacz wiecej

Poznaj naszą firmę

Kim jesteśmy

Kreujemy
dedykowane warsztaty

Zespół

Zespół doświadczonych
ekspertów-praktyków

Akredytacje

Stawiamy na najwyższą jakość
usług szkoleniowych

FAQ — Często zadawana pytania

Oferujemy szkolenia w różnych, dopasowanych do potrzeb formatach: stacjonarnie (w siedzibie klienta lub naszym centrum szkoleniowym), interaktywnie online na żywo z trenerem oraz w formule hybrydowej. Szczegółowa informacja o dostępnych formach realizacji dla konkretnego szkolenia znajduje się zawsze w jego opisie na stronie.
Szkolenia otwarte online zazwyczaj odbywają się w godzinach 9:00 - 17:00 czasu polskiego. W przypadku szkoleń zamkniętych, dedykowanych dla firm, harmonogram jest elastyczny i ustalamy go indywidualnie z klientem, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb organizacji.
Do prowadzenia interaktywnych szkoleń online wykorzystujemy sprawdzone i popularne platformy wideokonferencyjne, takie jak Microsoft Teams czy Zoom. Zapewniają one płynną komunikację, możliwość pracy w grupach i bezpośredni kontakt z trenerem. Informację o platformie używanej podczas konkretnego szkolenia przekazujemy uczestnikom przed jego rozpoczęciem.
Do komfortowego udziału w szkoleniu online wystarczy standardowy komputer (stacjonarny lub laptop) ze stabilnym dostępem do internetu oraz zainstalowaną aktualną wersją przeglądarki internetowej. Zalecamy korzystanie ze słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku i komunikacji, choć nie jest to bezwzględnie wymagane. Posiadanie kamery internetowej zazwyczaj również nie jest obowiązkowe.
Tak, każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych przygotowanych przez naszych ekspertów. Zazwyczaj dostarczamy je w formie elektronicznej (np. pliki PDF) na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, po potwierdzeniu udziału i dokonaniu płatności.
Po pomyślnym ukończeniu większości naszych szkoleń uczestnicy otrzymują imienny Certyfikat Ukończenia EITT, potwierdzający zdobyte kompetencje. Dodatkowo, oferujemy szkolenia akredytowane (np. z zakresu ITIL®, PRINCE2®), które przygotowują do oficjalnych egzaminów certyfikacyjnych uznanych międzynarodowo. Informacja o rodzaju certyfikatu dostępnego po konkretnym szkoleniu znajduje się zawsze w jego szczegółowym opisie.
Proces zapisu zależy od rodzaju szkolenia. Na szkolenia otwarte (dostępne dla każdego chętnego) można zapisać się bezpośrednio przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie danego szkolenia. W przypadku zainteresowania szkoleniem zamkniętym (dedykowanym dla pracowników jednej firmy), prosimy o bezpośredni kontakt mailowy lub telefoniczny – przygotujemy ofertę dopasowaną do Państwa potrzeb.
Standardowo cena szkolenia obejmuje: udział w zajęciach prowadzonych przez doświadczonego trenera-praktyka, komplet autorskich materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej oraz imienny Certyfikat Ukończenia EITT. W przypadku szkoleń akredytowanych, cena często zawiera również koszt podejścia do oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego. Szczegółowy zakres świadczeń dla danego kursu jest zawsze podany w jego opisie.
Preferowaną formą płatności za nasze szkolenia jest przelew bankowy, realizowany na podstawie wystawionej faktury pro forma lub faktury VAT. Szczegółowe informacje dotyczące terminów i warunków płatności są przekazywane w procesie potwierdzenia zapisu na szkolenie lub znajdują się w regulaminie.
Oczywiście! Naszą specjalnością są szkolenia zamknięte, projektowane "na miarę" – zgodnie z indywidualnymi potrzebami i celami biznesowymi danej organizacji. Jeśli interesuje Państwa temat spoza naszej regularnej oferty lub chcieliby Państwo zmodyfikować program istniejącego kursu, zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy dedykowane rozwiązanie.
Jesteśmy elastyczni i dostosowujemy się do potrzeb klienta. Szkolenia zamknięte możemy zorganizować nawet dla niewielkich grup – zwykle minimum uczestników to 4 osoby, a koszt jest często kalkulowany dla całej grupy. Dbając o najwyższą jakość i komfort nauki, w przypadku bardzo licznych grup (powyżej 40 osób) zazwyczaj rekomendujemy podział na mniejsze zespoły, aby zapewnić efektywną interakcję.
Państwa opinia jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ pozwala nam stale doskonalić naszą ofertę. Po każdym szkoleniu wysyłamy uczestnikom link do krótkiej ankiety ewaluacyjnej online. Zawsze można również skontaktować się z nami bezpośrednio mailowo lub telefonicznie, aby przekazać swoje uwagi.
  1. Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
  2. Kick-off projektu
  3. Strategiczne przywództwo i myślenie
  4. Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
  5. Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
  6. Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
  7. Budowa organizacji przyszłości
  8. Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania