Szkolenie Rola i zadania kierownika – przywództwo indywidualne i elementy coachingu

Opis

Celem jest nauczenie menedżerów przejmowania silnego i skutecznego przywództwa nad zespołem. Nauczą się jak być liderem z krwi i kości, a nie menedżerem wydającym „rozkazy i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez rozłożony w czasie 12 miesięcy trening, rozwijający i wzmacniający te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej.

Profil uczestnika

Menedżerowie, ze zróżnicowanym doświadczeniem, którzy zainteresowani są rozwijaniem umiejętności menedżerskich i stawania się jeszcze skuteczniejszymi liderami.

Agenda

Dzień I – Rozwijanie umiejętności menedżerskich związanych z coachingiem podległego personelu, udzielaniem informacji zwrotnych, motywowania oraz budowania zespołu w oparciu o kompetencje i predyspozycje psychologiczne podległych osób.

Dzień II – Modele zarządzania i motywowania pozafinansowego podległego personelu, w zależności od stopnia „dojrzałości” korporacyjnej pracownika. Wypracowanie skutecznych metod delegowania zadań i celów. Analiza stylów kierowania wg Kena Blancharda.

Korzyści

Program rozwija umiejętność stanowczego i konsekwentnego egzekwowania zadań oraz poleceń z zachowaniem inspirującego stylu przywództwa. Zostaje wypracowany indywidualny styl zarządzania oparty na autentycznym przywództwie, który naturalnie wzbudza zaangażowanie zespołu. Następuje znaczące wzmocnienie zdolności motywowania pracowników i budowania ich poczucia przynależności do zespołu. Rozwija się umiejętność tworzenia środowiska pracy, w którym pracownicy podążają za liderem z własnej woli i przekonania. Zostają przyswojone praktyczne techniki budowania autorytetu i zaufania w zespole. Wzrasta skuteczność w inspirowaniu i angażowaniu pracowników do wspólnego osiągania celów.

Wymagane przygotowanie uczestników

  • Minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu zespołem
  • Podstawowa znajomość zasad zarządzania
  • Gotowość do pracy nad własnym stylem przywództwa
  • Otwartość na informację zwrotną i nowe metody zarządzania

Zagadnienia

  • Kwestionariusz Moja Rola w Zespole – Kwestionariusz diagnozuje osiem najczęstszych ról i odpowiadających im zachowań w zespole i daje jasne i czytelne wskazówki jak zarządzać konkretnym pracownikiem, w taki sposób, aby minimalizować potencjalne konflikty, wzbudzać motywację i zaangażowanie, oraz budować silny zespół
  • Style kierowania
  • Poznanie zagrożeń związanych w nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania
  • Lidership sytuacyjny (SL II) – rozpoznanie dojrzałości pracownika według metodologii Blancharda
  • Etapy rozwoju zespołu (model Blancharda)
  • Dwie płaszczyzny oceny pracownika i zespołu
  • Delegowanie zadań, odpowiedzialności, nadawanie uprawnień i monitoring – kluczowe kompetencje modelu lidershipu sytuacyjnego
  • Przełożony, jako coach
  • Konflikty oraz udzielanie informacji zwrotnych
  • 12 najczęstszych Przeszkód w komunikacji, prowadzących do konfliktu, ujęte w cztery grupy

Poznaj naszą firmę

INFORMACJA CENOWA:
od 1600 zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: SF-KB-09

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *