Szkolenie Rola i zadania kierownika – przywództwo indywidualne i elementy coachingu
Opis
Celem jest nauczenie menedżerów przejmowania silnego i skutecznego przywództwa nad zespołem. Nauczą się jak być liderem z krwi i kości, a nie menedżerem wydającym „rozkazy i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez rozłożony w czasie 12 miesięcy trening, rozwijający i wzmacniający te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej.
Profil uczestnika
Menedżerowie, ze zróżnicowanym doświadczeniem, którzy zainteresowani są rozwijaniem umiejętności menedżerskich i stawania się jeszcze skuteczniejszymi liderami.
Agenda
Dzień I – Rozwijanie umiejętności menedżerskich związanych z coachingiem podległego personelu, udzielaniem informacji zwrotnych, motywowania oraz budowania zespołu w oparciu o kompetencje i predyspozycje psychologiczne podległych osób.
Dzień II – Modele zarządzania i motywowania pozafinansowego podległego personelu, w zależności od stopnia „dojrzałości” korporacyjnej pracownika. Wypracowanie skutecznych metod delegowania zadań i celów. Analiza stylów kierowania wg Kena Blancharda.
Korzyści
Program rozwija umiejętność stanowczego i konsekwentnego egzekwowania zadań oraz poleceń z zachowaniem inspirującego stylu przywództwa. Zostaje wypracowany indywidualny styl zarządzania oparty na autentycznym przywództwie, który naturalnie wzbudza zaangażowanie zespołu. Następuje znaczące wzmocnienie zdolności motywowania pracowników i budowania ich poczucia przynależności do zespołu. Rozwija się umiejętność tworzenia środowiska pracy, w którym pracownicy podążają za liderem z własnej woli i przekonania. Zostają przyswojone praktyczne techniki budowania autorytetu i zaufania w zespole. Wzrasta skuteczność w inspirowaniu i angażowaniu pracowników do wspólnego osiągania celów.
Wymagane przygotowanie uczestników
- Minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu zespołem
- Podstawowa znajomość zasad zarządzania
- Gotowość do pracy nad własnym stylem przywództwa
- Otwartość na informację zwrotną i nowe metody zarządzania
Zagadnienia
- Kwestionariusz Moja Rola w Zespole – Kwestionariusz diagnozuje osiem najczęstszych ról i odpowiadających im zachowań w zespole i daje jasne i czytelne wskazówki jak zarządzać konkretnym pracownikiem, w taki sposób, aby minimalizować potencjalne konflikty, wzbudzać motywację i zaangażowanie, oraz budować silny zespół
- Style kierowania
- Poznanie zagrożeń związanych w nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania
- Lidership sytuacyjny (SL II) – rozpoznanie dojrzałości pracownika według metodologii Blancharda
- Etapy rozwoju zespołu (model Blancharda)
- Dwie płaszczyzny oceny pracownika i zespołu
- Delegowanie zadań, odpowiedzialności, nadawanie uprawnień i monitoring – kluczowe kompetencje modelu lidershipu sytuacyjnego
- Przełożony, jako coach
- Konflikty oraz udzielanie informacji zwrotnych
- 12 najczęstszych Przeszkód w komunikacji, prowadzących do konfliktu, ujęte w cztery grupy
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1600 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-09
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!