Szkolenie Mistrz wystąpień publicznych – warsztat zaawansowany
Bez względu na to czy występujemy przez zespołem pracowników, przekazując zadania do wykonania, przez zarządem, przekonując go do swoich pomysłów, salą pełną słuchaczy, którym opowiadamy o planach rozwoju firmy czy przed kamerą reprezentując swoją instytucję przed nieograniczoną publicznością, musimy zachować jednakowy profesjonalizm i opanować równie wiele aspektów swojej przemowy. Budowanie wizerunku osoby godnej zaufania, za którą gotowi są podążać wszyscy słuchacze, okazuje się dziś być jedną z najważniejszych umiejętności towarzyszących atutom biznesowych sprawnego managera.
Warsztat zaawansowanych wystąpień publicznych został zaprojektowany tak, by wynieść umiejętności uczestników na wyższy poziom, dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod pracy z nośnikami medialnymi. Praca z kamerą i mikrofonem umożliwią uczestnikom dogłębną analizę własnych zachowań przed publicznością i pozwolą uchwycić niuanse wpływające na sugestywność ich przekazu. Trening sygnałów werbalnych i niewerbalnych uzupełnia warsztat selekcji i prezentacji danych w oparciu o alternatywy dla tradycyjnych pokazów slajdów.
Profil uczestnika
Osoby mające styczność z koniecznością wystąpień publicznych w sferze biznesu, managerowie, coachowie, trenerzy, osoby prowadzące oficjalne spotkania biznesowe, osoby zainteresowane tematyką wywierania wpływu na grupę, chcące poznać tajniki perswazyjnej mowy ciała i perswazyjnego języka prezentacji;
Osoby, które zawodowo zajmują się kontaktem z mediami; osoby, które w swojej pracy wykorzystują wystąpienia publiczne do osiągania celów zawodowych; managerowie, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w przekonywaniu słuchaczy do swoich racji; managerowie, którzy występując przed audytorium chcą wzbudzać jak najlepsze wrażenie; osoby, które posiadają podstawowy warsztat wystąpień publicznych i chcą opanować więcej aspektów swojej autoprezentacji w kontakcie z odbiorcą.
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 – Przewodnik stada – jak zapanować nad wystąpieniami przed małą grupą? (cz.1)
- Budowanie autorytetu – narzędzia skutecznego wyrażania swoich postaw
- Diagramy wartości – jak znaleźć i nazwać wartość, którą chcemy przekazać?
- Drzewa decyzyjne – formułowanie celu prezentacji
- Kreowanie wizerunku – jak wzbudzać uczucia zgodne z własną intencją
- Proces grupowy – mechanika małych grup i przełamywanie ich wewnętrznych barier
- Formowanie się – budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia i zaciekawienie grupy
- Etap burzy – przełamywanie oporów przed słuchaniem (radzenie sobie z tzw. efektem myślenia grupowego)
- Normalizowanie – budowanie atmosfery efektywnego słuchania
- Faza działania – call to action, jak przekonać słuchaczy do postępowania zgodnie z naszą intencją?
Moduł 2 – Przewodnik stada – jak zapanować nad wystąpieniami przed małą grupą? (cz.2)
- Zaawansowane sygnały niewerbalne świadczące o profesjonalizmie
- Praca z ubiorem – jak uczynić ze stroju dodatkowy atut?
- Gesty wskazujące na przekazywanie wiedzy
- Gesty wskazujące na siłę i zaufanie
- Gesty wskazujące na wspólnotę interesów
- Dyskusje podczas spotkań – jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami ze słuchaczami?
- Najczęściej stosowane techniki manipulacyjne oraz strategie radzenia sobie z nimi (odkrywanie aluzji, metoda szczepionki, technika wspólnego dobra etc.)
- 7 skutecznych strategii obrony przed presją – jak obronić swoje granice, kiedy rozmówca wywiera presję?
- Jak reagować, gdy nie znamy odpowiedzi na pytanie? Rodzaje zgody i dygresji w służbie wystąpień publicznych
- Nagranie 1 – nagranie krótkiej symulacji prezentacji wraz z serią pytań od publiczności w celu sprawdzenia indywidualnych umiejętności radzenia sobie z wystąpieniami przed małą grupą
Moduł 3 – Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium? (cz.1)
- Przygotowanie planu wystąpienia
- Jak sporządzać notatki i tworzyć konspekt wystąpienia?
- Techniki planowania otwarcia i zamknięcia wystąpienia (formalne, wzniosłe, literackie, aktorskie)
- Językowe mechanizmy przykuwania uwagi – presupozycje i wyrażenia oddziałujące na zmysły, czyli jak mówić, by nie stracić słuchacza
- Osiąganie planowanych efektów – jak sprawić, by słuchacz zadziałał po wystąpieniu?
- Formułowanie calls to action – przykłady sugestii działania w wystąpieniach publicznych
- Tworzenie sugestywnych obrazów w wystąpieniach publicznych – podstawy storytellingu (dramaturgia, wyraziste postaci, pozytywne przesłanie, próby, przemiana)
- Odwoływanie się do wspólnych wartości w wystąpieniach publicznych – wykorzystywanie archetypów podczas prezentacji
Dzień 2
Moduł 4 – Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium? (cz. 2)
- Techniki selekcji i prezentacji danych – jak wybrać i przekazać najważniejsze informacje
- Tworzenie infografik – zasady kumulowania danych w formach graficznych
- Internetowe narzędzia tworzenia infografik – PiktoChart, Easil.ly
- Zasady tworzenia prezentacji w formie pokazów slajdów
- Multimedialne alternatywy dla pokazów slajdów – poza prezentacyjną strefą komfortu
- Prezi – multimedialna, graficzna platforma tworzenia prezentacji na wystąpienia
- PawToon – prezentacje multimedialne w formie krótkich filmów
- SlideDog – rozwiązanie dla poszukujących sposóbu pokazania różnych rodzajów dokumentów jednocześnie
Moduł 5 – Savoir-vivre prezentacji biznesowej
- Zasady poprawnego ubioru – komunikacja wizualna przez kolor i styl stroju
- Wykorzystanie przestrzeni do wystąpienia – budowanie kontaktu i panowanie nad stresem dzięki ruchowi, praca ze wskaźnikami, odwoływanie się do prezentacji multimedialnej
- Język prezentacji biznesowej – jak zwracać się do słuchaczy, by utrzymać ich zaufanie?
- Zasady korzystania z konspektów i pomocy podczas wystąpień publicznych
- Nagranie nr 2 – nagranie krótkiego wystąpienia wykorzystującego prezentację multimedialną i elementy storytellingu, celem nagrania jest przekazanie ciekawej historii odwołującej się do treści ukazanej na slajdzie i wpisanie tego, w temat merytoryczny wystąpienia
Moduł 6 – Analiza nagrań
- Uczestnicy wspólnie z trenerem przeanalizują swoje wystąpienia, by znaleźć błędy popełniane w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz pracy z audytorium. Uzyskane wskazówki pozwolą indywidualnie zarządzić obszarami wymagającymi dalszej pracy u każdego uczestnika szkolenia.
Korzyści
Po uczestnictwie w szkoleniu:
- Zdobędziesz większą kontrolę nad swoją mową ciała, dzięki czemu w trakcie wystąpień poczujesz się pewniej i swobodniej;
- Zwiększysz skuteczność wypowiadanych słów i dotrzesz do szerszej grupy odbiorców, dzięki poznaniu technik perswazyjnego konstruowania wypowiedzi;
- Dowiesz się jak zainteresować swoją opowieścią media, dzięki warsztatowi tworzenia ciekawych informacji;
- Nauczysz się przykuwać uwagę odbiorców podczas prezentacji, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i multimedialnych alternatyw dla pokazów slajdów;
- Nauczysz się skutecznie reagować na trudne pytania i zastrzeżenia, dzięki treningowi profesjonalnych dyskusji;
- Zbudujesz obraz profesjonalnego mówcy, dzięki opanowaniu zasad savoir-vivre’u wystąpień publicznych;
Zagadnienia
- Jak zapanować nad wystąpieniami przed małą grupą?
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami ze słuchaczam?
- Jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium?
- Wystąpienia jednostronne.
- Savoir-vivre prezentacji biznesowej.
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1700 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-14
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!