Szkolenie Komunikacja i współpraca z uwzględnieniem pracy w zespołach zdalnych, rozproszonych oraz różnic pokoleniowych II

Praktyczne informacje o szkoleniu

  • KATEGORIA: Doskonalenie kompetencji
  • KOD SZKOLENIA: SF-KB-34
  • CZAS TRWANIA: 1 dzień
  • INFORMACJA CENOWA od: 1000 zł netto za jedną osobę
  • RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
  • JĘZYK SZKOLENIA: polski
  • FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online

Opis szkolenia

Szkolenie stanowi zaawansowaną kontynuację programu rozwoju umiejętności komunikacyjnych i współpracy zespołowej. W trakcie zajęć wykorzystywane są uznane narzędzia diagnostyczne oraz testy psychometryczne, które pozwalają na pogłębienie samoświadomości w obszarze komunikacji i współpracy. Program warsztatów łączy teorię z praktyką poprzez wykorzystanie eksperymentów grupowych oraz analizę indywidualnych predyspozycji uczestników. Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, z wykorzystaniem narzędzi do pracy zdalnej, umożliwiających aktywne uczestnictwo i wymianę doświadczeń między uczestnikami.

Profil uczestnika

Menedżerowie zespołów pracujących w środowisku zdalnym i rozproszonym. Liderzy projektów zarządzający zespołami międzynarodowymi. Kierownicy działów odpowiedzialni za efektywność zespołową. Specjaliści HR wspierający rozwój kultury organizacyjnej. Koordynatorzy zespołów wielopokoleniowych. Uczestnicy pierwszej części szkolenia z komunikacji i współpracy. Pracownicy firm działających w modelu pracy hybrydowej. Osoby zarządzające w organizacjach przechodzących transformację cyfrową.

Agenda

  1. Omówienie zadania wdrożeniowego po KW I
  2. Wartości w akcji – rola wartości we współpracy
  3. Ćwiczenie Jaskinia – eksperyment grupowy w kontekście wartości, postrzegania/działań oraz sytuacji konfliktowej
  4. Test Thomasa – Killmana – indywidualne predyspozycja do zachowań w sytuacji konfliktowej z omówieniem poszczególnych strategii komunikacji w sytuacji konfliktu
  5. Role zespołowe M. Belbina – test diagnostyczny, omówienie – wskazanie różnorodności zespołowej w środowisku biznesowym
  6. Okno Johari – efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole (perspektywa menedżera i pracownika) – test diagnostyczny i omówienie
  7. Matryca mam/nie mam; chcę/nie chcę – mapa sytuacji obecnej w organizacji jako wstęp do zadania wdrożeniowego

Zadanie wdrożeniowe Stworzenie matrycy SST – Start – Stop – Continue i indywidualnego planu wdrożenia zapisanych działań.

Korzyści

Dogłębne zrozumienie własnego stylu reagowania w sytuacjach konfliktowych poprzez analizę wyników testu Thomasa-Killmana. Poszerzenie świadomości w zakresie dynamiki współpracy zespołowej dzięki poznaniu metodyki ról zespołowych Belbina. Rozwinięcie umiejętności budowania efektywnych relacji w zespole w oparciu o model Okna Johari. Praktyczne wykorzystanie wartości organizacyjnych w codziennej współpracy zespołowej. Zwiększenie skuteczności komunikacji w zespołach rozproszonych poprzez lepsze zrozumienie różnic indywidualnych. Nabycie praktycznych narzędzi do diagnozy i rozwoju efektywności zespołowej. Wypracowanie spersonalizowanego planu rozwoju kompetencji współpracy.

Wymagane przygotowanie uczestników

Ukończenie pierwszej części szkolenia z komunikacji i współpracy. Minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub projektem. Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji interpersonalnej. Doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym lub rozproszonym.

Zagadnienia

  • Techniki wspierania procesu zmiany organizacyjnej
  • Modele zachowań w sytuacjach konfliktowych według metodyki Thomasa-Killmana
  • Charakterystyka i zastosowanie ról zespołowych Belbina w praktyce zarządzania
  • Koncepcja Okna Johari i jej znaczenie w budowaniu relacji zespołowych
  • Znaczenie wartości organizacyjnych w kształtowaniu kultury współpracy
  • Metody diagnozowania efektywności zespołowej w środowisku rozproszonym
  • Techniki facylitacji procesów grupowych w kontekście różnic indywidualnych
  • Narzędzia do mapowania i rozwoju kompetencji zespołowych
  • Strategie zarządzania różnorodnością w zespołach wielopokoleniowych
  • Metodyka prowadzenia eksperymentów grupowych w środowisku zdalnym
  • Praktyczne zastosowanie matrycy SST w rozwoju zespołu
  • Mechanizmy budowania zaangażowania w zespołach rozproszonych

Organizacja szkolenia

  • Minimalna liczba uczestników: 4 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
  • Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
  • Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)

Formy realizacji szkolenia

Szkolenie stacjonarne

  • Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
  • Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
  • Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • Przerwy kawowe i lunch
  • Bezpośrednia interakcja z trenerem
  • Networking w grupie
  • Ćwiczenia warsztatowe w zespołach

Szkolenie zdalne

  • Wirtualne środowisko szkoleniowe
  • Materiały w formie elektronicznej
  • Interaktywne ćwiczenia online
  • Breakout rooms do pracy w grupach
  • Wsparcie techniczne podczas szkolenia
  • Nagrania sesji (opcjonalnie)

Możliwość dofinansowania

Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:

  • Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
  • Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
  • Projektów unijnych realizowanych przez PARP
  • Programu Akademia HR (PARP)
  • Regionalnych programów operacyjnych

W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.

+48 22 487 84 90

biuro@eitt.pl

?
?
Zapoznałem/łam się i akceptuję politykę prywatności. *

Zaufali nam

Zobacz wiecej

Poznaj naszą firmę

Kim jesteśmy

Kreujemy
dedykowane warsztaty

Zespół

Zespół doświadczonych
ekspertów-praktyków

Akredytacje

Stawiamy na najwyższą jakość
usług szkoleniowych

FAQ — Często zadawana pytania

Oferujemy szkolenia w różnych, dopasowanych do potrzeb formatach: stacjonarnie (w siedzibie klienta lub naszym centrum szkoleniowym), interaktywnie online na żywo z trenerem oraz w formule hybrydowej. Szczegółowa informacja o dostępnych formach realizacji dla konkretnego szkolenia znajduje się zawsze w jego opisie na stronie.
Szkolenia otwarte online zazwyczaj odbywają się w godzinach 9:00 - 17:00 czasu polskiego. W przypadku szkoleń zamkniętych, dedykowanych dla firm, harmonogram jest elastyczny i ustalamy go indywidualnie z klientem, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb organizacji.
Do prowadzenia interaktywnych szkoleń online wykorzystujemy sprawdzone i popularne platformy wideokonferencyjne, takie jak Microsoft Teams czy Zoom. Zapewniają one płynną komunikację, możliwość pracy w grupach i bezpośredni kontakt z trenerem. Informację o platformie używanej podczas konkretnego szkolenia przekazujemy uczestnikom przed jego rozpoczęciem.
Do komfortowego udziału w szkoleniu online wystarczy standardowy komputer (stacjonarny lub laptop) ze stabilnym dostępem do internetu oraz zainstalowaną aktualną wersją przeglądarki internetowej. Zalecamy korzystanie ze słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku i komunikacji, choć nie jest to bezwzględnie wymagane. Posiadanie kamery internetowej zazwyczaj również nie jest obowiązkowe.
Tak, każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych przygotowanych przez naszych ekspertów. Zazwyczaj dostarczamy je w formie elektronicznej (np. pliki PDF) na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, po potwierdzeniu udziału i dokonaniu płatności.
Po pomyślnym ukończeniu większości naszych szkoleń uczestnicy otrzymują imienny Certyfikat Ukończenia EITT, potwierdzający zdobyte kompetencje. Dodatkowo, oferujemy szkolenia akredytowane (np. z zakresu ITIL®, PRINCE2®), które przygotowują do oficjalnych egzaminów certyfikacyjnych uznanych międzynarodowo. Informacja o rodzaju certyfikatu dostępnego po konkretnym szkoleniu znajduje się zawsze w jego szczegółowym opisie.
Proces zapisu zależy od rodzaju szkolenia. Na szkolenia otwarte (dostępne dla każdego chętnego) można zapisać się bezpośrednio przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie danego szkolenia. W przypadku zainteresowania szkoleniem zamkniętym (dedykowanym dla pracowników jednej firmy), prosimy o bezpośredni kontakt mailowy lub telefoniczny – przygotujemy ofertę dopasowaną do Państwa potrzeb.
Standardowo cena szkolenia obejmuje: udział w zajęciach prowadzonych przez doświadczonego trenera-praktyka, komplet autorskich materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej oraz imienny Certyfikat Ukończenia EITT. W przypadku szkoleń akredytowanych, cena często zawiera również koszt podejścia do oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego. Szczegółowy zakres świadczeń dla danego kursu jest zawsze podany w jego opisie.
Preferowaną formą płatności za nasze szkolenia jest przelew bankowy, realizowany na podstawie wystawionej faktury pro forma lub faktury VAT. Szczegółowe informacje dotyczące terminów i warunków płatności są przekazywane w procesie potwierdzenia zapisu na szkolenie lub znajdują się w regulaminie.
Oczywiście! Naszą specjalnością są szkolenia zamknięte, projektowane "na miarę" – zgodnie z indywidualnymi potrzebami i celami biznesowymi danej organizacji. Jeśli interesuje Państwa temat spoza naszej regularnej oferty lub chcieliby Państwo zmodyfikować program istniejącego kursu, zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy dedykowane rozwiązanie.
Jesteśmy elastyczni i dostosowujemy się do potrzeb klienta. Szkolenia zamknięte możemy zorganizować nawet dla niewielkich grup – zwykle minimum uczestników to 4 osoby, a koszt jest często kalkulowany dla całej grupy. Dbając o najwyższą jakość i komfort nauki, w przypadku bardzo licznych grup (powyżej 40 osób) zazwyczaj rekomendujemy podział na mniejsze zespoły, aby zapewnić efektywną interakcję.
Państwa opinia jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ pozwala nam stale doskonalić naszą ofertę. Po każdym szkoleniu wysyłamy uczestnikom link do krótkiej ankiety ewaluacyjnej online. Zawsze można również skontaktować się z nami bezpośrednio mailowo lub telefonicznie, aby przekazać swoje uwagi.
  1. Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
  2. Kick-off projektu
  3. Strategiczne przywództwo i myślenie
  4. Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
  5. Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
  6. Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
  7. Budowa organizacji przyszłości
  8. Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania