Szkolenie Komunikacja i współpraca z uwzględnieniem pracy w zespołach zdalnych, rozproszonych oraz różnic pokoleniowych II
Praktyczne informacje o szkoleniu
- KATEGORIA: Doskonalenie kompetencji
- KOD SZKOLENIA: SF-KB-34
- CZAS TRWANIA: 1 dzień
- INFORMACJA CENOWA od: 1000 zł netto za jedną osobę
- RODZAJ SZKOLENIA: szkolenie zamknięte
- JĘZYK SZKOLENIA: polski
- FORMA REALIZACJI: stacjonarna, online
Opis szkolenia
Szkolenie stanowi zaawansowaną kontynuację programu rozwoju umiejętności komunikacyjnych i współpracy zespołowej. W trakcie zajęć wykorzystywane są uznane narzędzia diagnostyczne oraz testy psychometryczne, które pozwalają na pogłębienie samoświadomości w obszarze komunikacji i współpracy. Program warsztatów łączy teorię z praktyką poprzez wykorzystanie eksperymentów grupowych oraz analizę indywidualnych predyspozycji uczestników. Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, z wykorzystaniem narzędzi do pracy zdalnej, umożliwiających aktywne uczestnictwo i wymianę doświadczeń między uczestnikami.
Profil uczestnika
Menedżerowie zespołów pracujących w środowisku zdalnym i rozproszonym. Liderzy projektów zarządzający zespołami międzynarodowymi. Kierownicy działów odpowiedzialni za efektywność zespołową. Specjaliści HR wspierający rozwój kultury organizacyjnej. Koordynatorzy zespołów wielopokoleniowych. Uczestnicy pierwszej części szkolenia z komunikacji i współpracy. Pracownicy firm działających w modelu pracy hybrydowej. Osoby zarządzające w organizacjach przechodzących transformację cyfrową.
Agenda
- Omówienie zadania wdrożeniowego po KW I
- Wartości w akcji – rola wartości we współpracy
- Ćwiczenie Jaskinia – eksperyment grupowy w kontekście wartości, postrzegania/działań oraz sytuacji konfliktowej
- Test Thomasa – Killmana – indywidualne predyspozycja do zachowań w sytuacji konfliktowej z omówieniem poszczególnych strategii komunikacji w sytuacji konfliktu
- Role zespołowe M. Belbina – test diagnostyczny, omówienie – wskazanie różnorodności zespołowej w środowisku biznesowym
- Okno Johari – efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole (perspektywa menedżera i pracownika) – test diagnostyczny i omówienie
- Matryca mam/nie mam; chcę/nie chcę – mapa sytuacji obecnej w organizacji jako wstęp do zadania wdrożeniowego
Zadanie wdrożeniowe Stworzenie matrycy SST – Start – Stop – Continue i indywidualnego planu wdrożenia zapisanych działań.
Korzyści
Dogłębne zrozumienie własnego stylu reagowania w sytuacjach konfliktowych poprzez analizę wyników testu Thomasa-Killmana. Poszerzenie świadomości w zakresie dynamiki współpracy zespołowej dzięki poznaniu metodyki ról zespołowych Belbina. Rozwinięcie umiejętności budowania efektywnych relacji w zespole w oparciu o model Okna Johari. Praktyczne wykorzystanie wartości organizacyjnych w codziennej współpracy zespołowej. Zwiększenie skuteczności komunikacji w zespołach rozproszonych poprzez lepsze zrozumienie różnic indywidualnych. Nabycie praktycznych narzędzi do diagnozy i rozwoju efektywności zespołowej. Wypracowanie spersonalizowanego planu rozwoju kompetencji współpracy.
Wymagane przygotowanie uczestników
Ukończenie pierwszej części szkolenia z komunikacji i współpracy. Minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub projektem. Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji interpersonalnej. Doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym lub rozproszonym.
Zagadnienia
- Techniki wspierania procesu zmiany organizacyjnej
- Modele zachowań w sytuacjach konfliktowych według metodyki Thomasa-Killmana
- Charakterystyka i zastosowanie ról zespołowych Belbina w praktyce zarządzania
- Koncepcja Okna Johari i jej znaczenie w budowaniu relacji zespołowych
- Znaczenie wartości organizacyjnych w kształtowaniu kultury współpracy
- Metody diagnozowania efektywności zespołowej w środowisku rozproszonym
- Techniki facylitacji procesów grupowych w kontekście różnic indywidualnych
- Narzędzia do mapowania i rozwoju kompetencji zespołowych
- Strategie zarządzania różnorodnością w zespołach wielopokoleniowych
- Metodyka prowadzenia eksperymentów grupowych w środowisku zdalnym
- Praktyczne zastosowanie matrycy SST w rozwoju zespołu
- Mechanizmy budowania zaangażowania w zespołach rozproszonych
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu
Anna Polak
+48 600 010 440
anna.polak@eitt.pl
ul. Ząbkowska 3103-736 Warszawa
Organizacja szkolenia
- Minimalna liczba uczestników: 4 osób
- Maksymalna liczba uczestników: 12 osób
- Miejsce: siedziba klienta lub wskazana lokalizacja
- Czas trwania każdego dnia: 8 godzin zegarowych (9:00-17:00)
Formy realizacji szkolenia
Szkolenie stacjonarne
- Szkolenie w siedzibie klienta lub wskazanej lokalizacji
- Sala szkoleniowa wyposażona w niezbędny sprzęt
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- Przerwy kawowe i lunch
- Bezpośrednia interakcja z trenerem
- Networking w grupie
- Ćwiczenia warsztatowe w zespołach
Szkolenie zdalne
- Wirtualne środowisko szkoleniowe
- Materiały w formie elektronicznej
- Interaktywne ćwiczenia online
- Breakout rooms do pracy w grupach
- Wsparcie techniczne podczas szkolenia
- Nagrania sesji (opcjonalnie)
Możliwość dofinansowania
Szkolenie może zostać sfinansowane ze środków publicznych w ramach:
- Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
- Bazy Usług Rozwojowych (BUR)
- Projektów unijnych realizowanych przez PARP
- Programu Akademia HR (PARP)
- Regionalnych programów operacyjnych
W przypadku zainteresowania dofinansowaniem, nasz zespół pomoże w przygotowaniu wymaganej dokumentacji.
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!
Zaufali nam
Poznaj naszą firmę

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu
Anna Polak
+48 600 010 440
anna.polak@eitt.pl
ul. Ząbkowska 3103-736 Warszawa
FAQ — Często zadawana pytania
- Zaproszenie w formie one-pager’a z terminami
- Kick-off projektu
- Strategiczne przywództwo i myślenie
- Komunikacja i współpraca. Zarządzanie konfliktem
- Motywowanie, angażowanie i trudne decyzje w biznesie
- Zarządzanie zmianą i innowacjami. Przywództwo w kryzysie
- Budowa organizacji przyszłości
- Warsztat dobrych praktyk – retrospektywa; stworzenie spójnego programu dla średniego i niższego szczebla zarządzania