Szkolenie Jak motywować i delegować zadania?
Opis
Motywowanie pracowników w czasach ciągłych projektów i elastyczności zadań w specjalistycznych działach staje się coraz trudniejsze. Zatrudnieni oczekują coraz więcej uwagi ze strony przełożonych, stawiając bardziej na odpowiednią komunikację niż na same warunki finansowe pracy. Szkolenie przybliży zagadnienia związane ze skuteczną i konstruktywną krytyką pracownika, budowaniem odpowiedniej motywacji przez delegowane zadania i tworzenie warunków sprzyjających komunikacji.
Profil uczestnika
Szkolenie wszystkich osób zarządzających zespołami.
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 – Co to jest motywacja? – wprowadzenie do omawianych zagadnień
- Polska mapa motywacji – co motywuje polskich pracowników?
- Płacowe środki motywacji
- Pozapłacowe środki motywacji
- Mapa motywacji mojego pracownika
Moduł 2 – Dlaczego motywacja działa? – omówienie mechanizmów motywacji
- Piramida potrzeb Maslowa
- Czynniki higieny i motywacji
- Potrzeby sprawiedliwości
- Różnice pokoleniowe
- Efekt Hawthorne – rola komunikacji i zmiany w efektywności i motywacji pracownika
Moduł 3 – Motywowanie przez krytykę – jak uzyskać rezultaty bez niezadowolenia?
- Konstruktywna krytyka – jak to działa?
- Model FUO
- Rola konsekwencji i oczekiwań w konstruktywnej krytyce
- Modele informacji zwrotnej – dochodzenie do rezultatów przy udzielaniu dłuższych ocen – case studies
Dzień 2
Moduł 4 – Sukces w delegowaniu
- Stopnie delegowania Shermana i 4 poziomy rozwoju pracownika – kiedy i ile delegować?
- Schemat rozmowy delegującej i uprawniającej
- Przełożony, mentor, trener? – rola delegującego w relacji z pracownikiem
- Typy pracowników i rodzaje zadań do wydelegowania – osobowość a zadanie
Moduł 5 – Coaching w komunikacji z pracownikiem
- Idea coachingu w ocenie pracownika
- Model GROW
- Model koła oczekiwań
- Uzyskiwanie ukrytych informacji od pracowników
- Techniki zadawania pytań
- Pytania kartezjańskie i metoda Vonneguta
Moduł 6 – Krytyka, delegowanie i ewaluacja w zespole
- Ewaluacje projektów – od czego zacząć?
- Ewalucja krzyżowa – rozliczanie sukcesów i porażek
- Opanowanie krytyki wewnątrz grupy – metodyka prowadzenia oceny 360°
- Delegowanie zadań jako nagroda
Wymagane przygotowanie uczestników
- Minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub w roli lidera projektowego
- Podstawowa znajomość zasad komunikacji w środowisku biznesowym
- Wcześniejsze doświadczenie w prowadzeniu rozmów z pracownikami, w tym rozmów oceniających
- Praktyczne doświadczenie w delegowaniu zadań zespołowi
- Umiejętność udzielania informacji zwrotnej w środowisku zawodowym
Korzyści
- Dowiesz się co motywuje pracowników i dlaczego
- Nauczysz się rozpoznawać motywacje poszczególnych pracowników
- Poznasz narzędzia konstruktywnej krytyki i informacji zwrotnej
- Nauczysz się delegowania zadań współpracownikom
- Poznasz etapy rozwoju pracownika i nauczysz się dopasowywać rodzaje zadań do jego możliwości
- Nauczysz się prowadzić rozmowy oceniające, delegujące i uprawniające
- Poznasz sekrety tworzenia środowiska pracy otwartego na komunikację
Zagadnienia
- Coaching w komunikacji z pracownikiem.
- Co to jest motywacja? – wprowadzenie do omawianych zagadnień.
- Dlaczego motywacja działa? – omówienie mechanizmów motywacji.
- Krytyka, delegowanie i ewaluacja w zespole.
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 1600 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-03
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!