Szkolenie Efektywne zarządzanie zespołami projektowymi (szkolenie zdalne)
Nowoczesne organizacje prześcigają się w implementowaniu nowych systemów zarządzania projektami. Choć strukturyzują one pracę, nie gwarantują sukcesu wykonywanych zadań. Zarządzanie projektami wymaga zestawu umiejętności wykraczającego poza sztywny plan działania zawarty w popularnych metodykach.
Gdy wszyscy skupiają się na tworzeniu schematów zarządzania, instrukcji i szablonów poprawnego działania, Ty zainwestuj w intuicję i praktyczne umiejętności miękkie. Szkolenie opiera się na pakiecie zagadnień z pogranicza psychologii i zarządzania, które ułatwiają sprawną pracę zespołów projektowych. Dzięki umiejętności rozpoznawania stylu działania poszczególnych członków zespołu, dowiesz się jak ich lepiej motywować i w jaki sposób przydzielać im zadania, które wykonają najsprawniej. Zdobędziesz także wiedzę niezbędną do sprawnego prowadzenia rozmów coachingowych, ewaluacji pracy i zapobiegania konfliktom.
Profil uczestnika
Kadra managerska, project managerowie; osoby chcące zwiększyć efektywność pracy zespołów, którym przewodzą; osoby zarządzające projektami, których sukces zależy od jakości współpracy członków zespołu; osoby zainteresowane budowaniem zespołów szybko realizujących swoje cele.
Agenda
Dzień 1
Moduł 1 – Psychologia zespołów projektowych
- Style działania – jak rozpoznać potrzeby członków zespołu dotyczące stylu pracy?
- Role grupowe i ich wpływ na pracę zespołu – identyfikowanie zachowań członków zespołu i
- Kompozycja zespołu –jak konstruować zespoły w oparciu o psychologiczne predyspozycje ich członków?
- Psychologia grupy a komunikacja – jak rozmawiać z członkami o różnej osobowości dla zwiększenia efektywności pracy?
- Działania lidera wzmacniające identyfikację z zadaniem – budowanie relacji na linii lider-zespół
Moduł 2 – Proces budowania zespołu
- Etapy budowania zespołu – kiedy efektywność w projekcie jest najwyższa?
- Metody wzmacniania efektywności pracy na różnych etapach rozwoju zespołu – 4 stadia rozwoju pracownika
- Wpływ przywództwa na efektywność zespołu –
- Efekt myślenia grupowego – jak przeciwdziałać bierności i brakowi zaangażowania członków zespołu?
- Komunikacja w procesie zwiększania wydajności zespołu – efekt Hawthorne – dlaczego warto włączać zespół w proces planowania?
- Metody zwiększania współudziału grupy w podejmowaniu decyzji projektowych:
- Brainstorming – burze mózgów i otwarte dyskusje
- Brainwriting – anonimowe konstruktywne informacje zwrotne
- Follow-up – zbieranie informacji zwrotnej i kontrola projektu w trakcie jego trwania
Moduł 3 – Efektywność przez motywowanie
- Konstruktywna krytyka – jak to działa?
- Wyznaczniki konstruktywnej krytyki
- Model FUO – opis sytuacji, ustosunkowanie oczekiwania
- Rola konsekwencji i oczekiwań w konstruktywnej krytyce
- Kary w procesie konstruktywnego krytykowania pracownika – kiedy i jak nakładać sankcje?
- Rozmowy oceniające, delegujące i uprawniające – praktyczne prowadzenie rozmów
- Konstruktywna pochwała – za co i kiedy doceniać pracownika?
- Pochwała jako najtańsze narzędzie motywacyjne
- Model UF – wyrażanie aprobaty i opis sytuacji
- Modele informacji zwrotnej – dochodzenie do rezultatów przy udzielaniu dłuższych ocen – case studies
- Ocena 1:1
- Ocena 360°
Dzień 2
Moduł 4 – Zarządzanie zespołem przez cele – MBO w pracy project managera
- Ustalanie celów dla zadań niesprzedażowych – jak formułować cele i na czym oprzeć ich mierzalność?
- Model SMARTER – podstawowe wyznaczniki opisu celu pożądanego przez pracowników
- Wyznaczanie priorytetów w zarządzaniu przez cele:
- Metoda ABC – podstawowa segregacja priorytetów
- Zasada Parkinsona, metoda kamieni milowych, metoda PERT – wyznaczanie terminów wykonania zadania, jak efektywnie planować czas wykonania zadania?
- Zasada Pareto – jak nie marnować wysiłków pracowników do osiągania celów?
- Metoda SWOT w zarządzaniu przez cele – analiza szans i zagrożeń wynikających z postawionych celów
- Drzewo celów – narzędzie identyfikujące ryzyko niezadowolenia pracownika z przydzielonych mu zadań
Moduł 5 – Zarządzanie konfliktem
- Źródła konfliktów w zespołach – na co uważać podczas pracy w zespole, by nie powodować spięć?
- Mechanizmy konfliktu – proces powstawania konfliktu – jak rozpoznać pojawiający się konflikt?
- Delegowanie odpowiedzialności i zapobieganie konfliktom – studium narzędzi komunikacyjnych i coachingowych
- Konfrontacja
- Rozmowy 1:1
- Mediacje grupowe
- Wyznaczanie liderów nieformalnych
- Konflikt a osobowość – jak rozpoznać osoby bardziej podatne do wchodzenia w konflikty interpersonalne?
- Rozwiązywanie konfliktów – praktyczny warsztat sytuacyjny
Moduł 6 – Coaching w pracy z zespołem
- Idea coachingu w ocenie pracownika – jak coaching pomaga w tworzeniu pracownika zadowolonego z pracy?
- Narzędzia coachingowe w pracy project managera:
- Model GROW – rozpoznawanie indywidualnych celów i potrzeb pracownika
- Model koła oczekiwań – identyfikowanie zawodowych priorytetów pracownika
- Techniki zadawania pytań – jak uzyskać najwięcej informacji od pracownika?
- Pytania kartezjańskie i metoda Vonneguta – dochodzenie do informacji jako proces przyczynowo-skutkowy – jak pomóc pracownikowi znaleźć odpowiedź na trudne pytania?
- Uzyskiwanie ukrytych informacji od pracowników – coaching jako narzędzie poszerzania wiedzy project managera
Korzyści
Po udziale w szkoleniu:
- Poprawisz efektywność współpracy między członkami zespołu dzięki rozpoznaniu ich stylu pracy;
- Zwiększysz zadowolenie pracowników z delegowanych zadań dzięki komunikacji opartej na ich potrzebach;
- Przyspieszysz osiąganie wyników przez swój zespół dzięki wykorzystaniu wiedzy dotyczącej stadiów rozwoju grupy;
- Zbudujesz wysoko zmotywowany zespół dzięki umiejętnemu udzielaniu informacji zwrotnej i krytyki;
- Zwiększysz identyfikację pracowników z zadaniami dzięki ustanawianiu celów zgodnych z wymaganiami projektu i oczekiwaniami członków zespołu;
- Zapobiegniesz powstawaniu konfliktów wewnętrznych dzięki identyfikowaniu punktów zapalnych i wykorzystaniu narzędzi gaszenia ich w zarodku;
- Staniesz się coachem swojego zespołu i nauczysz go samodzielnego rozwiązywania problemów pod twoim nadzorem dzięki zastosowaniu kompleksowej palety narzędzi coachingowych;
Zagadnienia
- Psychologia zespołów projektowych.
- Proces budowania zespołu.
- Efektywność przez motywowanie.
- Ocena 1:1
- Ocena 360°
- Coaching w pracy z zespołem.
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 600 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-07
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym szkoleniu, zadzwoń do nas +48 22 487 84 90 lub wyślij wiadomość.