Design thinking

Każdy z modułów poświęconych metodzie design thinking podzielony został na dwie części. W pierwszej z nich uczestnicy poznają narzędzia i zasady niezbędne do przeprowadzenia danego kroku design thinking. W drugiej części, wykorzystują poznane narzędzia do analizy konkretnego problemu. Problem ten, nie jest znany uczestnikom przed szkoleniem, poznają go dopiero w dniu rozpoczęcia szkolenia. Na zakończenie zajęć, wypracowane przez słuchaczy rozwiązania porównywane są do tych, które zostały wdrożone przez firmę, która wcześniej borykała się z analizowanym problemem. 

Agenda

Moduł 1

Myślenie twórcze i design thinking

  • Czym jest design thinking?
  • Kluczowe kroki metody design thinking.
  • Zastosowanie design thinking.
  • Elementy psychologii twórczości – kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
  • Co zabija twórczość? – inhibitory procesu twórczego.

Moduł 2

Design thinking – krok 1 – empatyzacja

  • Jak wejść w skórę odbiorcy?
  • Jakie dane analizować?
  • Narzędzia empatyzowania:
    • persony
    • mapa empatii
    • badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe

Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.

Moduł 3

Design thinking – krok 2 – definiowanie problemu

  • Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
  • Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
  • Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.

Moduł 4

Design thinking – krok 3 – generowanie rozwiązań
i pomysłów

  • Zasady twórczego generowania pomysłów.
  • Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
  • Czynniki hamujące generowanie pomysłów.

Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.

Moduł 5

Design thinking – krok 4 – prototypowanie

  • Dlaczego prototypy są tak ważne?
  • Narzędzia budowania prototypów dla usług
    i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.

Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.

Moduł 6

Design thinking – krok 5 – testowanie

  • Dlaczego warto testować?
  • Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
  • Środowisko testowania.
  • Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne

Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.

Korzyści

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi zastosować podejście design thinking do rozwiązywania wybranych problemów biznesowych np. projektowania rozwiązań/ produktów/ usług.
  • Wie jak poprowadzić efektywną sesję design thinking wykorzystując przy tym odpowiednie techniki i narzędzia wspierające twórczy proces.
  • Potrafi zastosować metodę design thinking w różnych obszarach biznesu, np.: marketing, zarządzanie, tworzenie nowych produktów.

Zagadnienia

  • Zapoznać uczestników z najnowszą wiedzę na temat metody design thinking.
  • Wyposażyć w narzędzia pozwalające przeprowadzić sesję design thinking w wybranym przez słuchacza obszarze i temacie.
  • Dostarczyć informacji na temat czynników facylitujących oraz hamujących twórczy proces rozwiązywania problemów.
  • Pokazać możliwości biznesowego wykorzystania metody design thinking.

INFORMACJA CENOWA:
od - zł netto za jedną osobę

CZAS TRWANIA (dni): 2

KOD SZKOLENIA: SF-KB-50

MASZ PYTANIA?

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym szkoleniu, zadzwoń do nas +48 22 487 84 90 lub wyślij wiadomość.

Leave this field blank

REJESTRACJA

Leave this field blank



INNE SZKOLENIA

Udostępnij swoim znajomym