Szkolenie Design thinking
Każdy z modułów poświęconych metodzie design thinking podzielony został na dwie części. W pierwszej z nich uczestnicy poznają narzędzia i zasady niezbędne do przeprowadzenia danego kroku design thinking. W drugiej części, wykorzystują poznane narzędzia do analizy konkretnego problemu. Problem ten, nie jest znany uczestnikom przed szkoleniem, poznają go dopiero w dniu rozpoczęcia szkolenia. Na zakończenie zajęć, wypracowane przez słuchaczy rozwiązania porównywane są do tych, które zostały wdrożone przez firmę, która wcześniej borykała się z analizowanym problemem.
Agenda
Moduł 1
Myślenie twórcze i design thinking
- Czym jest design thinking?
- Kluczowe kroki metody design thinking.
- Zastosowanie design thinking.
- Elementy psychologii twórczości – kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
- Co zabija twórczość? – inhibitory procesu twórczego.
Moduł 2
Design thinking – krok 1 – empatyzacja
- Jak wejść w skórę odbiorcy?
- Jakie dane analizować?
- Narzędzia empatyzowania:
- persony
- mapa empatii
- badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
Moduł 3
Design thinking – krok 2 – definiowanie problemu
- Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
- Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
- Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
Moduł 4
Design thinking – krok 3 – generowanie rozwiązań
i pomysłów
- Zasady twórczego generowania pomysłów.
- Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
- Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
Moduł 5
Design thinking – krok 4 – prototypowanie
- Dlaczego prototypy są tak ważne?
- Narzędzia budowania prototypów dla usług
i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
Moduł 6
Design thinking – krok 5 – testowanie
- Dlaczego warto testować?
- Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
- Środowisko testowania.
- Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne
Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.
Korzyści
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Potrafi zastosować podejście design thinking do rozwiązywania wybranych problemów biznesowych np. projektowania rozwiązań/ produktów/ usług.
- Wie jak poprowadzić efektywną sesję design thinking wykorzystując przy tym odpowiednie techniki i narzędzia wspierające twórczy proces.
- Potrafi zastosować metodę design thinking w różnych obszarach biznesu, np.: marketing, zarządzanie, tworzenie nowych produktów.
Zagadnienia
- Zapoznać uczestników z najnowszą wiedzę na temat metody design thinking.
- Wyposażyć w narzędzia pozwalające przeprowadzić sesję design thinking w wybranym przez słuchacza obszarze i temacie.
- Dostarczyć informacji na temat czynników facylitujących oraz hamujących twórczy proces rozwiązywania problemów.
- Pokazać możliwości biznesowego wykorzystania metody design thinking.
Poznaj naszą firmę
INFORMACJA CENOWA:
od 2700 zł netto za jedną osobę
CZAS TRWANIA (dni): 2
KOD SZKOLENIA: SF-KB-41
MASZ PYTANIA?
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji o naszych szkoleniach, programach oraz współpracy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje zapytania!